מזכירת הכנסת מבהירה: בקשתו של זוהר אינה תקדים - סרוגים

מזכירת הכנסת מבהירה: בקשתו של זוהר אינה תקדים

בשל הסערה סביב ביטול ההצבעה על הקמת ועדת החקירה לפרשת הצוללות, מזכירת הכנסת מבהירה כי בקשת יו"ר הקואליציה להצבעה שמית בשם הממשלה אינה חריגה

מזכירת הכנסת מבהירה: בקשתו של זוהר אינה תקדים
  הדס פורוש/ פלאש 90

מזכירת הכנסת, ירדנה מלר הורביץ, הבהירה היום (רביעי) כי בקשה מצידו של יו"ר קואליציה למזכירות הכנסת לקיים הצבעה שמית בשם הממשלה – הנה דבר שקורה מעת לעת ואין לראות במקרה שקרה היום בבחינת תקדים.

כזכור, הצעתה של חברת הכנסת תמר זנדברג להקים ועדת חקירה לפרשת הצוללות עברה ברוב של 25 מול 23 חברי כנסת שהתנגדו. יו"ר הכנסת, יריב לוין, ביטל את ההצבעה ואמר כי סגנו, מנסור עבאס שניהל את הישיבה, לא הכריז על הצבעה כנדרש.

עוד באותו נושא

אושרה הקמת ועדת חקירה – לוין ביטל את ההצבעה


11

הודעתה של מזכירת הכנסת מתייחסת לדבריו של חבר הכנסת מיקי זוהר כי ביקש, בשם הממשלה, לקיים הצבעה על פי שם בנוגע להקמת ועדת החקירה לפרשת הצוללות.

באופוזיציה טענו כי לזוהר אין סמכות לבקש את הדבר בשם הממשלה כיוון שסמכות זו נתונה לשרים, וכי לא הגיש בקשה חתומה של 20 חברי כנסת להצבעה שמית. כאמור, כעת מבהירה מזכירת הכנסת כי בבקשתו של זוהר בשם הממשלה אין תקדים, כיוון שהוא יו"ר הקואליציה והדבר מתבצע מעת לעת.

עוד טוענים באופוזיציה כי זוהר ביקש לערוך הצבעה שמית רק לאחר שמנסור עבאס התחיל את ההצבעה, בכדי 'למשוך זמן' ולהשתמש בבקשתו כתירוץ על מנת לבטל את ההחלטה להקים את ועדת החקירה לפרשת הצוללות.

בהצבעה העוקבת, 44 הצביעו נגד הקמת הועדה, לא היו חברי כנסת שנמנעו או הצביעו בעד. מספר ארגונים הודיעו כי במידה וההצבעה העוקבת לא תבוטל וינתן תוקף להצבעה הראשונה בה הוחלט להקים את הועדה, הם יעתרו לבג"ץ.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
תמר זנדברג
א | 21-10-2020 18:33
הגיע הזמן שתעברי לרמאללה שם מקומך עוכרת ישראל