מהו החזון היהודי לעולם? ראש ישיבת אורות שאול, הרב יובל שרלו מסביר שהרצון לחולל שינוי נאמר כבר בבשורה הא-לוהית לאברהם אבינו.
צפו בסרטון שהופק על ידי מכון ידעיה והאתר לדעת להאמין.
"ונברכו בך כל משפחות האדמה". כלומר, בתחילת המסע, בתחילת פרשת לך לך, נאמר לאברהם אבינו: יש לך בשורה לעולם, תביא אותה והיא תהווה ברכה לעולם. ואכן, על רקע המקרא אנו יכולים לראות כמה וכמה בשורות מאד משמעותיות שהיהדות בישרה בעולם, כמו הרעיון של יום השבת, יום השביתה, שחל על כולם, כולל העבדים והבהמות של האדם; השוויון בפני החוק; ועוד דוגמאות רבות על הבשורה, שבראשן עומדת כמובן הבשורה המונותאיסטית, האמונה בא-ל אחד, "שמע ישראל ה' א-לוהינו ה' אחד".
הרב שרלו מנסה להציע גם כיווני חשיבה לבשורה של היהדות היום, כמו החובה לנהל מדיניות מוסרית; בשורת קדושת המשפחה הישראלית; זכויות הציבור, וכן הלאה. הרב אומר שמוטל עלינו קודם כל לשאול את עצמנו מה אנו רוצים לבשר לעולם, ולשם כך עלינו להכיר אותו, ולראות את עצמנו כמי שמבקשים להמשיך את המסע הגדול של אברהם אבינו, שנאמר בו "ונברכו בך כל משפחות האדמה", ולהביא ברכה לעולם.
מה דעתך בנושא?
4 תגובות
0 דיונים
גלגל
בברכה זו, חז"ל מזהירים את היהודי נגד הנטייה להתבולל. אין מצווה לפשוט יד לגויים. הברכה המובטחת להם תלויה בהם.
14:08 20.11.2020שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
משה אהרון
בס"ד. כיצד "המיס" יעקב את עשיו" ===================== בראש משלחת המנחה ששלח יעקב לעשו אחיו . שלח איש נשוא פנים ובידו אגרת אישית לעשו. ובה נכתב : אחי , עצמי ובשרי נקלענו...
בס"ד. כיצד "המיס" יעקב את עשיו" ===================== בראש משלחת המנחה ששלח יעקב לעשו אחיו . שלח איש נשוא פנים ובידו אגרת אישית לעשו. ובה נכתב : אחי , עצמי ובשרי נקלענו בהוותינו, למערבולת הגדולה משנינו משל האלוהים משחק בנו - להתגושש. "שישחקו הנערים לפנינו" שנים הרבה היה לי אצל לבן. והלבינו דעותיי ,להרהר בדברים ולרדת לעומקן. הבנתי הרבה אמיתות ראשית שאתה צדיק. שהרי בסף תודעתך חשת כי בידיך המלאות דמים לא תוכל לקבל ישירות את ברכת הבכורה. .ביקשת לך, ולו בהיסח הדעת : " כלי שני." מן ידיים יותר נקיות,שיתווכו לך את הברכה ואל פיך ממש. לכן אחי היקר הקדמת ומכרת את בכורת לי . שאני לך ה"כלי" להביא את הברכה אלי פיך ממש. אחר כך נשלח השטן כחץ מורעל. להרעיל בינינו את האחווה . אחי היקר עתה הברכה שורה במעשי ידי והרבה. הנה קח לך מנחה ומעשר כמקדמה. משל אתה האלוהים ואני עבד לך. לתווך לך ברכה בלי די שכל ברכתי שלי היא תמיד גם שלך. הנותן...... והאומר.....
המשך 12:36 19.11.2020שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
משה אהרון
בס"ד. חזון הברכה מתחיל בציווי : "היה ברכה" . כלומר שאברהם ממצה את חזונו קודם לכל לידיו בבחינת אב- רם רק אם יעלה בידו לפזר הברכה בין ילדיון ....
בס"ד. חזון הברכה מתחיל בציווי : "היה ברכה" . כלומר שאברהם ממצה את חזונו קודם לכל לידיו בבחינת אב- רם רק אם יעלה בידו לפזר הברכה בין ילדיון . יוכל להתפנות לשאר חלקי החזון : "משפחות האדמה" כאמור. ולבסוף : " גויי הארץ"
המשך 12:04 18.11.2020שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
משה אהרון
ואלה שלוש היבטיה של הברכה. ראשית ניצטווה אברהם על פיזור הברכה בתוך בניו לאמור :"היה ברכה צדק חלוקתי פנימי ...... אחר כך ניצטווה לרשת הארץ בצדקה ומשפט עד כי יתברכו בברכתו גם מששפחות האדמה כלור המשפחות...
ואלה שלוש היבטיה של הברכה. ראשית ניצטווה אברהם על פיזור הברכה בתוך בניו לאמור :"היה ברכה צדק חלוקתי פנימי ...... אחר כך ניצטווה לרשת הארץ בצדקה ומשפט עד כי יתברכו בברכתו גם מששפחות האדמה כלור המשפחות היושבות על האדמה הזו. [כן אותם הקרויים פלישטינים] הנה כי כן כשנגיע לשלום צודק והוגן עם הפלשטינים נעבור למגגל הרחב יותר של הברכה :"עת אברהם היו יהיה לגוי גדול ועצום ונברכו בו כל גויי הארץ. כשנהיה לגוי גדול ועצום אנו מצווים לדאוג להנחלת הברכה לכל גויי הארץ הנה כי כן ברכה קודם לכל בתוכינו. אחר כך ברכה גם למשפחות זו האדמה .כולל העם הנוסף היושב עליה. לפיכך לעניין גאולת הקץ נצטוינו לאמור : "ציון במפשט תפדה " .ואחר כך למעגל הגאולי הכי רחב :להנחיל הברכה גם לכל "גויי הארץ". הנותן.... והאומר..... משה אהרון
המשך 16:33 17.11.2020שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר