צריך לשנות את התפיסה שכדורגל הוא משחק לגברים - סרוגים

צריך לשנות את התפיסה שכדורגל הוא משחק לגברים

קארין סנדל, קפטנית נבחרת ישראל בכדורגל, בדיון בוועדת החינוך, התרבות והספורט: "צריך לשנות את התפיסה העמוקה שכדורגל הוא עסק והוא משחק לגברים בלבד. בכל העולם כדורגל נשים פורח"

צריך לשנות את התפיסה שכדורגל הוא משחק לגברים
  אילוסטרציה (צילום: פלאש 90)

למי שייך הכדורגל? ועדת החינוך התרבות והספורט של הכנסת ערכה היום (שני) דיון באפלייתן של כדורגלניות הנשים בישראל. "אנחנו עשרים שנה עומדות במקום", אמרה קארין סנדל, קפטנית נבחרת ישראל בכדורגל.

סנדל, דיברה באמצעות "זום" מהבידוד במלון שפיים. "כשאנחנו רואות שכל העולם פורח. יש עשרות אלפי אוהדים במגרשים במשחקים של נשים ויש תקציבים מטורפים שמגיעים היום לקבוצות בחו"ל. כשאנחנו לא מתקדמות אנחנו בעצם הולכות אחורה" היא אמרה לחברי הכנסת, "זה מעמיק את הפערים בספורט ובחברה הישראלית".

את הדיון יזמה ח"כ מרב מיכאלי שקראה להשוואת תקציבים ולהקצאת משאבים שוויונית בין כדורגל גברים לכדורגל נשים.

עוד באותו נושא

"ברוך ה'": כך הגיב השדרן מאורוגוואי למשחק הכדורגל

ח"כ מיכאלי ציינה גם את החשיפה הנמוכה לספורט זה; "את לא יכולה להיות מה שאת לא יכולה לראות. ספורט זה לא רק ספורט – זה חינוך למצוינות, חינוך לכוח במובן הכי טוב של המילה, זה מודל טוב ללמוד איך לכבוש, להשיג, לנצח, ולהצליח; להתמודד עם כישלונות, לעבוד בקבוצה וגם לזהור כיחידים בתוך הקבוצה הזאת. כל הדברים האלה נמנעים מילדות ומנשים. כל זמן שלילדות לא יהיה את המודל הזה, נשים ימשיכו להשתרך לאחור, ואנחנו צריכות לגרום לזה להפסיק לקרות".

בתום דיון ארוך בהשתתפות חברי הכנסת עודד פורר, אורלי פורמן, סונדוס סאלח ועופר כסיף; וכן נציגים של ההתאחדות לכדורגל, משרד התרבות והספורט אתנה, ועוד, קראה מ"מ יו"ר הוועדה ח"כ מיכאלי למשרד התרבות והספורט להשוות משאבים ותקציבים בין ספורט גברים לספורט נשים; להעמיד בראש ועדת נשים בהתאחדות לכדורגל אישה ולאפשר רוב נשי בהרכב הוועדה, וכן להחזיר למגרשים את כל קבוצות הנשים והנערות.

עוד דרשה הוועדה ממשרד התרבות והספורט להעביר אליה את כל המסמכים הפתוחים הנמצאים עתה בהליכי קבלת הערות מהציבור, וכן דרשה מההתאחדות להניח על שולחן ועדת החינוך, התרבות והספורט תוכנית לשוויון ולקידום ספורט הנשים כבר בשנה הקרובה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו