מהגעגועים לאבא ועד הדרך למוזיקה: נועם בנאי אצל 'לינוי ודובוב'. צפו

מהגעגועים לאבא ועד הדרך למוזיקה: נועם בנאי אצל 'לינוי ודובוב'. צפו

הזמר והיוצר נועם בנאי, הגיע להתארח בתכנית של לינוי ודובוב וסיפר בראיון מיוחד על הזיכרונות המרגשים מאביו, מאיר בנאי ז"ל - מהחזרה בתשובה ועד רגעיו האחרונים, השיר החדש ''אף פעם לא לבד'' וכמובן איך זה לגדול בתוך משפחת 'הבנאים'? צפו

''אבא לא דחף למוזיקה'': נועם בנאי אצל לינוי ודובוב

איך זה להיות חלק ממשפחת 'הבנאים' המפוארת? לינוי ודובוב-סורגים תרבות חוזרים בתכנית מרגשת עם הזמר והיוצר נועם בנאי, בנו של מאיר בנאי ז"ל מגדולי המוזיקאים שידעה המוזיקה הישראלית.

בראיון מיוחד מספר נועם בנאי על הזיכרונות המרגשים מאביו – מהחזרה בתשובה ועד רגעיו האחרונים, השיר החדש "אף פעם לא לבד" -שנולד מתוך הגעגועים ואיך הקורונה השפיע עליו?

צפו בתכנית:

 

"אבא סבל מאוד מהפרסום"

על אף שגדל במשפחה מוזיקלית, אף פעם לא חווה את הלחץ והדחיפה לשם, אלא בדיוק ההפך. "כשהייתי קטן, אמא סיפרה לי שאבא היה חוזר מהופעות הוא היה מחביא את הגיטרה בארון, כדי שלא יהיה זכר שהוא מוזיקאי", מספר נועם "הוא לא רצה שאני אגדל בתחושה שאבא שלי מסתובב על במות ובחדרי חזרות, כמובן שזה לא החזיק מעמד לאורך השנים".

"הוא בטח לא דחף אותי למוזיקה, להפך… כי הוא חווה את המקצוע הזה באופן מאוד מורכב", מספר נועם "הוא בעיקר אהב לכתוב ולשיר, אבל כל המפגש עם הקהל ולספק אותו והקושי להתפרנס מזה לא היו דברים קלים עבורו. הוא היה מאוד בן אדם פשוט ואמיתי וכל מה שעניין אותו זה יצירה, הוא מאוד סבל מהפרסום".

עוד באותו נושא

סוגרים מעגל: נועם בנאי ואהוד בנאי בדואט מרגש

"אני עושה התבודדות"

כשנועם היה בן 13, מאיר בנאי ז"ל החליט לחזור בתשובה. "בהתחלה, כשאבא חזר בתשובה זה היה מאוד קשה… אני זוכר כשאבא הושיב אותי ואת נוגה וסיפר שהוא מתחיל לשים ציצית ולחבוש כיפה, פרצתי בבכי ועזבתי את השולחן.. לילד זה מאוד מטלטל", סיפר נועם.

אך הפחד מהשינוי, הפך מהר מאוד לסקרנות ולהתאהבות בדת. "אחרי כמה חודשים, בגלל שאבא עשה את זה מאוד בעדינות, זה גרם לי במקום להיבהל ולהתחבא מזה – פתאום שניה להציץ ולראות מה הוא עושה שם ולהתאהב בזה לגמרי. והיו תקופות ארוכות במהלך החיים שלי, שכל החברים סביבי דיברו על זה שגם נועם הולך לחזור בתשובה, כי היה לי חיבור מאוד גדול".

אתה עד היום מוצא את עצמך מתחבר לעניין?

"אני היום מודה לאבא, על הזכות שהוא גרם לי להרגיש קרוב לה', למצוות וליהדות. זה מלווה אותי עד היום.. אני עושה התבודדות ובקשר יום יומי עם ה', לא יכול לדמיין איך החיים שלי היו נראים בלי הקשר הזה".

"אני כל הזמן מרגיש את אבא בחיים שלי"

את השיר החדש שהוציא יחד עם אהוד בנאי, "אף פעם לא לבד", כתב נועם דווקא ברגע של שבר. "השיר נכתב באיזה ערב חסר מעצורים וגבולות, עם הרבה דמעות. זו היתה כמו שיחת נפש עם אבא, פרקתי את כל מה שאני רוצה לומר לו. כתבתי ובכיתי וכתבתי ותוך כמה שעות נולד השיר".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו