אזולאי לאדלשטיין על בתי הכנסת: "אפליה ברורה" - סרוגים

אזולאי לאדלשטיין על בתי הכנסת: "אפליה ברורה"

בעקבות החלטת הקבינט על הקלת התקהלויות בחלל סגור שלא לצורך תפילה, דרש היום ח"כ ינון אזולאי משר הבריאות אדלשטיין להשוות את ההגבלות בבתי הכנסת לשאר המקומות ולהתיר תפילה של 10 אנשים

אזולאי לאדלשטיין על בתי הכנסת: "אפליה ברורה"
  גרשון אליסון /פלאש 90

לאחר שההקלות שהתקבלו אמש בקבינט, לא כללו הקלות בתפילות בבתי הכנסת, ח"כ ינון אזולאי דרש היום (שלישי) משר הבריאות אדלשטיין להשוות את ההגבלות בבתי הכנסת לשאר המקומות ולהתיר תפילה של 10 אנשים: "לכאורה, אם מותרת התקהלות בחלל סגור, אם אפשר לפתוח את מקומות העבודה בחלל סגור לפי הכללים, מדוע בתי כנסת אי אפשר? אין לי ולכלל הציבור, אלא להסיק מכך שישנה אפליה ברורה ועיוות של התקנות"

עוד הוסיף אזולאי: "אני קורא לכבוד השר להתיר במיידי תפילות של 10 אנשים בבית כנסת בחלל סגור ויפה שעה אחת קודם".

עוד באותו נושא

תלמידי א'-ד' חוזרים לבתיה"ס; ומה עוד ייפתח?


6

כפי שפורסם אמש, חברי קבינט הקורונה אישרו  באופן סופי את מתווה החזרה ללימודים לתלמידי כיתות א'-ד'. בנוסף, השרים אישרו את פתיחת המספרות, מכוני היופי והקוסמטיקה, טיפולים פרא-רפואיים ולימודי נהיגה.

כפי שדווח עוד לפני הישיבה, על פי מתווה החזרה ללימודים, כיתות א'-ב' יפוצלו לשני חצאים וילמדו שלושה ימים בבית הספר, לסירוגין וללא ערבוב בין שתי הקבוצות. כיתות ג'-ד' יחזרו ללמוד בקפסולות, והתלמידים יחויבו בעטית מסכות. רשויות שיוכלו ללמד בכיתות מלאות תוך עמידה בדרישות הבריאות – יקבלו לכך אישור ממשרד החינוך. 

עוד הוחלט כי הצהרונים ייפתחו עבור כיתות א'-ב', כשהם מעורבבים וללא קפסולות – החלטה שעוררה דיון סוער במהלך הישיבה הארוכה. כל צהרון יכלול עד 28 תלמידים מאותה שכבת גיל (כיתות א' או כיתות ב') ומאותו מוסד חינוכי, והסעות יתקיימו בצורה הקיימת כיום – אך תתקיים הפרדה באמצע האוטובוס והתלמידים יחויבו בעטית מסכות. שר החינוך יפעל יחד עם השלטון המקומי כדי להפחית מעבר למוצע את העירוב בין הקבוצות בצהרונים.

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
רק שבמקום עבודה...
חיים | 27-10-2020 18:13
רק שבמקום עבודה שלא מקבל קהל יש את אותם האנשים כל יום. אנשים שלא יכולים לעבוד מהבית, וצריכים להתפרנס. בבית עאנסת יש מניין אחר שלוש פעמים ביום, אנשים שאח''כ הולכים גם לעבודה, והנה פיצוץ הדבקה נוסף! להתפלל אפשר גם בחוץ, ובחורף בבית. זו לא זכות להתפלל במניין, זו חובה שהותרה בפיקוח נפש, גם אם אתה לא רואה את הסכנה, היא פה. והיא הורגת
2
מי שיהודי אמיתי...
יצחק נח | 28-10-2020 11:43
מי שיהודי אמיתי דואג בראש ובראשונה לבתי כנסיות ובתי מידרש צורך קיומי לעם היהודי
צודק, יותר...
ציון | 28-10-2020 15:04
צודק, יותר חשוב מהחיים, אולי תגיד לי היכן מופיעה החשיבות הזו יותר מחילול שבת? שבת מחללים על ספק פיקוח נפש וכאן תפילה יכולה להיות ביחיד ,כפי שמופיע בספר דניאל . המגיפה היא יותר מספק פיקוח נפש , לא להפוך תפל לעיקר וההיפך.