מנהלת קבוצת הנשים הענקית במכתב לרוה"מ - סרוגים

מנהלת קבוצת הנשים הענקית במכתב לרוה"מ

"אנחנו גמורים ושום דבר כבר לא יכול לכסות על זה" כותבת יונת קפלן מנהלת קבוצת הפייסבוק 'עכשיו תורך' במכתב לראש ממשלת ישראל. קפלן שמכירה את כוחן של נשים ברשת מנסה את כוחה שלה בבקשה להחזיר את החיים של הורים וילדים למסלול

author-image
מנהלת קבוצת הנשים הענקית במכתב לרוה"מ
  קפלן צילום: חיה כהן

ליונת קפלן, יועצת תקשורת, יזמית חברתית ומנהלת קהילת הנשים 'עכשיו תורך' בפייסבוק, פשוט נמאס.

כאם חד הורית לארבעה, כחרדית, כעצמאית שמתמודדת עם אתגרי הקורונה פשוט נשבר מהמצב. עד כדי כך שהיא מנצלת את פלטפורמת הפייסבוק שלה על כל 51 אלף החברות בקבוצה אותה היא מנהלת ופשוט פונה לראש הממשלה במכתב פתוח ובו בקשה אחת: לייצר פעולת חירום שתחזיר הורים וילדים לתפקוד.

 

 

איום על צווארנו הקורס

"שלום בנימין, שמי יונת קפלן, אני אם חד הורית, חרדית, שמגדלת ארבעה ילדים, בירושלים. אני רוצה לספר לך עם דמעות בעיניים מה זה אומר לנהל ילדים ועסק מהבית כבר חודשים ארוכים." היא פותחת וממשיכה בתיאור של הקשיים הטכניים שהורים רבים עוברים בימים אלו עם הצורך בחיבור כל ילדי הבית ללמידה מרחוק.

"אתה יודע ביבי, זה לא זמן טוב לאבד לקוחות. וזה ממש איום על צווארנו הקורס. וכשאני רוצה לשבת בערב לעבוד, כי בבוקר המחשב שלי בשימוש ללימודים, כבר אין בי כוח ומוח, והייאוש גדול ומכרסם בלב וביצירה."

"אתה יודע מה זו הישרדות? זה להיות אמא שמתחננת לרגע של שקט לייצר שיחת טלפון או מסמך, להתמודד עם נפילות קווים, חרדות של ילדים שנעים בין לזרוק הכל בעצבים לבין השתלבות במערכת הזו שנקראת למידה מרחוק. מתח מוחשי"  ממשיכה קפלן בהסבר לראש הממשלה על ההשלכות הכלכליות שיש לכך שהורים נאלצים לתפקד כמפרנסים והורים בו בעת.

 

אנחנו גמורים ושום דבר כבר לא יכול לכסות על זה
צילום: באדיבות המצולמת

משהו במטענים כבר לא עובד

אחת הבעיות של התקופה האחרונה היא העובדה שכולנו איבדנו את הסבלנות. גם מי שביום רגיל הייתה מזלפת כרוביות ובוחרת בגינה על פני כל פעילות משתקת תאי מח – מוצאת את עצמה נכנעת לשעות ארוכות של מסכים על מנת לזכות בכמה דקות שקטות שיאפשרו שיחה עם עמיתים לעבודה, מנהלים ולקוחות.

"דע שאני מכנה את עצמי אמא טובה בשוטף. באמת. קשובה, מכילה, מרגישה ואפילו כיפית רוב הזמן, לצד הגבולות. ובתקופה האחרונה אני מרגישה שאני קמה עם 3% בטריה בבוקר. אחרי שהסוללה "הוטענה" כל הלילה. משהו במטענים כבר לא עובד. גם להם לא."

"אני גמורה, וכמעט אין לי יכולת לספק להם את צרכיהם הטכניים, פיזיים רגשיים. המתח הורג אותנו ואין אופק לשאוף אליו. דיס אינפורמציה והמון לינקים, קישורים, ילדים אבודים. בעבודה שלי אני על הקצה, יודעת שחייבת לתת עבודה כי למי יש פריווילגיה לקרוס כעת, אבל באמת שאני לא יכולה הכל. אז מנסה ולוקחת נשימה ומחזיקה את הראש מעל המים." מספרת קפלן על התקופה סוחטת האנרגיות שהופכת אותה לאמא אחרת שרק רוצה לקרוס.

המחיר הנפשי פה מעבר לפינה

את מכתבה מסיימת מנהלת 'עכשיו תורך' בבקשה לראש הממשלה לייצר פעולת חירום שתחזיר את ההורים והילדים לתפקוד.

"המחיר הנפשי פה מעבר לפינה, ולזה אין מצברים לשעת חירום במשרד האוצר שלך. אנחנו גמורים ושום דבר כבר לא יכול לכסות על זה. עשה למענם אם לא למעננו" היא מסיימת

עכשיו תורך

קבוצת 'עכשיו תורך' אותה הקימה קפלן נועדה לתת מרחב לנשים לשפוך את אשר על ליבן עוד הרבה לפני הקורונה. כעת עם הווירוס שמאיים על העולם כמו גם על השפיות שלנו, נראה שהקבוצה דווקא הפכה ממרחב שיתופי בלבד לקבוצת מעודדות.

לאחרונה העלתה יונת בקשה לחברות הקבוצה לשבור שיא גינס במספר התגובות בפוסט בפייסבוק. החברות התגייסו למשימה בהתלהבות יתרה ועד כה נרשמו מעל 700,000 תגובות לפוסט.

יונת מספרת על המשימה שהיא מעבר לחירפון קורונה בלבד.

"יש כאן התגייסות של נשים לשבור את הרשת עם משהו טוב ולא עם תגובות נאצה, בריונות ושיימינג. נשים מחליטות, קובעות ומנצחות. יש לנו כח וזה כולל התגייסות משותפת של נשים מכל גווני הקשת, חלקן אינן שומרות תורה ומצוות, אחרות סרוגות או חרדיות, ביחד למטרה משותפת."

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
7 תגובות - 5 דיונים מיין לפי
1
די כבר, פשוט צריך לקבל שהמצב קשה
דנה | 26-10-2020 17:43
אולי יש כאלה ששוכחים, אבל נתניהו עם כל גדולתו הוא לא הקבה. כולנו צריכים ללמוד לקבל שאף פוליטיקאי לא אשם ולא יפתור את המצב. יש כאן בעיה גדולה יותר, ודי לחפש פתרונות קסם אינפנטיליים.
בעזרת השם...
בניה | 27-10-2020 8:23
בעזרת השם ביבי הצורר שהרס את עם ישראל, זרע שנאת חינם ושיסה יהודים אלו באלו יעלם כבר הציבוריות הישראלית. הקורונה רק חשפה את אפסיותו של ביבי ואת חוסר היכולת שלו.
לא מאימים...
ישראל | 26-10-2020 22:36
לא מאימים אותו בקורונה...מאשימים אותו בצורת הטיפול בקורונה...ובעיקר בסגרים...שאם טיפול מקצועי יתכן והיו נמנעים...והוא אפילו לא ניסה למונעם...וזה מרגיז
2
קודם כול ...
פרח | 27-10-2020 4:19
קודם כול תקשיבו להנחיות משרד הבריאות זה לא יגמר מהר עד שיצא החיסון המתאים
3
ואולי דווקא המצב...
חיפאי | 27-10-2020 4:44
ואולי דווקא המצב הזה יכול יותר לדחוף לעשות עם עצמנו ועם משפחתנו את הדברים החשובים באמת ופחות להתעסק בסביב. ביבי הוא לא הסיפור בכלל. אלא כל אחד ואחת בדרך ההתמודדות שלו עם זה
4
מכתב נוגע ללב...
בן חמו הדר | 28-10-2020 1:44
מכתב נוגע ללב .כל הכבוד לך יונת.אך אין לי מושג אם מישהו שם בגבוה איכפת לו באמת מהעם עצוב מאוד
5
ח.ח.ח פונה לחמור...
עידית | 31-10-2020 2:56
ח.ח.ח פונה לחמור הזה. ? הרי הוא לא סופר איש ולא איכפת לו מיליונר מעסיקים כנראה שחורים חיי ברווחה.אישתו מחרבנת על אסלת זהב חושני הילדים אחד בטלן והשני סטודנט שניהם מסודרים אז מה הבעייה.. הוא לא מכיר בעיות כאלו זה בדיחה בשבילו המכתב הזה