ספינת הקרב של 'טיסנקרופ' תושק בעוד כשבועיים - סרוגים

ספינת הקרב של 'טיסנקרופ' תושק בעוד כשבועיים

ספינת הקרב הראשונה שנקנתה מחברת טיסנקרופ במסגרת 'פרשת כלי השיט', אודותיה מתנהלת בימים אלה עתירה בבג"ץ, תושק בגרמניה בעוד כשבועיים ותחל במסעה הארוך ארצה

ספינת הקרב של 'טיסנקרופ' תושק בעוד כשבועיים
  אילוסטרציה (Moshe Shai/Flash90)

בעוד כשבועיים, ב-11 בנובמבר, אחת מארבע ספינות הקורבטה שישראל רכשה מחברת טיסנקרופ במסגרת 'פרשת כלי השיט' תושק בגרמניה ותחל בהפלגה ארצה, כך פורסם בכאן.

בישראל הספינה תקרא 'סער 6', כאשר מטרת רכישתה הוא להיות חלק ממערך ספינות של חיל הים הנועדות להגן על המים הכלכליים של ישראל, עם עדיפות לאסדות הגז שנמצאות במים הטריטוריאליים של המדינה.

עוד באותו נושא

דרישה: להוציא את חקירת תיק הצוללות מידי היועמ"ש


34

אל הטקס בגרמניה צפוי להגיע קצין בכיר, מפקד חיל הים או אפילו הרמטכ"ל. מיד לאחר השקת הספינה, צוות חיל הים שכבר נמצא בימים אלה על אדמת גרמניה כדי ללמוד את הספינה, צפוי להתחיל בהפלגה הארוכה אל הארץ.

ההפלגה מגרמניה לישראל צפויה להימשך כשמונים ימים, כאשר הספינה צריכה הגנה מהים ומהאוויר, זאת בעיקר כיוון שמערכות הנשק שלה יותקנו עליה רק לאחר הגעתה בשלום אל מעגן חיל הים.

בימים אלה מתנהלת בבג"ץ עתירה הדורשת לפתוח בחקירה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו בעניין קניית ספינות המלחמה המדוברות וכן צוללות מחברת טיסנקרופ, זאת למרות החלטת היועמ"ש כי נתניהו לא יחקר בפרשה כיוון שלא עלה נגדו אפילו חשד סביר.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
כבוד גדול לביבי...
רון | 29-10-2020 8:43
כבוד גדול לביבי ולליקוק שהחברה שבנתה צוללות להיטלר מוכרת עכשיו צוללות לאבו יאיר
2
הפלגה של 80...
ויקינג | 29-10-2020 10:53
הפלגה של 80 ימים? הספינה מונעת על ידי משוטים? אולי התכוונתם ל 8 ימים?
3
מענין כמה היתה...
פרשה מוזרה ... לא ברור מה קרה שם ... | 31-10-2020 19:29
מענין כמה היתה העמלה , מי קבל את השוחד , מי את האתנן , ומי ניסה להרוס את מספנות חיל הים ... ומה קרה למכרז ולהצעה הקוראנית ... הרבה סמני שאלה ... ואף אחד לא נחקר , אף אחד לא מואשם , ממש פרשה מוזרה ...