הקבינט יאשר: ההגבלות יוסרו מהערים האדומות - סרוגים

הקבינט יאשר: ההגבלות יוסרו מהערים האדומות

משרד הבריאות צפוי להמליץ על הסרת כל הערים והיישובים בארץ מרשימת הערים האדומות, מלבד שכונת רמת שלמה בירושלים. זאת לאחר שנקבע כי התחלואה בערים הללו ירדה מתחת לקריטריון הנדרש לסגר במתווה הרמזור

author-image
הקבינט יאשר: ההגבלות יוסרו מהערים האדומות
  אילוסטרציה (צילום: דוברות המשטרה)

יוצאים מהסגר: לקראת ישיבת קבינט הקורונה שתתקיים היום (שלישי) בשעה 17:00, בכירים בממשלה אומרים כי כבר הערב יוחלט על הסגרת המגבלות מכל הערים האדומות, למעט שכונת רמת שלמה בירושלים. לפי הדיווח בגלי צה"ל, המגבלות יוסרו לאחר שנמצא כי היקפי התחלואה בכל הערים הללו ירדו מתחת לקריטריונים להגדרתן  כ"ערים אדומות.

פרופ' גרוטו המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, אמר בוועדת חוקה כי ועדת השרים צפויה להסיר עוד היום את המגבלות ממרבית הישובים שהוגדרו אזור מוגבל; דנים במודל חדש שישמש לקביעת אזורים מוגבלים במקום תכנית הרמזור

כבר הבוקר היישוב רכסים הוסר מרשימת הערים האדומות, זאת לאחר שועדת השרים אישרה את ביטול הגדרתה כ"אזור מוגבל". "אנחנו שמחים שהמאמץ המשותף של כולנו הביא להורדת התחלואה והסרת הסגר" אמר ראש המועצה, הרב דן כהן. "אני מבקש וקורא לכל התושבים להמשיך בהקפדה על ההנחיות ויחד נמשיך להוריד את אחוזי התחלואה".

עוד באותו נושא

עלייה קלה: 1,479 חולי קורונה אובחנו ביממה

גם עיריית בני ברק הודיעה הבוקר כי היא הפכה לעיר כתומה לפי מדד הרמזור, זאת בעקבות הירידה במספר הנדבקים. לדברי העירייה, בשבועיים האחרונים נרשמה ירידה דרמטית של 85% בתחלואה, כשבשבוע האחרון אובחנו רק 657 חולים חדשים בעיר – לעומת 4,180 בשבוע שלפני כן.

דיון הקבינט הערב יעסוק גם בשלב ההקלות הבא, שצפוי להיכנס לתוקף ב-1 בנובמבר במידה והירידה בתחלואה תימשך. לפי הדיווח בחדשות 12, משרד הבריאות ימליץ לעבור לשלב הקלות נוסף כשהממוצע השבועי יעמוד על 1,000 נדבקים ביום מתוך לפחות 30 אלף בדיקות.

לפי התכנון של משרד הבריאות, בשלב השני של היציאה מהסגר ייפתחו הלימודים לכיתות א' עד ד' לפי מתווה קפסולות, וכן יותר לפתוח מכוני קוסמטיקה, מספרות ורפואה משלימה. עם זאת, במשרד החינוך צפויים להתנגד לפתיחת הלימודים, מכיוון שלהערכתם פתיחה בקפסולות תדרוש יותר זמן להיערכות. כמו כן, משרד האוצר צפוי לבקש מהקבינט לאפשר גם פתיחה של חנויות ומרכזים מסחריים פתוחים.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו