ביום ד': הקרב בין אורלב לבנט על סניף ירושלים - סרוגים

ביום ד': הקרב בין אורלב לבנט על סניף ירושלים

למחרת תשעה באב צפויות הבחירות על רשימת הבית היהודי לעיריית ירושלים. בנט ירצה להכניס מועמדים מטעמו לסניף הגדול של המפלגה, אך זבולון אורלב שוקל חזרה לפוליטיקה

author-image
ביום ד': הקרב בין אורלב לבנט על סניף ירושלים
  הקרב על סניף ירושלים. בנט ואורלב (גלי ישראל)

מבחן המנהיגות הגדול של נפתלי בנט.

ביום רביעי צפויים פריימריז בסניף ירושלים של הבית היהודי בו תיקבע הרשימה שתרוץ למועצת העיר. חשיבותן של הבחירות מעבר לשמירת הכוח של הציבור הסרוג בבירה, הוא גם במאבקי הכוח הפנימיים בתוך הבית היהודי בין נאמני בנט ובין הפעילים הותיקים של המפלגה.

למרות שהבחירות מתוכננות לעוד שלושה ימים, עדיין לא ברור כיצד הם יתנהלו ומי יהיו המועמדים. על פי חוקת המפלגה רשאי הסניף לקבוע עצמאית את צורת הבחירות בו יבחרו מועמדיו לרשויות המקומיות ונראה כי הבחירות לראש הרשימה יתנהלו בנפרד משאר הרשימה כפי שהיה בבחירות לראשות הבית היהודי.

תמונת המצב בסניף ירושלים היא של קרע מתמשך בחמש השנים האחרונות. בבחירות הקודמות זכתה הרשימה בראשות דוד הדרי לשלושה מקומות במועצת העיר, אך שניים מחבריה יאיר גבאי ועדנה פרידמן פרשו מהסניף המקומי, חלקם בטונים צורמים. המקום הרביעי ברשימה, הרצל יחזקאל, שנשאר בחוץ, פעל למען נפתלי בנט בפריימריז לראשות המפלגה וכעת מבקש לקבל החזר על ההשקעה בדמות הצבתו במקום השני ברשימה.

השאלה הגדולה בבחירות האלה היא האם חבר הכנסת לשעבר זבולון אורלב יתמודד או לא. כפי שדיווחנו ב'סרוגים' משלחת של אנשי ציבור ופעילים עלתה לביתו כדי לשכנעו לרוץ, וסקר שנערך בקרב הציבור הסרוג בירושלים הראה כי 80% מהציבור יצביע עבורו. עם זאת אורלב עדיין שוקל האם לחזור מהפרישה או לא.

מתמודד נוסף, הנתמך על ידי שני שרי הבית היהודי, נפתלי בנט ואורי אריאל הוא דוב קלמנוביץ', יו"ר הארגון לנפגעי פעולות איבה, שהציב תנאי כי יעמוד בראש הרשימה רק אם יהיה מועמד מוסכם.

מהדרי ועד רז קיל

הקרב הגדול ביותר צפוי כאמור, בין סגן ראש העיר המכהן ומנכ"ל 'אמונה' דוד הדרי הנחשב מקורבו של אורלב, לבין הרצל יחזקאל יו"ר המנהל הקהלתי בהר חומה ויועץ בכיר לשר הדתות הרב אלי בן דהן, הנתמך על ידי בנט. מצב הכוחות בסניף שקול בין שתי הקבוצות וכל אחד מהם יכול לנצח.

שאר המתמודדים על מקום ברשימה הם חגית משה, בכירה בעירית ירושלים, רעייתו של יו"ר הסניף, איציק משה. ונציג הצעירים רז קיל שהיה ראש המטה של בנט בבחירות לבית היהודי ובבחירות לכנסת. קיל הוא בן למשפחה ותיקה בסניף הבית היהודי בירושלים ויקבל תמיכה כנראה גם ממחנה אורלב, מתמודד אפשרי נוסף הוא גורי פרוידיגר, שהיה בעבר מזכ"ל תנועת הנוער עזרא.

הבחירות כאמור יתקיימו ביום רביעי, בסניף בני עקיבא – מרכז, בשכונת ניות בירושלים, בקרב 213 חברי הסניף הגדול ביותר של הבית היהודי. ככל הנראה ישוריין המקום השלישי לאשה והמקום הרביעי לצעיר, כך שהקרב על קול עשוי להיות מכריע.

חשיבותן של הבחירות הוא גם על רקע המאבק על ראשות העיר, כשכל מועמד מבקש את תמיכת הבית היהודי שצפויה להיות לשון המאזניים. בשבועות האחרונים נשמעים חיזורים מצדם של ראש העיר ניר ברקת, אך גם מכיוונו של משה ליאון המבקש להתמודד על ראשות העירייה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
5 תגובות - 5 דיונים מיין לפי
1
מה עם מורנו, דובר עליו כמי שיעמוד בראש הרשימה, לאן נעלם
גדי | 14-07-2013 20:43
דיברו על הרב מורנו, אחיו של עימנואל מורנו ז"ל. כמי שמועמד לראשות הרשימה. הוא איש ראוי ישר דרך עם כישורים מרשימים. הייתה בי הרבה תקווה כשדיברו עליו כמועמד. מה איתו. סרוגים, נא לברר....
2
זבולון, התבזית די
דוד | 14-07-2013 22:25
אחרי שירדת לחיי השר הרשקוביץ,איש לא לוקח אותך ברצינות.
3
אריה קינג לראשות העיר!!! קידם את ירושלים יותר מכולם!!!
דתי לאומי | 15-07-2013 1:52
מה שהוא עשה למען ירושלים- כל הבית היהודי לא יספיק לעשות עד ביאת המשיח במהרה בימינו!!!
4
דוד מגיב מס' 2
| 15-07-2013 8:38
השר הרשקוביץ ביזה את עצמו - חבל להזכיר אותו בכלל - פאדיחה ראויה לשיכחה!
5
אורלב הרס את הבית היהודי
דוד | 16-07-2013 18:34
אין מקום למחזר אנשים שבאופיים -ערלי לב ,לא שכחנו איך ירד לחיי השר הרשקוביץ,