האם בלוגרית האופנה קיארה פראני בדרך להיות משפיענית הרשת הראשונה בעולם שמנפיקה את עצמה בבורסה?
פראני אמרה לאחרונה לעיתון האיטלקי קורייר דה לה סרה כי הוא מעוניינת לצאת בהנפקה ראשונה לציבור (IPO – initial public offering) על מנת לגייס 100 מיליון דולר לצורך התרחבות של מותגי האופנה שברשותה מקטגוריית בגדי נשים בלבד לקטגוריה נרחבת של "אורח חיים" שתכלול גם ביגוד לכל המשפחה, גם איפור וגם מוצרים לבית.
פראני אימפריה
עם 21 מיליון עוקבים באינסטגרם, בגיל 33 בלבד, פראני היא אחת ממשפיעות הרשת החזקות בעולם, סיפורה כמי שהפכה בלוג מצליח למותג משגשג – נלמד באוניברסיטת הרווארד כדוגמה להצלחה.
View this post on Instagram
מה שיוצא דופן במותגים של פראני ועל כן גם הראשוניות שבהנפקה הפוטנציאלית, הוא שמדובר בעסק שנשען כולו על דמותו של אדם אחד, במקרה הזה של פראני שמקודמת ברשתות החברתיות בלבד.
לפראני שלוש חברות בבעלותה. סיסטרוהד (Sisterhood) שמנהלת את קמפיינים שיווקיים שלה, דיווחה על הכנסות של 11 מיליון יורו בשנת 2019. בעוד חברות האופנה שלה סרנדיפיטי (Serendipity) ו- TBS Crew (על שם הבלוג The blond salad) הניבו ככל הנראה כ -20 מיליון יורו באותה שנה.
פראני לא ציינה אילו מהחברות יכללו בהנפקה, אך מדובר בצעד שיכול לשנות את כל מערך הכוחות של משפיעני הרשת. כיום מדובר בשוק שמגלגל תקציבי שיווק בסכום מוערך של כ-7 מליארד דולר בשנה על פי פרסומים של מרכזי משפיענים.
מה דעתך בנושא?
0 תגובות
0 דיונים