נתניהו בנתב"ג: "עושים כאן היסטוריה לדורות" - סרוגים

נתניהו בנתב"ג: "עושים כאן היסטוריה לדורות"

לראשונה מאז חתימת הסכם השלום, משלחת מאיחוד האמירויות נחתה בנתב"ג לביקור מדיני ראשון, במסגרתו נחתמו הסכמים לשיתוף פעולה כלכלי. נתניהו בירך: "אנחנו עושים כאן היסטוריה"

נתניהו בנתב"ג: "עושים כאן היסטוריה לדורות"
  (צילום מסך משידור לע"מ)

היסטוריה נוספת: לראשונה מאז חתימת הסכם השלום בין ישראל ואיחוד האמירויות, משלחת רשמית של בכירי הממשל באבו דאבי נחתה היום (שלישי) בנתב"ג, זאת כחלק מהביקור המדיני הראשון של נציגי הממשל בארץ.

את המשלחת האמירתית מובילים שר האוצר עובייד חומייד אל-טייאר ושר הכלכלה עבדאללה בן-טוק אל-מארי. יחד איתם הגיעו בטיסה גם בכירים אמריקנים ונציגים ישראלים ששהו באיחוד האמירויות לשיחות הכנה לקראת הגעת המשלחת לישראל. את הנציגות האמריקנית מוביל שליח הנשיא טראמפ למזרח התיכון אבי ברקוביץ', והנציגים הישראלים כוללים את ממלא מקום מנכ"ל משרד ראש הממשלה רונן פרץ, וכן נציגים נוספים מטעם המל"ל.

את פניהם של חברי המשלחת מאבו דאבי קיבל ראש הממשלה בנימין נתניהו, שבירך את הנציגים על הגעתם לראשונה לישראל. "צוות המשרד שלי כתב לי בנאום שהיום אנחנו עדים להיסטוריה, אבל זה לא מדוייק – היום אנחנו עושים בעצמנו היסטוריה לדורות" אמר. "זו הפעם הראשונה שבה משלחת מאיחוד האמירויות מגיעה אלינו, וההסכמים שנחתום יקדמו את שתי המדינות בצורה משמעותית. כל הדברים שאזרחי המדינות שלנו צריכים – הם יקבלו בזכות שיתוף הפעולה הזה".

עוד באותו נושא

ישראל ביקשה רשמית לפתוח שגרירות בבחריין

 

"אני מבקש לברך את מכובדינו מאיחוד האמירויות וארה"ב. זהו יום שבו אנחנו יוצקים תוכן משמעותי בהסכם השלום עליו חתמנו בוושינגטון" הוסיף נתניהו. "ההסכם לא נשאר על הנייר, אנחנו מקדמים אותו בתנופה כדי שפירותיו יבשילו כמה שיותר מהר, וחלק מהפירות כבר גלויים לעין. אנחנו חותמים היום על ארבעה הסכמים שישנו את פני הדברים – בתחום הכלכלי, בתחום המדע והטכנולוגיה ובתחום תעופה".

(צילום מסך משידורי לע"מ)

"אני אומר לאחינו באמירויות – לכם זהו הביקור הראשון בישראל. בגלל מגבלות הקורונה לא נוכל להציג לכם את כל הארץ היפה שלנו, אבל אני כבר מזמין אתכם לביקור נוסף ברגע שהמגפה תיעלם" פנה לאורחים. "אני בטוח שזה יהיה הביקור הראשון מתוך ביקורים רבים שתערכו בארץ. העתיד שייך למדינות יוזמות, כמו ישראל ואיחוד האמירויות. כל אחד מאיתנו עשה דברים מדהימים בעצמו, אבל נוכל לעשות כל כך הרבה יותר ביחד".

לאחר מכן התקיים טקס חתימה על הסכמים, שיערך במעמד שר האוצר האמריקני סטיבן מנוצ'ין. במסגרת הטקס בנתב"ג, נציגי ישראל והאמירויות יחתמו על הסכמים בתחומי התעופה, פטור מאשרות (ויזות), הגנה על השקעות ומדע וטכנולוגיה.

שר האוצר ישראל כץ ומקבילו האמירתי חותמים על הסכמי שיתוף הפעולה (צילום מסך משידורי לע"מ)

כזכור, חלק מהסכם התעופה כולל את פתיחת נתיב הטיסה הרשמי מנתב"ג לדובאי ואבו דאבי, כשלפי התכנון יצאו מדי שבוע 28 טיסות נוסעים מישראל ליעדים באמירויות. לפי ההערכות של גורמי מקצוע ברשות התעופה, טיסות ישירות צפויות להתחיל כבר בתוך מספר שבועות.

בתום הטקס נתניהו ייפגש עם הבכירים האמירתים והאמריקנים, ובהמשך חברי המשלחות ייפגשו גם עם שר החוץ גבי אשכנזי ויתארחו במשרד החוץ לארוחת צהריים.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
6 תגובות - 5 דיונים מיין לפי
1
ראש ממשלה יחיד...
דודו ברמי | 20-10-2020 12:24
ראש ממשלה יחיד בדורו תודה
2
הנוכל הנאשם מוכר נשק בחשאי למדינות ערב
srugim | 20-10-2020 12:48
/
3
....................................... ...
מכשכש בכלב | 20-10-2020 17:06
.......................................
4
These aren't the...
ביבי | 20-10-2020 17:08
These aren't the droids you're looking for
these aren't...
ביביסט | 20-10-2020 17:19
these aren't the droids I'm looking for
5
זה בדיוק מה...
מעולה | 21-10-2020 18:20
זה בדיוק מה שחסר פה בארץ, עוד ערבים