נגמרה החגיגה: יוון תצטרף לרשימת המדינות האדומות - סרוגים

נגמרה החגיגה: יוון תצטרף לרשימת המדינות האדומות

לידיעת הישראלים שבנו על חופשה קצרה בחו"ל, בגלל העלייה בתחלואה בקורונה, יוון בדרך להצטרף למדינות האדומות, שמחייבות בידוד של שבועיים בחזרה לארץ. אם תתקבל החלטה חובת הבידוד תתחיל מ-17 בנוב'

author-image
נגמרה החגיגה: יוון תצטרף לרשימת המדינות האדומות
  (צילום: גילי יערי/פלאש90)

בשורה רעה לישראלים שרוצים לתפוס נופש בחו"ל. יוון מצטרפת לרשימת המדינות האדומות שתחייב בידוד של 14 יום עם ההגעה ארצה.

בהודעת משרד הבריאות מהיום, נאמר כי "בעקבות העלייה החדה בתחלואה ביוון מסתמן כי ככל הנראה יוון לא תיכלל ברשימת המדינות הירוקות בעדכון הרשימה שיכנס לתוקף ביום 10.11.2020 וחובת בידוד תחול על מבקרים שיחזרו מיוון לישראל החל מיום 17.11."

בשלב זה עוד לא מדובר בהחלטה סופית, וההחלטה מצריכה את חתימתו של מנכ"ל משרד הבריאות. בישראל עוקבים כרגע אחרי נתוני הקורונה ביוון, והצעדים שנוקטים שם למיגור התחלואה.

עדכון: ראש ממשלת יוון קיריאקוס מיצוטאקיס הכריז כעת על סגר כללי במדינה לשלושה שבועות, החל משבת הקרובה בחצות. מה שאומר שגם בלי החלטת משרד הבריאות, אין טעם לטוס ליוון בזמן הקרוב.

המדינות האדומות

לפני שבועיים, עדכן משרד הבריאות את רשימת המדינות הירוקות, והוציא מהרשימה 5 יעדים נוספים באירופה, וזאת בעקבות העלייה בתחלואה בקורונה.

בעדכון האחרון הפכו: איטליה, גרמניה, לטביה, ליטא וסרביה לאדומות, והן מצטרפות לבולגריה, בריטניה ואירלנד שהתווספו לפני כחודש. המשמעות היא כי החל מהשבוע הבא, כל השבים לישראל מהיעדים האלה יצטרכו לשהות שבועיים בבידוד.

עוד באותו נושא

בעקבות התחלואה: אלו המדינות שיהפכו ל"אדומות"

קפריסין עדיין ירוקה

אחרי הוצאתה של יוון, רשימת המדינות הירוקות כוללת בעיקר את המזרח הרחוק וצפון מערב אירופה, והיעד הקרוב ביותר לתייר הישראלי הוא קפריסין.

איסלנד, אסטוניה, איי סיישל, דנמרק, הונג קונג, ניו זילנד, פינלנד, קנדה, קפריסין, רואנדה, אוסטרליה, אורוגוואי, איחוד האמירויות, טיוואן, נורווגיה, סינגפור, קובה ותאילנד.

העדכון הבא של רשימת המדינות הירוקות, יהיה כאמור ב-10 בנוב' והוא זמין באתר משרד הבריאות.

יודגש, כל הנוסעים מישראל ואליה, יחויבו למלא הצהרת בריאות מקוונת, טרם כניסתם לטרמינל בישראל או טרם עלייתם לטיסה במדינת המוצא, באתר האינטרנט של משרד הבריאות. על הנוסעים לוודא את דרישות מדינת היעד, לרבות מדיניות הכנסת נוסעים מישראל ודרישת הבדיקות, המשתנות בין מדינה למדינה לאור מגפת הקורונה. הנוסעים מתבקשים לעטות מסכה ולשמור על כללי הריחוק החברתי גם במדינות היעד.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו