השופט סולברג דחה את העתירה נגד מתווה הישיבות - סרוגים

השופט סולברג דחה את העתירה נגד מתווה הישיבות

שלושה שופטי בג"ץ דחו היום פה אחד את עתירת ישראל חופשית נגד מתווה החזרה לישיבות המאפשר לימודים בפנימיות, וחייב את הארגון בהוצאות של 5,000 שקלים: "כזאת לא נעשֶׂה"

השופט סולברג דחה את העתירה נגד מתווה הישיבות
  יונתן זינדל/פלאש 90

בג"ץ דחה היום (שלישי) את עתירת ארגון ישראל חופשית נגד מתווה הישיבות, וקבע כי בג"ץ לא יתערב בשיקול דעתה של הממשלה בעניין נגיף קורונה כיוון שמדובר בסוגיה מקצועית וכי הוצגו טעמים  טובים המלמדים כי אין אפלייה.

העתירה טענה כי ההחלטה לאפשר את חזרת תלמידי הישיבות לפנימיות, בעוד שאר מוסדות הלימוד ישארו סגורים הינה אפלייה. כאמור, שופטי בג"ץ דחו את העתירה וקבעו כי לא מדובר באפלייה.

עוד באותו נושא

השופט שטיין נזף בעותר: "אין לכם זכות עמידה"


18

השופט סולברג כתב בפסק הדין: "בקשת העותרת היא כי נמיר את שיקול דעתה המקצועי של הממשלה, בשיקול דעתנו שלנו, ונקבע כי מדובר במדיניות שגויה; כזאת לא נעשֶׂה".

"הדבר אינו עולה בקנה אחד עם דפוסי הביקורת השיפוטית המקובלים. התמודדות עם מגיפה מידבקת היא עניין מקצועי מורכב; כל פעולה שתינקט צופנת בחוּבּה יתרונות וחסרונות".

סולברג הוסיף: "אל לנו כשופטים להכניס ראשנו לסוגיה מקצועית זו, מקום שבו הוצגו לנו טעמים טובים המלמדים כי אין כל הפליה בדרך הפעולה הננקטת, וכי קיימת שׁוֹנוּת מהותית בין מוסדות חינוך הפועלים בתנאי פנימייה, לבין כאלו שאינם. הדברים נכונים במיוחד כאשר עסקינן בחקיקת-משנה, שמִתחם ההתערבות בה מצומצם ביותר".

"פנימייה היא פנימייה"

במהלך הדיון, סולברג, טען שאין עילה לעתירה, משום שאין אפלייה בין מגזרים: "פנימייה היא פנימייה, גם אם זו מכינה קדם צבאית גם אם בית ספר וגם אם ישיבה. מה לא טוב בזה?"

פלדמן: "הדבר הזה כבר נעשה. והוא לא הצליח. אנחנו רואים את התיקון שנעשה. יצא שבתוך חריג להגבלות הכניסו ציבור גדול. היינו כבר בסרט הזה בפעם הקודמת וראינו שזה לא עובד"

השופט שטיין לא ריחם על העותר: "המדינה קיבלה החלטה סבירה. בהרבה מקרים בפנימייה התנאים טובים יותר מהבית. הממשלה לא חייבת לספק לכם נתונים".

שטיין המשיך ותקף: "אין לכם שום סיי בהחלטות כאלה, הם מנהלים את המשבר הזה, לא אתם ולא אנחנו, עם כל הכבוד". הוא פנה לנציג המדינה שהשיב לעתירה ושאל "למה לא טענתם שאין להם זכות עמידה?. לא יעלה על הדעת שדבר כזה יקרה, שכל ארגון שלא קשור יגיש עתירה בנושא שלא רלוונטי אליו, כשהוא אפילו לא נפגע".

נציג המדינה השיב במבוכה כי מקוצר הזמן הם לא הספיקו.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
יש שופטים בירושלים....
אבי | 28-10-2020 0:24
יש שופטים בירושלים. אולי הם לא הרוב אבל יש. כך בדיוק צריך להשיב לאנשים שכל מטרתם היא להטריל ולפגוע באנשים אחרים בלי שום סיבה אמיתית