כחול לבן תקפיא את החוק שמונע בנייה בלתי חוקית - סרוגים

כחול לבן תקפיא את החוק שמונע בנייה בלתי חוקית

יו"ר הרשימה המשותפת ח"כ איימן עודה אמר במליאת הכנסת כי שר המשפטים אבי ניסנקורן מתכנן להקפיא בצו את חוק קמיניץ שנועד להילחם בבנייה הבלתי חוקית בעיקר במגזר הערבי

כחול לבן תקפיא את החוק שמונע בנייה בלתי חוקית
  גנץ טיבי עודה (צילום: אופק אבשלום)

בכחול לבן מתכננים להקפיא את 'חוק קמיניץ' – החוק שנועד לבלום את הבנייה הבלתי חוקית – בעיקר זו שבמגזר הערבית.

חברת הכנסת ע'דיר כמאל מריח מיש עתיד מעלה היום (ד') הצעת חוק פרטית חוק להקפאת חוק קמיניץ והחשש הוא כי החוק יעבור תוך שיתוף פעולה של הליכוד עם המפלגות הערביות.

עוד באותו נושא

הדרישות של איימן עודה מבני גנץ לתמיכה בממשלה


48

חוק קמיניץ חוקק בשנת 2017 במטרה להילחם במכת המדינה של הבניה הבלתי חוקית. עד חקיקת החוק, תהליכי האכיפה כנגד בניה בלתי חוקית היו מורכבים ולא יעילים. מאז שנכנס לתוקף חוק קמיניץ  הוא הגדיל משמעותית את הקנסות המוטלים על עברייני הבנייה וייעל את ההליכים המשפטיים כנגדם. מאז כניסתו לתוקף הצביעו רשויות החוק על ירידה של 50% בהיקף התחלות הבניה הבלתי חוקית.

הרשימה המשותפת שמה לה למטרה עליונה לפעול לביטול החוק, וכלל הלחצים והתרגילים הפוליטיים מופעלים בכיוון הזה.

כחול לבן מקדמים הקפאת החוק

על רקע ההתקרבות בין נתניהו למנסור עבאס ממפלגת רע"ם המרכיבה את הרשימה המשותפת, בארגוני הימין חוששים ממחטף לפיו הליכוד ייעדר מההצבעה והיא תעבור בקולות האופוזיציה. בינתיים סיעת ימינה נכנסה לבידוד בגלל מתן קורונה שנדבק בקורונה, כך שעוד 5 אצבעות יחסרו כדי להפיל את החוק.

בינתיים הודיע ח"כ מיקי זוהר כי סיעת הליכוד לא תיעדר אלא תצביע נגד.

בארגוני הימין, חוששים כי במקום שהחוק יעבור, הרשימה המשותפת תזכה מן ההפקר ממקום אחר. יו"ר הרשימה המשותפת ח"כ איימן עודה אמר במליאת הכנסת "אתמול נפגשתי עם יו"ר כחול לבן בני גנץ על ביטול חוק קמיניץ, חברנו אוסאמה סעדי ישב עם ניסנקורן – אני מקווה שתוך ימים ספורים תהיה הקפאה של החוק".

כלומר במקום הליך חקיקה (שאין לו רוב בכנסת), שר המשפטים ניסנקורן יקפיא אותו בצו של שר.

בתגובה לדברים צייץ ח"כ בצלאל סמוטריץ': "הסיפור הזה הוא פשוט לא יאמן. על אבי ניסנקורן אין לי קושיה. כשאין ציפיות אין אכזבות. אבל אם נתניהו יאפשר לו את זה וימכור את אדמות הלאום ואת הציונות לרשימה המשותפת בתמורה לנזיד עדשים פוליטי זה אומר שכבר אין לו ערכים ושהוא יהיה מוכן למכור הכל בשביל שרידות אישית ופוליטית."

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
עוד ערבוש מאיים...
שלומי | 11-11-2020 13:55
עוד ערבוש מאיים על גנצו,והוא ניכנע כי הוא צריך את התמיכה של הערבושים, איך לא גנצו הפרצוף המכוער שלך ושל הנבלה ניסנקורונה מיתגלה על חשבון הקפאת הליך הריסה למיגזר,אמרתי שאתה מובל ,ולא מוביל אז לפרק את הממשלה וללכת לבחירות,
2
בחרת ביבי קבלת...
רון | 11-11-2020 15:40
בחרת ביבי קבלת טיבי
3
ביבי המסכן. זקנותו...
גבי | 11-11-2020 21:56
ביבי המסכן. זקנותו מביישת את בחרותו.