לראשונה: משלחת ישראלית תצא לסודאן בשבוע הבא - סרוגים

לראשונה: משלחת ישראלית תצא לסודאן בשבוע הבא

חודש לאחר שהוכרז על כינון היחסים בין המדינות, משלחת ישראלית ראשונה תצא לסודן ביום ראשון הקרוב כדי לדון בצעדי הנורמליזציה. זו תהיה הפעם הראשונה שבה משלחת ישראלית עורכת ביקור מדיני בחרטום

לראשונה: משלחת ישראלית תצא לסודאן בשבוע הבא
  (צילום: תומר נויברג\פלאש 90)

בדרך לכינון יחסים: משלחת ישראלית ראשונה צפויה לצאת ביום ראשון הקרוב לסודאן, זאת כדי להתחיל לדון בצעדי הנורמליזציה בין שתי המדינות – כך דווח היום (שלישי) ברשת רויטרס. ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי לשאת הצהרה בכנסת היום בשעה 14:00 בפתח הדיון לאישור הסכם השלום עם בחריין, וייתכן שגם יתייחס בדבריו למשלחת שתצא לסודאן.

עוד באותו נושא

שלום עם סודאן • נתניהו: עשינו עוד צעד נוסף היסטורי


11

זו תהיה הפעם הראשונה שבה משלחת רשמית מישראל תגיע לחרטום, והביקור המדיני הראשון מאז ההכרזה של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ על כינון היחסים המתוכנן בין ישראל וסודאן בחודש שעבר. גורם המעורב בתכנון הביקור אמר כי המשלחת תהיה בעיקר מקצועית ולא מדינית, כשמספר חברי המשלחת צפוי להיות קטן יותר מאלו שהיו במשלחת לאיחוד האמירויות בספטמבר האחרון.

כזכור, בחודש שעבר הנשיא טראמפ הכריז על שיחות משולשות יחד עם ישראל וסודאן, וכי מנהיגי שתי המדינות, נתניהו, יושב ראש מועצת הריבונות של סודאן עבד אלפתאח אל בורהאן וראש ממשלת סודאן עבדאללה חמדוכ, הודיעו על הסכמתן להפסיק את מצב הלוחמה ביניהן ולהתחיל תהליך נורמליזציה. זו המדינה השלישית בחודשים האחרונים שמנרמלת יחסים עם ישראל, אחרי איחוד האמירויות ובחריין, וככל הנראה המדינה הבאה שתצטרף תהיה עומאן, גם היא נסיכות במפרץ הפרסי.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו