מרגש: המחווה של אודהליה ברלין לנתן זך ז"ל. צפו - סרוגים

מרגש: המחווה של אודהליה ברלין לנתן זך ז"ל. צפו

במסגרת "סופ"ש עם שיר", הזמרת והיוצרת אודהליה ברלין הפתיעה במחווה מרגשת למשורר נתן זך שהלך לעולמו לפני שבוע. "בפרשה זו שעטופה בחסד, אני מבקשת להודות לו על המילים היפות שהשאיר לנו". צפו

author-image
מרגש: המחווה של אודהליה ברלין לנתן זך ז"ל. צפו
  (צילום: מתוך יוטיוב)

שבוע לאחר פטירתו של המשורר נתן זך, שהלך לעולמו בגיל 90 – הזמרת אודהליה ברלין החליטה לחדש את השיר "כולנו זקוקים לחסד" שכתב זך והלחין אילן וירצברג.

את השיר הקדישה ברלין כמחווה לפטירתו של זך וקישרה את זה ישירות לפרשת השבוע "חיי שרה", בה נפרדנו משרה ואברהם אבינו.

(מילים: נתן זך/ לחן: אילן וירצברג / צילום והקלטה: שקד לוטן)

אודהליה כותבת על השיר והפרשה: "השבוע-פרשת חיי שרה: אברהם שולח את עבדו לחפש אישה ליצחק. הסיפור מוכר: רבקה באה עם הכד אל הבאר, אליעזר מבקש: "הגמאיני נא מעט מים מכדך" והיא עונה: "שתה ואף לגמלך אשאב" אליעזר מבקש דבר אחד ורבקה רואה תמונה מלאה וגדולה יותר, זהו חסד; לעשות עוד קצת (או הרבה) מעבר למה שצריך, מעבר למה שאני חייבת.

לא בשביל תמורה, אלא פשוט כי ככה. לאורך כל שליחותו אליעזר מבקש מהקב"ה שינחה אותו בחסד. בהרגשה שלי חסד אינו רק עשיה או קבלה אלא גם אופן ההתבוננות שלנו בעולם. אם נפקח את עינינו לראות באמת את הסובבים אותנו ואת הדברים הקטנים של ה"מעבר" שהם צריכים, יפקחו עינינו גם לראות את החסדים הרבים שעוטפים אותנו ואת הדברים הקטנים של ה"מעבר" שעוטפים אותנו ויפתח ליבנו להוקיר תודה עליהם. בפרשת השבוע אנו נפרדים משרה ומאברהם והשבוע נפרדנו כאן בעולם הזה מהמשורר נתן זך.

בפרשה זו שעטופה בחסד, אני מבקשת להודות לו על המילים היפות שהשאיר לנו, בתקווה שעיני כולנו יהיו תמיד פקוחות לעשיה קבלה והערכת החסדים העוטפים אותנו – כי כולנו זקוקים לחסד".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 1 דיונים מיין לפי
1
זך היה גוי
מלכי | 12-11-2020 22:43
מעבר לכך שדעותיו היו קיצוניות , הוא בכלל גוי. מה כל כך רואים צורך להיפרד ממנו? ממתי אומרים על גוי - זל????????????? איך אפשר לעלות על הדעת להשוות לשרה אמנו הצדקת????????? משהו משתבש בציבור הדתי לאומי. הישראליות גוברת על הקדושת האומה.
גם גוי...
אור השמש | 19-11-2020 7:07
גם גוי הוא בנאדם ,כי בצלם אלוקים נברא, זל אלו צמד מילים הנאמרים על כל אדם שהחזיר נשמתו לבורא ! כמו כל הבריות , הוא יציר כפיו של אלוקים*