נתניהו: "נביא מספיק חיסונים לכל אזרחי ישראל" - סרוגים

נתניהו: "נביא מספיק חיסונים לכל אזרחי ישראל"

ענר אוטולנגי ושגב הראל הם הראשונים שקיבלו את החיסון הישראלי נגד נגיף הקורונה, כחלק מהשלב הראשון בניסוי המכון הביולוגי. נתניהו בירך: "זהו יום חשוב מאד שנותן זריקת עידוד"

author-image
נתניהו: "נביא מספיק חיסונים לכל אזרחי ישראל"
  (צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון)

הניסוי הישראלי לחיסון הקורונה יוצא לדרך: בבית החולים שיבא בתל השומר ובבית החולים הדסה עין כרם בירושלים התחילו הבוקר (ראשון) בניסוי החיסון שפותח במכון הביולוגי נגד נגיף הקורונה. הניסוי הראשון בתל השומר נפתח במעמד שר הבריאות יולי אדלשטיין, שר הביטחון בני גנץ וראש הממשלה בנימין נתניהו.

"מאז שהחל הפיתוח לחיסון עברנו גלים, היינו בין המדינות הראשונות שהכריזו על סגר בגל הראשון ושוב בגל השני, ועכשיו כמעט כל אירופה נכנסת לסגר כזה או אחר בזמן שאנחנו יוצאים. יש עוד שלבים ליציאה מהסגר, ואני מודע לקושי של בעלי העסקים" אמר נתניהו בדבריו. "אבל היציאה האמיתית מהסגר היא בפיתוח החיסונים, ולכן זהו יום חשוב מאד – שנותן לנו 'זריקת עידוד'".

"באמצעי כזה או אחר, בין אם פיתוח כאן ובין אם ייבוא בארץ – אנחנו נביא מספיק חיסונים לכל אזרחי ישראל, ואז נוכל להשתחרר מהמגיפה" התחייב נתניהו. "אני לא חושב שזה יקרה באופן מיידי, אבל אני כבר רואה את האור בקצה המנהרה. אני רואה את החיסונים במדינת ישראל – ועד אז יש לי רק בקשה אחת: הישמעו לכללים של משרד הבריאות, שנועדו לשמור על חייכם. מעל הכל השתמשו במסיכות".

גנץ: "כל יום ללא תקציב מוסיפה לעומס הכלכלי"

שר הביטחון בני גנץ אמר כי "היום הזה נותן לנו אופטימיות זהירה. בסופו של דבר נעשית עבודה מסויימת, ולכן יש סיבה לאופטימיות – אך אופטימיות זהירה, מכיוון שהתהליך עדיין ארוך ולכן נדרשת סבלנות. יחד עם זאת, יש חשיבות מאד גדולה לציות הציבור להנחיות משרד הבריאות, כדי שנוכל להוריד את התחלואה ולפתוח את המשק ככל שניתן".

(צילום: אריאל חרמוני\משרד הביטחון)

בהמשך דבריו גנץ התייחס שוב למשבר הפוליטי סביב התקציב ואמר כי "אנחנו לא יכולים להסתפק בלשמור על הביטחון והבריאות – צריך לדאוג לכלכלה, ותקציב 2021 יפה שעה אחת קודם. כל יום שעובר מוסיף לעומס הכלכלי הלא מוצדק על אזרחי ישראל. אם נקפיד לשמור גם על הכלכלה, נוכל גם לשמור על החברה היקרה שלנו".

אדלשטיין: "לתופעת הפופוליזם אין חיסון"

שר הבריאות יולי אדלשטיין אמר כי "הבוקר זה הזמן לומר תודה למכון הביולוגי ולאזרחים הטובים שבאו להשתתף בניסוי ולקחת סיכון מסויים כדי לעזור לעם ישראל להגיע לחיסון". "מאז כניסתי לתפקיד אנחנו הופכים כל אבן כדי לראות איפה יש התקדמות לחיסונים, גם בעולם וגם בארץ. אני מאד מקווה שכבר בזמן הקרוב נשמע על פריצת דרך, ושישראל תהיה בין המדינות הראשונות בתור. אם נצליח בניסוי הנוכחי, ישראל תוכל גם להביא בשורה אמיתית של תיקון עולם לשאר העולם".

עוד באותו נושא

חוזרים ללימודים ולתפילות: גל ההקלות השני יוצא לדרך

עם זאת, אדלשטיין הבהיר כי "עד שנגיע לחיסון, אנחנו עדיין מחוייבים לשמור על ההנחיות. שילמנו מחיר כבד בסגר האחרון, ואין שום דרך להסביר את התוצאות הטובות מלבד זה שאזרחי ישראל שמרו על המגבלות והבריאות. אנחנו עכשיו בשלב קריטי של היציאה מהסגר, ולצערי אנחנו עכשיו מפתחים את השיח שכל כך הזיק לנו בסגר הראשון – 'למה הדשא של השכן יותר ירוק, למה אצלם פתוח ואצלי סגור'. נגד התופעה הזו אין חיסון".

"יש צעדים שקולים ואחראים, ויש פופוליזם – אנחנו נוביל יציאה זהירה והדרגתית מהסגר, בשיתוף עם שרים רבים שמבינים את המצב היטב – כדי שלא להגיע למצב שקורה עכשיו במדינות אירופה השונות" סיכם אדלשטיין. בוא נעשה מאמץ לא לשלם מחיר נוסף".

אלה הראשונים שהתחסנו לקורונה בארץ

הראשון שקיבל את החיסון בהדסה עין כרם היה ענר אוטולנגי בן ה-34, תושב קיבוץ טללים בדרום. לאחר שקיבל את החיסון אוטולנגי אמר כי הוא "מרגיש טוב, מתרגש מעט, וממליץ לכמה שיותר אנשים להצטרף לניסוי ולעזור לציבור כולו". במקביל שגב הראל, בן 26 מקיבוץ שדה נחמיה שבצפון, היה הראשון לקבל את הניסוי בתל השומר. 

לפי התכנון של משרד הביטחון, שלב הניסויים הקליניים של החיסון ייארך כמה חודשים ויכלול שלושה שלבים. בחלק הראשון ייערכו בדיקות בטיחות על 80 מתנדבים בריאים בני 18 עד 55 בבתי החולים שיבא בתל השומר והדסה בירושלים. אוטולנגי והראל היו כאמור הראשונים שקיבלו את החיסון, ובהתאם לתגובותיהם הוא יורחב בהדרגה עד ל-80 איש (40 בכל מרכז רפואי).

עוד באותו נושא

מחיר הבריאות: כמה צפוי לעלות חיסון לקורונה?


5

בשלב השני של הניסוי, שצפוי להתחיל בדצמבר, ייערכו בדיקות רחבות על 960 מתנדבים בריאים בני 18 ויותר. החלק הזה יתקיים במקביל בכמה מרכזים רפואיים ברחבי הארץ, ונועד להשלים את בדיקות הבטיחות בחיסון, לדייק את המינונים הנכונים ולהמשיך ולבחון מדדים ליעילותו. החלק השלישי יכלול ניסוי רחב היקף לבחינת יעילות החיסון בהשתתפות של עד 30 אלף מתנדבים.

הניסוי מתוכנן להתחיל בחודשים אפריל-מאי 2021 (בכפוף להצלחת שני השלבים הראשונים). מדובר בשלב האחרון, שלאחר סיומו המוצלח ניתן יהיה לאשר את החיסון ולחסן את כלל האוכלוסייה. עם זאת, ההערכה בישראל היא שהשלב השלישי של הניסוי לא ייערך בארץ או לפחות חלקו יתקיים בחו"ל.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
תקחו אתם את...
ירון שאול | 01-11-2020 13:48
תקחו אתם את החיסונים האלה לדילול האוכלוסין.אני וכל משפחתי לא נתחסן לעולם.ביל גייטס והאילומינטי והאום עובדים שעות נוספות.חיילים של השטן.לא סתם כל מנהיגי העולם ובניהם מר ביבי אמרו את המשפט סדר עולמי חדש.היכנסו לדף היוטיוב של רפאל בן דור ואז תבינו על מה אני מדבר.לא להתחסן בשום פנים ואופן ראו הוזהרתם!!!!!
2
נתניה מנסה שוב ושוב להפוך את המחדל ל'הצלחה'
חושב שכולנו מטומטמים | 02-11-2020 23:18
..........