בעקבות פרסום סרוגים | דרישה: "לגלות מידע סודי על מועמדים מהפרקליטות"

בעקבות פרסום סרוגים | דרישה: "לגלות מידע סודי על מועמדים מהפרקליטות"

בעקבות פרסום סרוגים, התנועה למשילות ודמוקרטיה דורשת משר המשפטים היועמ"ש לחשוף בפני נציגי הציבור בוועדה לאיתור פרקליט המדינה את המידע הסודי על מועמדים מהפרקליטות לתפקיד פרקליט המדינה, אשר מוסתר מהם

author-image
דרישה: "לגלות מידע סודי על מועמדים מהפרקליטות"
  יונתן זינדל/פלאש 90

התנועה למשילות ודמוקרטיה פנתה לוועדת איתור פרקליט המדינה, ראש הממשלה בנימין נתניהו, היועמ"ש ופרקליט המדינה אביחי מנדלבליט,  השר לבטחון פנים אמיר אוחנה, ושר המשפטים אבי ניסנקורן, בדרישה לגלות את המידע הסודי אודות מועמדים מהפרקליטות לתפקיד פרקליט המדינה, גם לפני נציגי הציבור בוועדה.

פניית התנועה נעשתה בעקבות פרסום סרוגים כי תלונות נגד פרקליטים אשר מבקשים להתמנות לתפקיד פרקליט המדינה, אשר הוגשו לנציב רוזן ונמצאו מוצדקות, מוסתרות מנציגי הציבור בוועדה לאיתור פרקליט המדינה, כאשר היועמ"ש ושר המשפטים חשופים לפרטים ויכולים על פי חוק לחשוף אותם גם בפני שאר חברי הוועדה.

עוד באותו נושא

מינוי פרקליט המדינה: כך מונעים מידע על מועמדים


3

עו"ד יסכה בינה מהתנועה כתבה כי היא פונה בעקבות "הידיעה שפורסמה באתר "סרוגים" לפיה מידע קיים, רלוונטי וחיוני אודות מועמדים לתפקיד פרקליט המדינה אינו מועבר לכלל חברי ועדת האיתור, עובדה המחבלת בתפקודה של ועדת האיתור".

על פי הפנייה, "מסירת מידע חסר, חלקי ונעדר מידע חיוני לחלק מחברי הוועדה אודות מועמדים לתפקיד פרקליט המדינה, מעקר מתוכן את תפקודה התקין של הוועדה ומחבל ביכולת חבריה למלא את תפקידם".

"יתירה מכך, תמוה כיצד זה מצופה מחברי הוועדה אשר אינם נחשפים למלוא החומר בעניינם של המועמדים השונים, לקבל החלטה מושכלת, תוך שקילת כלל השיקולים בכובד ראש ולמלא את תפקידם כנציגי ציבור נאמנה וזאת מבלי שבידיהם כלל החומר החיוני לשם קבלת ההחלטה".

עוד באותו נושא

בעקבות פרסום סרוגים: מאי גולן בשאילתא לניסנקורן


14

עוד נכתב כי "לא למותר לציין כי עצם הליך מינויו של ראש מערכת אכיפת החוק – פרקליט המדינה, תקינותו ושקיפותו המלאה בפני מקבלי ההחלטות, הינו בעל חשיבות קרדינלית לאמון הציבור במערכת אכיפת החוק כולה לאורכה ולרוחבה ומתקיים בו עניין ציבורי רב".

בשל כך, התנועה דורשת לגלות בפני נציגי הציבור בוועדה את החומרים הסודיים: "הנכם מתבקשים לעשות שימוש בסמכותכם לחוק נציבות תלונות הציבור על מייצגי המדינה בערכאות, כך שמלוא החומר, לרבות פרטי התלונות המלאים, עבור כל מועמד, ייחשפו לציבור ולכל הפחות לכלל חברי ועדת האיתור".

התנועה למשילות ודמוקרטיה, התרו כי במידה והדבר לא יעשה, יתכן ותערך פנייה לבית המשפט בדרישה לכפות את הפרסום: "ככל ולא תודיעו כי תעשו כאמור בהקדם האפשרי, תיאלץ התנועה למשילות ודמוקרטיה לשקול לפנות לערכאות המתאימות בעניין".

מוקדם יותר דיווחנו כי חברת הכנסת מאי גולן הגישה שאילתא לשר המשפטים, אבי ניסנקורן, בדרישה לקבל תשובות אודות הסתרת המידע הסודי מנציגי הציבור בוועדה לאיתור פרקליט המדינה. יש לציין כי ניסנקורן בחר שלא להגיב לפרסום סרוגים, אודות המחדל – שבסמכותו לתקן.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 1 דיונים מיין לפי
1
איך יתכן שבראש...
אזרח שאיכפת לו | 10-11-2020 19:29
איך יתכן שבראש ועדת האיתור יושב היעמש שעדיין יש עננה על ראשו כמו כן שר המשפטים גם נגדו עדיין יש תלונות במשטרה לפי פרסום ב0404 שעדיין לא נחכרו כלל?
המן-דבליט ימשו. ימשו אביחי. מחסל את הימין
מנדלבליט נבילה סרוחה | 10-11-2020 23:12
נבילה. לפי הרמב''ן - נבל ברשות התורה. סרוחה. תעמוד לידו ותבין. דומני שהוא מתרחץ פעם בחודש. אין לו זמן כי הוא עסוק בתיקי ביבי