גדעון סער בישוב עמיחי: "עשיתם פה מעשה נחשוני" - סרוגים

גדעון סער בישוב עמיחי: "עשיתם פה מעשה נחשוני"

גדעון סער: "המעשה הנחשוני שעשיתם כאן בעמיחי – זה צריך להיות הדגם" את הדברים אמר סער בסיור שערך פורום ציון וירושלים בליכוד, בישובי גוש עמיחי-שילה

גדעון סער בישוב עמיחי: "עשיתם פה מעשה נחשוני"
  צילום: פורום ציון וירושלים

"המעשה הנחשוני שעשיתם כאן בעמיחי – הקמת ישובים חדשים ביהודה ושומרון, כפי שנעשה בעמיחי – זאת הדרך שההתיישבות צריכה ללכת בה". את הדברים אמר ח"כ גדעון סער (הליכוד) בסיור שערך היום בישובים עמיחי, אחיה ושילה כאורח של פורום ציון וירושלים בליכוד. אביחי בוארון ודורון ניר צבי, ראשי הפורום, אמרו בתגובה: סוף סוף אנחנו שומעים אמירות שלא קוראות רק לשמר את הקיים אלא מדברות על המעשה הציוני הפשוט של הקמת עוד ישובים".

חבר הכנסת גדעון סער סייר היום במרחב ישובי עמיחי – שילה ועמד על מאמצי הרשות להשתלט על השטחים הפתוחים המצויים בסמיכות להתיישבות הישראלית. סער עלה עם פעילים הפורום לישוב אחיה ממנו השקיף לישובים קידה ואש קודש אשר תושביו מצויים במאבק בלתי פוסק עם שכניהם על תפיסת השטח וושליטה במרחב. בהמשך עלה ח"כ סער לעיירה הפלסטינית החדשה ההולכת ונבנית בצמוד לישוב החדש עמיחי ועמד מקרוב על האופן שבו הרשות הפלסטינית יוזמת הקמת שכונות וישובים בשטחים פתוחים בקרבה לצירים והתיישבות ישראלית.

עוד באותו נושא

ח"כ גדעון סער נפגש עם ראשי מועצת יש"ע


4

לאחר שברך ח"כ סער "ברוך מציב גבול אלמנה" – הברכה המיוחדת על ישוב חדש בארץ ישראל, הוסיף ואמר: "התרגשתי מאוד בסיור היום לראות את העשייה כאן בעמיחי גם בהתיישבות הצעירה באזור אבל בדגש על המעשה הנחשוני שאתם עשיתם פה, אחרי הרבה שנים שלא הוקמו ישובים חדשים ביהודה ושומרון."

גדעון סער בעמיחי צילום: פורום ציון וירושלים

גדעון סער בעמיחי צילום: פורום ציון וירושלים

מדינת ישראל צריכה לתת מענה

"זאת הדרך שהיום ההתיישבות צריכה ללכת בה. יש מאבק אקטיבי מצד הרשות הפלסטינית על השטח מאבק מאוד אגרסיבי, מגובה בכסף של האיחוד האירופי, מתוכנן, ומול זה מדינת ישראל צריכה להציב מענה והמענה הוא הרחבת ההתיישבות ומה שעשיתם פה בעמיחי צריך להיות דגם להמשך ביהודה ושומרון כולה".

במהלך הסיור, חידדו ראשי הפורום, אביחי בוארון ועורך הדין דורון ניר צבי, את המציאות הנוצרת בשטח שעה שהרשות נוקטת יוזמה לתפוס עוד ועוד שטחים פתוחים וישראל כבולה בשלשלאות הסכמי אוסלו ולא נותנת מענה:

"המשפטנים מאמצים את אזלת היד של הדרג הפוליטי שלא יוזם שחרור מתנאי הסכמי אוסלו. מצד אחד הפלסטינים מכריזים שהם לא מכירים בהסכמים. מצד שני המשפטנים הישראלים אומרים שישראל מחויבת לאוסלו כי הפוליטיקאים לא החלטו אחרת. בפועל הערבים משתלטים על כל גבעה רעננה ולא מעניין אותם אם מדובר בשטח C או B וישראל מנגד לא עושה דבר".

"כתוצאה מפעילות של עשור נוצרו יותר ויותר מובלעות ישראליות ואנחנו נרדמנו בשמירה. זה לא מקבל מענה וזה צריך להיפסק מידית. לצד הפסקת ההשתלטות הערבית יש ליזום פעילות התיישבותית על אדמות מדינה". חתמו.

את הסיור חתם ח"כ סער בשיח פתוח שערך עם חברי הפורום בתל שילה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
עוזר הבית של...
אז אמר | 02-11-2020 18:32
עוזר הבית של גאולה אבן אמר משהו. למי אכפת ? איזה השפעה יש לעקר הבית הצנון הזה?
2
אי אפשר לסמוך...
לא קונה | 02-11-2020 19:14
אי אפשר לסמוך על אדם שביתו יוצאת עם האויב שלנו כנראה שהוא ימכור אותנו
3
בוארון נרקומן מצלמה...
בוארון חולה כבוד | 02-11-2020 20:04
בוארון נרקומן מצלמה וכבוד,במה הוא עובד??
4
יישר כח יישוב...
פלוני | 09-11-2020 7:58
יישר כח יישוב חדש בישראל, כן ירבו , סוף לתוכנית ההתכנסות, לבניה רוויה