דיון על פתיחת בתי הכנסת, גמזו לא יתנגד - סרוגים

דיון על פתיחת בתי הכנסת, גמזו לא יתנגד

בכינוס קבינט הקורונה מחר, השר אריה דרעי ידרוש לפתוח את בתי הכנסת. גם השר יזהר שי תומך, ופרויקטור הקורונה לא יתנגד. אדלשטיין מתנה זאת בקריאה פומבית לשמירה על ההנחיות

דיון על פתיחת בתי הכנסת, גמזו לא יתנגד
  (צילום: דוד כהן/ פלאש 90)

בדיון שיערך מחר בבוקר (חמישי), בקבינט הקורונה, צפוי הפרויקטור, פרופסור רוני גמזו, שלא להתנגד לפתיחת בתי כנסת. כך מפרסם הערב יאיר שרקי כתב חדשות 12, במהדורה המרכזית.

על פי המצב הקיים היום, 10 אנשים יכולים להתקהל בחלל סגור עם מסכות ותוך שמירת מרחק. עם זאת, התפילה בבית הכנסת עדיין אסורה. מחר בקבינט הקורונה אריה דרעי ידרוש לפתוח גם את בתי הכנסת, גם השר יזהר שי מכחול לבן תומך בכך. הפרויקטור רוני גמזו החליט שלא להתנגד למהלך.

עוד באותו נושא

צפו: תפילת רחוב, איך זה משפיע על הקהילות?

על פי הפרסום, בשיחה שהתקיימה עם מקורבו, הרב יוסי הרבליך, אמר גמזו כי אם שומרים על כללי הריחוק, החלונות הפתוחים ונשמרת עטיית המסכות אין סיבה לאסור את התפילה בהרכב של 10 אנשים בחלל סגור ו-20 אנשים בחלל פתוח.

עם זאת, שר הבריאות, יולי אדלשטיין, מבקש להתנות את האישור לפתיחת בתי הכנסת בהתחייבות של החרדים לצאת בקריאה פומבית לציבור שלהם לעמוד בכללים של לא יותר מ-10 ולא יותר בתוך בבתי הכנסת.

במפלגות החרדיות יש מי שאומר שצריך לאפשר יותר מ-10 כי התפילה נעשית במניין, 12 או 15 על מנת שהתפילה תוכל להתקיים כסדרה.בעניין הזה כנראה שבתי הכנסת אכן יפתחו בהחלטת הקבינט, השאלה היא באשר למספר המתפללים שיורשו.

מחר גם צפויים לדון על מתווה המסחר, לאחר המחלוקת שלא נפתרה היום בין השרים כ"ץ ואדלשטיין. שר הבריאות אדלשטיין מתנגד לפתיחת המסחר כבר ביום ראשון, משום שהוא מבקש להמתין ולדעת למה לייחס את העלייה בתחלואה בעוד שבועיים. ואילו שר האוצר ישראל כ"ץ, דורש פתיחת של המסחר בשבועיים, גם שרי כחול לבן מתנגדים לדחיה של הפתיחה בשבועיים.

גורמים בקבינט אומרים לסרוגים: "במשרד הבריאות מעדיפים לפתוח את הצימרים על פני המסחר".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
5 תגובות - 5 דיונים מיין לפי
1
בשורה טובה אך לבדוק כל דבר לגופו
אלי | 28-10-2020 20:57
ראשית זו בשורה טובה אך הייתי מציע שלא נלך שולל וכל רשות תבדוק את גודלם של בתי הכנסת ואז יחליטו כמה מתפללים יכולים להתפלל יחד.
2
בסד לא להיות מרובע,...
מאנדהוא מאשדוד | 28-10-2020 21:18
בסד לא להיות מרובע, לקבוע את כמות המתפללים לפי גודל המבנים ואפשרות שמירת הריחוק בין המתפללים.
3
לכו לפשרה של...
יצחק נח | 28-10-2020 22:30
לכו לפשרה של 20 איש מה שונה מרמי לוי שנכנסים אלפים תפילה תעורר רחמי שמיים
4
יהודים יקרים שימו לב לוביסטים של הקרן החדשה
עומר | 29-10-2020 3:59
לוביסטים, מגיבים בתשלום של הקרן החדשה, מציפים אתרים ישראלים בתגובות. במימון ממשלות זרות. כשאתם רואים תגובה שלהם הגיבו מגיב בתשלום של הקרן החדשה כדי ליידע קוראים.
5
הרעיון ש10 אנשים...
יקי | 29-10-2020 9:55
הרעיון ש10 אנשים בחלל סגור יכולים לעשות כל דבר רק שלא יהיה בחלל זה סת ולא יתפללו הוא או טפשות לשמה או אנטישמיות לשמה. לא פותחים כלום רק מפסיקים את האיסור המרושע להתפלל במקום לשיר בציבור לדוגמה.