דאעש לקח אחריות על פיגוע הירי באוסטריה - סרוגים

דאעש לקח אחריות על פיגוע הירי באוסטריה

בדאעש לקחו אחריות לפיגוע הירי מחוץ לבית הכנסת בווינה, שבו 4 בני אדם נורו למוות ו-7 נוספים נפצעו קשות. בהודעה פרסמו את תמונתו של המחבל קויטום פייזולאי, וסרטון שבו נשבע אמונים לארגון הטרור

author-image
דאעש לקח אחריות על פיגוע הירי באוסטריה
  קויטום פייזולאי, המחבל האחראי לאירוע הירי בווינה (צילום מסך)

יומיים לאחר פיגוע הירי בווינה, שבה נרצחו לפחות 4 בני אדם ונפצעו 7 נוספים, ארגון דאעש לקח הבוקר (רביעי) אחריות על המתקפה הקטלנית שנרשמה בבירת אוסטריה. בהודעתם פרסמו תמונה של המחבל קויטום פייזולאי, שארגן את הפיגוע סמוך לבית הכנסת המרכזי בעיר.

"בעזרת אללה יצא חייל המדינה האיסלאמית אבו דג'אנה אל-אלבאני לעבר התקהלויות של צלבנים בעיר וינה אמש, ותקף אותם באמצעות נשק אוטומטי, לקח סכין הרג ופצע כ-30 צלבנים, כולל קצין משטרה ושוטרים נוספים" נכתב בסוכנות הידיעות הרשמית של דאעש. עוד פרסמו סרטון שצולם לפני היציאה למתקפה, ובה  המחבל נשבע אמונים לדאעש ולמנהיג ארגון הטרור.

עוד באותו נושא

יום לאחר הפיגוע: המשטרה עצרה חשוד נוסף בוינה

לפי הדיווחים בתקשורת האוסטרית, המחבל בן ה-20 היה מוכר למודיעין המקומי מכיוון שניסה בעבר לנסוע לסוריה ולהצטרף לכוחות דאעש. בעקבות בקשתו פייזולאי נעצר ונשלח לכלא, אך שוחרר מוקדם בגלל גילו הצעיר. "המשטרה לא חשבה שהוא מסוכן או שהוא מסוגל לתכנן פיגוע בסדר גודל כמו אירוע הירי שנרשם אמש בוינה" נטען בדיווח. "מסיבה זו לא נרשמה התנגדות לשחרורו המוקדם".

שר הפנים האוסטרי קרל ניימר הודה כי מערכת הביטחון במדינה טעתה כשהניחה כי פייזולאי לא מהווה סכנה. "ראינו תקלה במערכות שלנו – היה שחרור מוקדם של אדם שהקצין" טען. "הוא יצר במכוון את הרושם שהוא מעוניין להתערות בחברה האוסטרית במפגשיו בתוכנית למניעת הקצנה, אבל בפועל הוא התמקד כל הזמן הזה בהרס המערכת. העובדה היא שהמחבל הצליח להונות את תוכנית הדה-רדיקליזציה שלנו. עלינו לבחון את המערכת ולשפר אותה".

פייזולאי נורה למוות מספר דקות אחרי תחילת אירוע הירי, לאחר שכוחות המשטרה רדפו אחריו וירו לעברו. לאחר הפיגוע נעצרו עוד 16 חשודים, מהם 14 באוסטריה ועוד שניים בשוויץ, וכן בוצעו חיפושים בעשרות אתרים שונים בווינה וסביבתה. למרות זאת, בשלב הזה לא התקבלו עדויות לכך שמחבל נוסף היה מעורב בפיגוע.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
הארופאים חייבים להתעורר, כל פעולה כזו חייבת
דוד | 04-11-2020 10:54
להענות מצד הראשויות בטיהור רציני של מאות מוסלמים שמזוהים במערכת כקיצוניים. למערכת לא צריכה להיות שום בעיה להכליל את אותם קיצוניים בתואנה של קשר לאירוע ולזרוק אותם בבעיטה לאפריקה. כך האוכלוסיה שתשאר תבין שהיא נמצאת בחסד במדינה ועליה להתנהג על פי כללי המקום, כללי המקום אומר תרבות מערבית חופשית כולל קריקטורות.
2
חמודים הדאעש האלה ... פאר האנושות .. ברכות...
אזרח נאיבי | 04-11-2020 20:00
חמודים הדאעש האלה ... פאר האנושות ... ברכות לאירופה המארחת והאנטישמית. ... יהודים, הביתה לישראל ...עכשיו ...