טורקיה סירבה לסיוע מצה"ל בעקבות רעידת האדמה - סרוגים

טורקיה סירבה לסיוע מצה"ל בעקבות רעידת האדמה

בצה"ל הציעו לסייע לטורקיה בשיקום הנזקים מרעידת האדמה באיזמיר, בה נהרגו לפחות 36 בני אדם. עם זאת, בטורקיה סירבו להצעה הישראלית, בטענה שהכוחות המקומיים השתלטו על האירוע

author-image
טורקיה סירבה לסיוע מצה"ל בעקבות רעידת האדמה
  זירת רעידת האדמה באיזמיר (צילום: VP\שאטרסטוק)

יום לאחר רעידת האדמה הקטלנית שנרשמה בעיר איזמיר שבטורקיה, בה נהרגו 36 בני אדם ונפצעו לפחות 800 נוספים, צה"ל הציע היום (שבת) לסייע לטורקיה בעקבות הנזקים הכבדים שנגרמו. עם זאת, בטורקיה סירבו להצעת הסיוע הישראלית, לאחר שהשלטון אמר כי עזרתם אינה נדרשת – מכיוון שכוחות החילוץ המקומיים השתלטו על האירוע בעצמם. הודעה דומה נמסרה גם למדינות אחרות שהציעו להשתתף במאמצי הסיוע.

ההצעה הישראלית הועברה לשלטון הטורקי בהנחייתו של שר הביטחון בני גנץ, שהורה להיערך למתן סיוע חירום לטורקיה – ובעקבות זאת, התקיימה שיחה בין נציגי צה"ל לנספח הצבאי הטורקי בישראל. בשיחה הועבר לשלטונות הטורקים כי מערכת הביטחון ומדינת ישראל משתתפים בצערם על האסון, ונכונים להוציא משלחת באופן מיידי אשר תסייע בחילוץ ממבנים שנהרסו באזור ובפריסת בית חולים שדה שיטפל בפצועים הרבים.

"מדינת ישראל וכוחות הביטחון תמיד יושיטו את ידם לסייע הומניטארית לאזרחים שנפגעים בכל מקום, תוך שימוש ביכולות ובניסיון שנצברו בצה"ל לאורך שנים להתמודדות עם מצבי חירום" הבהיר גנץ. גם שגרירות ישראל בטורקיה הבהירה כי "ישראל מוכנה לשלוח סיוע הומניטרי לאיזמיר במקרה הצורך". במקביל, משרד החוץ עדכן כי לא ידוע על ישראלים שנפגעו ברעידת האדמה.

זוהי לא הפעם הראשונה שישראל מציעה את עזרתה לטורקיה בעקבות אסונות טבע, זאת למרות המתיחות הדיפלומטית בין שתי המדינות. בעבר ישראל שלחה מטוסי כיבוי שתרמו למאמצי הסיוע בשריפות הענק שנרשמו במדינה ב-2010, ושוב בשנת 2016. כמו כן, בשנת 1999 צה"ל סייעה לטורקיה בעקבות רעידת אדמה במחוז איזמיט, כשבין השאר שלחה צוותי חיפוש וצוותים רפואיים, וכן הקימה בית חולים שבו טיפלו בפצועים שחולצו במקום.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
9 תגובות - 9 דיונים מיין לפי
1
פייק ניוז
אריק | 31-10-2020 18:41
מי שקורא רק את הכותרת, יחשוב לעצמנו: איזה חלאות הטורקים האלה, מעדיפים שהאנשים שלהם ימותו ורק לא לקבל סיוע מהישראלים. אבל בגוף הכתבה כתוב: הודעה דומה נמסרה גם למדינות אחרות שהציעו להשתתף במאמצי הסיוע. אז מה הסיפור? יש מספיק בעיות אמיתיות ביחסים עם טורקיה, בלי להוסיף להם עי ידיעות מסולפות.
2
סיוע
פרנק | 31-10-2020 23:50
שבוע טוב אני לא מבין את מדינת ישראל רוצה לסייע למדינה ששונאת אותה ומקימה ציר אירני חמאס טורקיה שונאת את ישראל במיוחד ארדואן הדיקטטור נותנת את הלחי אבל גם את השנייה מה יהיה מה מדינת ישראל בונה על כך שארדואן יוחלף? לא כל כך בקלות
3
טורקיה מיתפוררת וטוב...
מני | 01-11-2020 7:02
טורקיה מיתפוררת וטוב שכך חבל להציע להם סיוע ולפחות הם אמרו לא צריך
4
אלוהים יקח אותכם...
גאי | 01-11-2020 9:58
אלוהים יקח אותכם טורקיה זבלות תמותו אחד אחד כמו זבובים שונאי ישראל,אין מה לעשות היהודים רחמנים בני רחמנים זאת עובדה. אבל אתם(טורקיה) יש אלוהים בשמיים והוא לא נישאר חיב לאף אחד,איך אומרים כל כלב יבוא היום שלו....
5
לא מבינים כלום בשביל...
מוטי | 01-11-2020 12:29
לא מבינים כלום בשביל מוסלם לדחות עזרה זה כמו זריקת נעל בפרצופו של אוייבך, חבל שהרמטכל בדימוס וראש ממשלה אף פעם לא מבין ולא לומד את הילכות המוסלמים כאילו שישראל נמצאת באנטרטיקה ואין לה דבר עם מוסלמים.
6
כן יובדו אויבך...
איציק ישראלי | 01-11-2020 16:52
כן יובדו אויבך השם
7
איזה סמרטוטים אנחנו....
דפי | 01-11-2020 20:11
איזה סמרטוטים אנחנו. מגיע לנו
8
על ה-ז של...
אתם | 01-11-2020 22:36
על ה-ז של הנכד שעוד לא נולד לי
9
לכל המתלהמים. איך...
מוטי | 04-11-2020 16:44
לכל המתלהמים. איך בדיוק ישראל צברה את הנסיון שלה? רק מהעזרה שהיא נתנה בעבר לאזורי אסון. אל תשכחו אנחנו באזור של רעידות אדמה. אנחנו עוזרים וצוברים נסיון וכן גם נקודות זכות הומניות. אנחנו בני אדם ועוזרים לבני אדם.