שר החינוך החליט: זה מתווה בחינות הבגרות בקורונה - סרוגים

שר החינוך החליט: זה מתווה בחינות הבגרות בקורונה

על רקע הסגר הממושך והתמשכות הלמידה מרחוק, שר החינוך, יואב גלנט, קבע כי מועד בגרויות החורף יידחה בחודש, וכן כי הבחינות יתפרסו על פני שלושה חודשים ובמתכונת מיוחדת

שר החינוך החליט: זה מתווה בחינות הבגרות בקורונה
  נועם רבקין פנטון/פלאש 90

על רקע התמשכות מגפת הקורונה ורצף מתכונת הלמידה מרחוק של תלמידי החטיבה העליונה, החליט שר החינוך, יואב גלנט, על שורה של שינויים בלוח המבחנים של מועד חורף תשפ"א וקיץ תשפ"א.

השינויים הם פרי התייעצויות רחבות היקף שקיים מנכ"ל המשרד, עמית אדרי, עם אנשי המקצוע של המטה, מנהלי המחוזות, ארגון המורים, מנהלי בתי ספר, מורים, תלמידים והורים.

עוד באותו נושא

למידה מרחוק | שר החינוך חילק מחשבים ניידים


4

במסגרת ההתאמות הוגדרו שני עקרונות חשובים: גמישות ובחירה רחבה למנהלי בתי הספר. לאור זאת, הוחלט לדחות את מועד החורף בחודש אחד, ובד בבד גם להרחיב את מועדי ההבחנות של מועד זה. כאמור, ההחלטה על ההבחנות תעמוד כבחירה על מנת לאפשר לתלמידים להתכונן באופן מיטבי.

בעניין זה מציינים במשרד החינוך כי תכנון שנת הלימודים לא ישתנה. בתי הספר ימשיכו להתנהל בהתאם למתווה ההיבחנות, כפי שפורסם בראשית השנה, הכולל את ההנחיות לדיווח ציונים בית ספריים המהווים חלופה להיבחנות החיצונית, וכן את מיקוד הלמידה שבהלימה אליו יחוברו הבחינות.

מועדי ההבחנות החדשים:

  1. מועד חורף ידחה בחודש ויחל בתאריך ה- 1.2.2021 ויימשך עד ל- 9.3.2021. מועד זה יכלול ארבעה ימי היבחנות מיוחדים לתלמידים שהיו בתחלואה או שהו בבידוד.
  2. מועד חורף נוסף יחל בתאריך ה- 19.4.2021 ויימשך עד לתאריך ה- 6.5.2021. הוא יכלול בסך הכל 5 ימי היבחנות מרוכזים לכלל השאלונים המתקיימים במועד חורף. מועד זה לא יכלול בסופו ימי היבחנות מיוחדים לתלמידים שהיו בתחלואה או שהו בבידוד.
  3. מועד קיץ יידחה והוא יחל ב- 19.5.2021. מועד זה יכלול בסופו ימי היבחנות מיוחדים לתלמידים שהיו בתחלואה או שהו בבידוד. לוח בחינות מעודכן יפורסם בהמשך באתר אגף הבחינות.

ממשרד החינוך נמסר כי המשרד "נערך לכל תרחיש ושינוי הנובעים מהתמשכות נגיף הקורונה, וכל החלטה בנושא תפורסם באופן מסודר לציבור המנהלים, המורים והתלמידים".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו