מותג אופנה נמכר ב2.1 מיליארד דולר
המשבר בעולם הקמעונאות יוצר גם הזדמנויות עבור חברות שונות, אחת שנמכרה בעסקת ענק היא SUPREME מותג מוכר בקרב צעירים וחובבי אופנת רחוב

משברים עולמיים יוצרים דינמיקה ושינויי סטטוס, יש את מי שנופלים מחד ומאידך יש את מי שממנפים סיטואציות לרווח. כך יצא שבזמן שמדברים בעולם הקמעונאות על פשיטות רגל וסגירת עסקים וותיקים כמו סנצ'ורי 21, ישנם מי שמחליפים בעלים ואפילו עושים אקזיט קטן על הדרך.
בימים האחרונים נמסר כי Supreme, מותג אופנת רחוב מצליח מניו יורק נמכר לחברת VF Corporation, חברת האם של Vans, The North Face וטימברלנד שבדנבר, בעסקה בשווי של 2.1 מיליארד דולר.
מדובר באחת ההצלחות המסחררות שכן מדובר ברשת קטנה עם 12 חנויות בלבד שהצליחה לשגע רבים ברחבי העולם ואפילו להוציא קולקציה משותפת עם מותג העל היוקרתי לואי ויטון.
על SUPREME
המותג הוקם על ידי ג'יימס ג'ביה, שחקן ילדים בריטי וגולש סקייטבורד שייצר את המותג בחנות קטנה במרכז ניו יורק בתחילת שנות ה-90 והצליח בעזרת שיטת שיווק מחושבת להפוך את הברנד הכה פשוט כביכול לאחד הנחשקים.
שיטת המלאי של המותג מזכירה קצת את השיטה של זארה בקנה מידה קטן בהרבה, הקולקציה לא מגיעה בבת אחת אלא בטיפטופים במהלך העונה ובמספר יחידות מוגבל מכל דגם, צורת שיווק שמביאה את חובבי המותג בכל נקודות המכירה לעמוד בתורי ענק בכל פעם שמגיע חלק נוסף של הקולקציה לחנויות.
שיתופי הפעולה וקולקציות הקפסולה בשיתוף בתי אופנה, אמנים, שחקנים ומוזיקאים עכשווים, יצרו אפקט של מכירות משנה בעלות כפולה באתרים כמו ebay.
View this post on Instagram
על פי VF, סופרמי מייצרת כיום יותר מ 500 מליון דולר בהכנסות השנתיות כאשר יותר מ60% מההכנסות מגיעות מהזמנות מקוונות. עידן העבודה מהבית שגורם לכולנו להשקיע הרבה יותר בהלבשת הפנאי גורם לרוכשים החדשים לבנות על עליה משמעותית במכירות.
אחד מכאבי הגדילה בהתרחבות הם לרוב איבוד הזהות של המותג, כעת יהיה מעניין לראות איך מצליחים ב VF לשמר את הסגנון המיוחד והייצור בכמויות מוגבלות שהפכו את המותג להצלחה, לשם כך מייסד החברה ג'ביה וצוות ההנהלה הבכיר ישארו בתפקידם לעת עתה.
מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו