יהודה גליק: "הנשיא צריך להיות המקשיב הלאומי" - סרוגים

יהודה גליק: "הנשיא צריך להיות המקשיב הלאומי"

לאחר שהכריז על ריצה לתפקיד הנשיא, יהודה גליק אומר באולפן סרוגים: "זה לא שגעון גדלות שבא לי להיות נשיא, לא ישנתי לילות בגלל נושא השיח. הסולידריות שלנו נשחקת"

יהודה גליק: "הנשיא צריך להיות המקשיב הלאומי"

חבר הכנסת לשעבר יהודה גליק שם פעמיו אל משרת נשיא המדינה, בראיון באולפן סרוגים הוא מספר שהנשיאות היא לא המטרה שלו, אלא בעיקר מסע שהחברה הישראלית צריכה לעבור.

בעוד 8 חודשים הנשיא ראובן ריבלין מסיים את תפקידו ויש כבר מספר מועמדים לתפקיד, בניהם יהודה גליק. "עבורי המטרה זה לא להיות נשיא המדינה, זה כלי, אני יוצא למסע שאני מרגיש שהעם זקוק לו", אומר גליק.

"כשהייתי בכנסת והיו אומרים לי מה הנושא העיקרי שלך והייתי אומר שזה השיח, ואנשים היו אומרים 'אה, זה לא נושא' היום אנשים מבינים שזה כשלעצמו זה נושא, גם כל אחד יודע שהסגנון עושה את הבנאדם. השיח הוא הכל" אומר גליק.

"אני הגעתי לכנסת בתוך נציג הימין הקיצוני, איש ההזוי ומצאתי את עצמי מסוגל לנהל שיח ולשתף פעולה עם כל הגורמים בכנסת, חרדים, ערבים, שמאל, ימין, נשים, גברים. היום אנחנו במדינה שלנו, בשבר ענק. בשבר בו אנשים 'לא יכלו דברו לשלום'- כתוב על אחי יוסף, אנחנו נמצאים בשבר כולם כלפי האחר, השוטרים, החרדים, האתיופים, הבלפוריסטים, הביביסטים, ישראל הראשונה, ישראל השנייה, ישראל השלישית. אנשים לא מסוגלים להקשיב ולפרגן אחד לשני – התחושה שאני הלגיטימי הנאור והשני הוא בבון".

"בעיני מוסד הנשיאות צריך להיות המפשר הלאומי. כמו שיש בעיה הולכים לבג"צ, למה? יקוב הדין את ההר, למה לא ללכת למקום שמפשר", טוען גליק. "אני מרגיש שבעת הזאת אם הנשיא מסוגל עם כל חלקי החברה הישראלית, ואני בא להגיד אני מסוגל, לא רק לדבר ולהטיף שלהם אלא להקשיב להם".

האם מכאן אפשר להבין שאתה מבקר את הנשיא ריבלין? גם השרה מירי רגב אמרה שהנשיא לא מייצג אותנו? 

"לצערי זאת תחושה שאני מקבל מהרבה מאוד אנשים בחברה, שעבורם הוא לא הנשיא שלהם, ואם כך, אז באמת המוסד הזה הוא מיותר, אבל אני חושב שהמוסד הזה הוא נדרש, העם זקוק למישהו שיקשיב לו יהיה אמפטי, שיבין את החרדי ואת השוטר ואת תומך ביבי ומתנגד ביבי ואת הדבר הזה אני מסוגל לעשות והוא מה שנדרש מנשיא. יכול להיות שלפני כמה שנים נשיא היה צריך להיות נשגב מעם, נציג המוסריות העליונה, אני חושב שבעידן שלנו, עידן הרשתות החברתיות נשיא צריך להיות מישהו שנמצא למטה עם העם".

אני לא בא כנציג הר הבית

גליק מוסיף ואומר ש"נשיא לא צריך להיות בעל עמדה פוליטית, אני לא בא כנציג הליכוד לתפקיד הנשיא, לא כנציג הדתיים ולא כנציג הר הבית. מוסד הנשיאות צריך להיות מקום שכל אחד מרגיש שהוא יכול לשפוך את ליבו, אבל גם קובעים את גבולות השיח".

"ביום חמישי בלילה הלכתי אחרי שכל הרעש נגמר לבלפור, הלכתי ישבתי באהלים ודיברתי עם אנשים", מספר גליק. "ישבתי באהל של הליכודניקים אהבתי אותם והקשבתי להם קשב רב, ישבתי עם אנשי האנטי ביבי המפגינים הבלפוריסטים והקשבתי גם להם, הקשבתי אבל גם ניסיתי שהם ידברו זה עם זה, ומה אני מגלה? אלה לא מוכנים לדבר עם אלה, כי 'הם' כל הרוע, ואלה לא מוכנים לדבר עם אלה, ואלה שונאים את השוטרים כי המשטרה נגדם, ואלה שונאים את המשטרה כי המשטרה נגדם, ואז אני פוגש אחר כך שוטרים, אני שומע את ההתלבטויות שלהם ואני פוגש את החרדים, ואת הח"כים הערבים".

הסולידריות נשחקת

"בפוליטיקה אנשים עסוקים בלריב, לא מקשיבים לצד השני. אנחנו נמצאים במצב אנוש, אני פעם הייתי במצב קריטי, כשאתה נמצא בצב הזה, אתה לא גורם למלחמה בין יד ימין ליד שמאל, במצב הזה אתה מחפש את אושיות החברה, אתה מתקן את מערכת הנשימה, אתה מבסס את מערכות הגוף. יש לנו בעיה שעמוד השדרה שלנו לא פועל. הסולידריות שהייתה מובנת מאליה הולכת ונשחקת. במצב הזה צריך מישהו שיבנה עם הציבור את עמוד השדרה".

"באתי לחברי הכנסת", מספר גליק, "ואמרתי להם תקשיבו מה המניעים שלי, זה לא איזו קפריזה, שגעון גדלות של יהודה גליק שבא לו להיות נשיא, בדיוק הפוך, אני באתי ממקום שלא ישנתי לילות בגלל הנושא של השיח".

"האנשים זועקים כאב ולכן אני קודם כל בא לאנשים ואומר למקשיב לאומי, לנשיא שכל העם ירגיש שהוא הנשיא שלו, אם אהיה נשיא של חצי מהעם נכשלתי. אם לא היה של חצי מהעם נכשלתי. לכן אני בא ללמוד את העם".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
16 תגובות - 9 דיונים מיין לפי
1
מצחיק הג'ינג'י -...
רון | 20-10-2020 17:19
מצחיק הג'ינג'י - ריבלין לא הנשיא שלו כי הוא ממלכתי מדי ולא תומך בצורה עיוורת בביבי, אבל הוא יהיה הנשיא של כולם הביביסטים, הכהניסטים, המתנחלים, החרדים ... כ-ו-ל-ם חוץ מתל אביב, כפר סבא, רעננה , מודיעין, הוד השרון...
רון היקר, כרגע כל אלו שהזכרת לא מרגישים
טל | 20-10-2020 21:03
שריבלין נשיא שלהם או נוהג בהם בהגינות ובכבוד, זה כן לגיטימי בעיניך? [נ.ב. בלי כל קשר לריבלין גליק נשיא זו בדיחה לא מוצלחת]
2
ביקום שבו מירי...
אחר | 20-10-2020 17:42
ביקום שבו מירי רגב שרת תרבות ואוחנה שר המשפטים, זה נשמע מאוד הגיוני שגליק יהיה הנשיא.
. אתה בטוח...
שאול | 21-10-2020 7:01
. אתה בטוח שאתה מבין את המילים שאתה משתמש בהן? נשמע שאתה ילד, אולי תפתח מילון?
TROLL
אדם | 20-10-2020 19:40
פאשיסט גזען והומופוב כמו כל השמאלנים הארורים
3
הוא יבחר נשיא, כמו שטראמפ יהפוך לדמוקרטי!
יפית | 20-10-2020 17:45
הוא יבחר כנשיא, כמו שטראמפ יהפוך לדמוקרטי!
זה קרה...
נ | 20-10-2020 20:24
זה קרה בעבר
4
יהודה גליק ההזוי
אדם | 20-10-2020 19:37
הרגתה אותי ואת חברי מצחוק..
5
המוסד הזה עבר...
מלכה | 20-10-2020 20:54
המוסד הזה עבר זמנו. עם סיום כהונתו של ריבלין, יש.לסגור מיד.
...לא הבנת...
רואה עולם | 22-10-2020 5:09
...לא הבנת טוב. Bb זוגתו מייחלים לסיים את מסעם במשכן הנשיא, שם אפשר לחיות לנצח כמורמים מים ועם כל ההטבות לנצח נצחים...כולל כביסה. ואולי שגם הנכדים יוכלו לחיות במשכן כחלק מבני ביתו של bb המלך
6
אתה ממש אבל...
נשיא מאחד לא מקטב | 20-10-2020 21:08
אתה ממש אבל ממש לא מתאים לתפקיד אתה לא מאחד אתה מקטב מאחלת לנו נשיא מאחד ואיש כבוד כמו ישראל כץ או יועז הנדל מוכשרים ומאחדים גם ברגעים קשים כמו עכשיו שאפו להם
7
ליצן חצר...
יוסי | 20-10-2020 23:45
ליצן חצר .
...איש יקר...
רואה עולם | 22-10-2020 5:05
...איש יקר גליק, אבל מה לעשות שבעידן bb יושר ואנושיות והבנת האחר, נחשבים ללייצנות
8
צריך נשיא שמקורב...
דודו | 21-10-2020 1:47
צריך נשיא שמקורב יותר לערכי עם ישראל ותורת ישראל. נשיא שלא משמיץ בני נוער יהודים על האשמות שווא כוזבות כמו תקרית דומא. נשיא שלא מבקר ישובים ערבים, נשיא שלא נפגש עם ארגונים ואנשים שמאלנים
...ריבלין שגם...
רואה עולם | 22-10-2020 5:04
...ריבלין שגם הוא ימני, בהחלט נשיא מקשיב וגם מטיף כשצריך. הבעיה הגדולה זה bb שהפך מזמן את ההשערה ואת סימון אויבים אישיים, לנשק בארסנל הפוליטי שלו. וכן, בדומא נעשה מעשה פשע שנאה, שלא מתאים לעם היהודי...גם אם הוא בא כנקמה על מעשים מתועבים של מחבלים.
9
פיגור
בני | 22-10-2020 4:49
כמה טימטום ביצור אחד לא יאומן