היועמ"ש: הנחיות חדשות לאכיפה נגד נבחרי ציבור - סרוגים

היועמ"ש: הנחיות חדשות לאכיפה נגד נבחרי ציבור

היועמ"ש הוציא היום הנחיות חדשות בנוגע לאכיפת תקנות הקורונה נגד נבחרי הציבור ונושאי משרה בכירים אשר הפרו את התקנות החל מהסגר השני, וקבע כי יוטלו קנסות ותתבצע אכיפה בדיעבד

היועמ"ש: הנחיות חדשות לאכיפה נגד נבחרי ציבור
  אוליבר פיטוסי/פלאש 90

היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, הנחה על מדיניות אכיפה חדשה ביחס להפרות לכאורה של הגבלות הקורונה ע"י נבחרי ציבור ונושאי משרה בכירים, זאת בשל הפגיעה הקשה באמון הציבור הנובעת מהפרותיהם.

על פי הודעת היועמ"ש, "בהתאם למדיניותה של ממשלת ישראל למאבק בהתפשטות נגיף הקורונה, קיימת חשיבות עליונה לקיומן של ההגבלות שנקבעו ע"י הממשלה שתכליתן הצלת חיים, פשוטו כמשמעו. הדבר מחייב הקפדה של הציבור על ההגבלות השונות שנקבעו".

עוד באותו נושא

היועמ"ש סגר את התיק נגד גילה גמליאל: "לא שיקרה"


11

"הניסיון שנצבר בחודשים האחרונים בהקשר זה מלמד, כי אחד המרכיבים המרכזיים המשפיעים על הנכונות הציבורית לקיים את ההנחיות, הוא אמון הציבור בכך שהנחיות אלו נחוצות וחלות באופן שוויוני על כלל האוכלוסייה. מרכיב זה נפגע קשות מקום בו נבחרי ציבור ועובדי ציבור בכירים אינם מקפידים על קיום ההגבלות".

לדברי היועמ"ש: "הפרת ההגבלות על ידי נבחרי ציבור ונושאי משרות בכירים שולחת מסר שלילי לציבור הרחב בדבר האפשרות להימנע מקיומן, ולפיכך טומנת בחובה חומרה יתירה בכל הקשור למאמץ הלאומי להיאבק בהתפשטות הנגיף".

"על רקע זה, ובעקבות מספר פרסומים בדבר הפרות לכאורה של ההגבלות שהוטלו במסגרת המאבק בנגיף הקורונה בידי נבחרי ציבור ונושאי משרות בכירים, הנחה היום היועץ המשפטי לממשלה, את משטרת ישראל כי במקרים בהם קיימות ראיות לכאורה להפרה חמורה של ההגבלות ע"י נבחרי ציבור ונושאי משרות בכירים, תתקיים אכיפה אף בדיעבד".

"בהתאם למדיניות זו, שתחול ביחס למקרים שאירעו החל מהסגר השני, במקרים המתאימים יוטל קנס כקבוע בחוק ובתקנות, כאשר במידת הצורך תפנה משטרת ישראל למפר לכאורה לצורך בירור הנסיבות".

הנחיית היועץ המשפטי לממשלה באה בתום דיון שנערך בנושא עם ראש אח"מ, משנים ליועץ המשפטי לממשלה ומשנים לפרקליט המדינה, ובכירים אחרים במשטרת ישראל, בפרקליטות ובייעוץ וחקיקה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
אכיפה נגד נבחרי ציבור מפרי תקנות קורונה
ישראלי | 19-10-2020 14:34
למה רק מהסגר השני? ההפרות של הבכירים, אפילו הבכירים ביותר, החלו כבר בסגר הראשון ומשם הרכבת יצאה מהתחנה. אם בניית אמון - אז מהתחלה, לא ממתי שנח למישהו, ללא פטור לאף אחד.
2
הוא יועץ משפטי...
מתנחל | 19-10-2020 14:55
הוא יועץ משפטי או ממציא הנחיות מהשרוול?
3
לא צריך לדבר...
מישפטן | 19-10-2020 20:45
לא צריך לדבר שטויות כל הזמן,תיסתום את הפה לא צריך להיות בפוקוס, פירפורי גסיסה שלך לפני נפילה ללא תקומה,