אובמה על נתניהו: "חכם, ערמומי - קשוח" - סרוגים

אובמה על נתניהו: "חכם, ערמומי – קשוח"

בספר זכרונות חדש, חושף נשיא ארה"ב את מערכת היחסים שלו עם ראש הממשלה נתניהו ואת דעתו האישית עליו: "איש בעל יכולות תקשורת יוצאות דופן שגם יהיה מקסים כשזה עשוי להועיל לו"

אובמה על נתניהו: "חכם, ערמומי - קשוח"
  Kobi Gideon / GPO

נשיא ארה"ב לשעבר, ברק אובמה, מפרט בספר זכרונות חדש בשם 'ארץ מובטחת' אשר עתיד לצאת לאור ביום שלישי הקרוב את קורותיו בבית הלבן כאשר בין היתר הוא מתייחס גם ליחסיו מול ראש הממשלה נתניהו לפני כעשר, עת שני המנהיגים נכנסו לתפקידם.

מגזין Jewish Insider חשף במהלך השבת מספר פרטים מהספר בנוגע לנתניהו. בספר, מתאר אובמה את נתניהו כ"חכם, ערמומי, קשוח ואיש בעל יכולות תקשורת יוצאות דופן שגם יהיה מקסים, או לפחות חברותי כשזה עשוי להועיל לו".

עוד באותו נושא

משחק הכדורסל של אובמה וביידן כבש את הרשת • צפו

בנוסף התייחס אובמה לחילוקי הדעות המדיניים בין הממשל בראשו עמד ובין ממשל נתניהו, כאשר ציין שנתניהו הצליח לנצל את היכרותו עם נבכי הפוליטיקה והתקשורת האמריקנית בכדי להתנגד למאמציו של אובמה בתחומים שונים, הן מבחינת שיחות השלום עם הפלסטינים והן מול איראן.

אובמה ציין כי לדעתו נתניהו רואה בעצמו המגן הראשי של העם היהודי, כאשר "תדמיתו של נתניהו בעיני עצמו כמגן הראשי של העם היהודי אפשרה לו להצדיק כמעט כל דבר שישמור עליו בשלטון".

בנוסף מתייחס הנשיא לביקור נתניהו בוושינגטון במהלך שנת 2010 בכדי להשתתף בכנס אייפא"ק. בתקשורת נטען כי אובמה זלזל בנתניהו כאשר יצא מפגישה מתוחה והשאיר את ראש הממשלה ועוזריו באחד מחדרי הבית הלבן בכדי שימצאו פתרון לשיחות השלום עם הפלסטינים.

בספר טוען אובמה כי הוא רק הציע לנתניהו להשהות את הפגישה שהתמשכה זמן רב יותר מהמשוער, ולהמשיך אותה לאחר שיסיים פגישה אחרת שהתחייב אליה קודם לכן. הנשיא לשעבר כתב כי: "נתניהו אמר כי הוא שמח להמתין. הפגישה השנייה הסתיימה בתנאים חיוביים".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
6 תגובות - 5 דיונים מיין לפי
1
מעניין ששכחתם את המשך הציטוט
שי | 14-11-2020 18:30
הנה, אני אעזור: לפי אובמה, תפיסה זו מאפשרת לנתניהו להצדיק כמעט כל פעולה שתשאיר אותו בשלטון. אני חושב שיש מעט מאוד אנשים שלא יסכימו שההיבריס של נתניהו שחושב שהוא יחיד בדורו ובלתי ניתן להחלפה גורם לו להצדיק כמעט כל פעולה. איכשהו זה גם מגשים את עצמו, כאשר בשם עקרון השמירה על השלטון, הוא דואג להיפטר מכל אחד שיכול היה להחליף אותו. פטריוט אמיתי, שטובת המדינה והאזרחים לנגד עיניו היה דואג לגדל ולטפח יורשים כדי שיוכלו בבוא העת להמשיך את דרכו, והיה משתדל לא להשאיר אדמה חרוכה אחריו בכל מערכת בחירות, כי המדינה והלכידות חשובה ממנו. לצערנו לא זכינו למנהיג כזה
2
מוסלמי
אלי | 15-11-2020 4:04
אובמה הוא מוסלמי כך גם העיד קדפי ששמח על בחירתו אנטישמי שהרס את המזרח התיכון לך לעזאזל יחד עם הספר שלך
אתה רציני?
עקיבא | 15-11-2020 13:38
אדם יהודי רצח ראש ממשלה ופגע בנו יודתר מכל פיגוע, להרגיע ומהר. דבר נוסף אובמה לא רואה את ביבי, הוא אחד השנואים. רק אפסים עדיין מאמינים והולכים אחריו. הליכוד=שס=מפלגה אנטידמוקרטית ואנטיציונית שהולכת אחרי עבריינים באמונה עיוורת
3
מאוכזב מהמדינה
ישראל | 15-11-2020 13:58
איזה באסה שנדפקנו עם הביבי והביבסטים האהבלים האלה. פעם אהבתי אתה המדינה שלי עכשיו היא נשלטת על ידי ארגון פשע וביביסטים עם תודעה של משרתים
4
חכם, ערמומי, קשוח.
יוסף | 15-11-2020 17:56
בדיוק התכונות הדרושות ממנהיג פטריוט.
5
אם אובמה שלא...
פאני מזל | 15-11-2020 20:24
אם אובמה שלא אהב את ביבי כתב עליו דברים מדהימים !!! ביבי מנהיג מלידה ושומר על האנטרסים של מדינת ישראל אובמה כל מילה שלך חצובה בסלע!!וממך הרגשנו עוינות ושינאה מפיך אלה מחמאות לביבי