לאחר מחלוקת בקבינט: החנויות יפתחו ביום ראשון - סרוגים

לאחר מחלוקת בקבינט: החנויות יפתחו ביום ראשון

לאחר מחלוקת קשה בקבינט הקורונה על פתיחת המסחר לאור העלייה בתחלואה, השרים אישרו את פתיחת חנויות הרחוב ביום ראשון. השרים אדלשטיין מירב כהן ועמיר פרץ הצביעו נגד המהלך.

author-image
לאחר מחלוקת בקבינט: החנויות יפתחו ביום ראשון
  צילום: ארכיון

 קבינט הקורונה  אישר היום (רביעי) לאחר דיון נוסף אם ישראל תמשיך לשלב השלישי ביציאה מהסגר את פתיחת חנויות הרחוב ביום ראשון הקרוב תחת מגבלות התו הסגול. שר הבריאות אדלשטיין, השרה מירב כהן והשר עמיר פרץ הצביעו נגד הפתיחה.

שר האוצר ישראל כ"ץ שנאבק לאישור המהלך אמר אמר בסיום הדיון:" אני מברך על החלטת קבינט הקורונה לאשר את פתיחת חנויות הרחוב ביום ראשון. בעלי העסקים הקטנים ניצבים בחזית המאבק הכלכלי בקורונה ושילמו מחירים גבוהים מאוד בשל ההגבלות שהוטלו ואנחנו מחוייבים לעשות הכל כדי לאפשר להם לחזור לעבודה. אני משוכנע שבעלי העסקים והעובדים בהם יקפידו על ההנחיות".

השר עמיר פרץ שהצביע נגד הפתיחה אמר לאחר ההחלטה בקבינט: ״רוב מרכזי הקניות הפתוחים בפריפריה ומשמשים עוגן לתעסוקה. הם מעסיקים עובדים מוחלשים שכבר שבועות רבים בבית. אין כל הצדקה להותירם סגורים.מבחינה בריאותית, דווקא סגירתם היא זו שמגדילה את התחלואה, שכן, מותירה עומס של אנשים על רשתות השיווק״.

הנתון המרכזי שהוצג לשרים בדיון וממנו חששו במשרד הבריאות והמל"ל הוא מקדם ההדבקה הגבוה, שעומד על 0.88 – וזאת כשעוד לא ראינו את כל השפעות של ההקלות. במשרד הבריאות התעקשו שאסור לאפשר כל פתיחה נוספת לאור עליית התחלואה.

שר הבריאות יולי אדלשטיין אמר במהלך הדיון כי: "כל צעד נוסף שנעשה כרגע, מינימלי ככל שיהיה, יקפיץ אותנו ל-R=1. אפשר לומר בזהירות – התפרצות חדשה. צריך לראות את התמונה כפי שהיא ולפעול לפיה ולא לפי הרצון שלנו לעזור לסקטור כזה או אחר. העזרה האמיתית הוא שאנחנו כקבינט נעשה הכל כדי לא להגיע להתפרצות, ולסגר שלישי".

עוד באותו נושא

דרעי התנגד; קבינט הקורונה אישר את הגדלת הקנסות

במל"ל הציעו ארבע אפשרויות לפתיחת המסחר: לא לפתוח בכלל, או לפתוח למרות הנתונים ולהתייחס לזה כשלב חדש בפני עצמו. אפשרות נוספת – לפתוח רק בערים ירוקות ולנהוג לפי ההשלכות כעבור שבועיים, או אפשרות שבמסגרתה החנויות ייפתחו עם הגבלות משמעותיות יותר על מספר הקונים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הדגיש כי לא יכול להיות מצב שיתבצעו הקלות ולא תיהיה עלייה בתחלואה, ומראה התנגדות לצד שר הבריאות והשרה מירב כהן לפתיחת החנויות. "לא יהיה מצב שאנחנו נמצא במצב שאנחנו נמצאים עכשיו עם פתיחת בתי הספר ואפילו עם הקוסמטיקאיות והספרים והתחלואה לא תעלה. אין איזה רמת הגבלות שאנחנו יכולים להחזיק את זה וזה יהיה סטטי", אמר נתניהו.

השר יזהר שי היה בעד פתיחת המסחר ואמר כי אין מדובר בהגדלת השלב הבא אלא הרחבת השלב הנוכחי."הקריטריונים לפתיחת העסקים עומדים וקיימים", אומר השר, "דיברנו על מגמות. אני לא רואה בהתיישרות מקדם ההדבקה סיבה לעצור את מה שאמרנו שנעשה. פתיחה של העסקים במקומות ירוקים כנראה נכונה, כנ"ל בדיקת העובדים בעסקים".

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו