אדלשטיין: בודקים שלילת רשיונות ממוסדות שיפתחו - סרוגים

אדלשטיין: בודקים שלילת רשיונות ממוסדות שיפתחו

שר הבריאות יולי אדלשטיין נושא הערב הצהרה מיוחדת מאוניברסיטת אריאל שבשומרון על רקע הפרת הנחיות הקורונה על ידי הציבור החרדי במהלך היום. תוך פתיחת מוסדות הלימוד

אדלשטיין: בודקים שלילת רשיונות ממוסדות שיפתחו
  פלאש 90

על רקע הפרת הנחיות הקורונה על ידי הציבור החרדי על ידי פתיחת מוסדות החינוך בניגוד להנחיות הקורונה, שר הבריאות יולי אדלשטיין נשא הערב (ראשון) הצהרה מיוחדת מאוניברסיטת אריאל שבשומרון.

בפתח דבריו, השר אדלשטיין הודיע כי יפתח מרכז רפואי באוניברסיטת אריאל, אשר ישרת את תושבי האזור, יהודים ופלסטינים כאחד, לדבריו מדובר ב"עוד מנוע לשלום". השר אמר: "אפשר לעשות שלום חם ולצד זאת לפתח את יהודה ושומרון בדרך לריבונות".

עוד באותו נושא

נלחמים במפרי הסגר? רק 3 דו"חות למנהלי תלמוד תורה


12

לגבי הקורונה, אמר השר: "יש נתוני תחלואה. פתחנו את החינוך לגילאי 0-6. צמצמנו את עניין הגננת המחליפה כדי לצמצם את המגע מחוץ לקפסולה. אני לצערי שומע דיווחים כי בערים האדומות נפתחו מוסדות לימוד נוספים. אף אחד לא אישר את זה. מי שיפתח, צפוי לקנסות כבדים, ואפילו לשלילת רישיון מהמוסד".

"הסגר הוא לא עונש, אלא פעולה רפואית. אני מבטיח שלא יהיו הנחות בתחום השמירה על ההנחיות. אם יהיה צורך נחזור כמה צעדים אחורה בסגר".

שר הבריאות אמר: "פניתי אתמול ליועמ"ש בכדי לבדוק אפשרות של שלילת רישיונות ותקציבים ממוסדות חינוכיים שיפתחו את שעריהם. אנשים צריכים להבין: לא מדובר בגזירות, אלא בשמירה על בריאות הציבור. אם התחלואה בערים האדומות תעלה, הן ישארו בסגר. העבירות גורמות לתחלואה, התחלואה גורמת לסגר ולכתר. המשוואה פשוטה".

לגבי אכיפת ההנחיות בהפגנות, אמר: "לא שמעתי שרופאים צריכים לעסוק באכיפה. אני מצפה מהמשטרה ומכלל גורמי האכיפה להיות קשוחים. מדובר פה בבריאות של כולנו. האכיפה צריכה להיות קפדנית. אני פונה לאזרחי ישראל: זה קשה לשמור על הכללים, אבל רק ככה ננצח את הקורונה".

במשרד הבריאות התייחסו לפתיחת מוסדות החינוך בערים האדומות: "לבקשת ראשי הרשויות ובתיאום מלא עמם הותרה פתיחת גני ילדים לגילאי 0-6 לבקשתם של ראשי הרשויות".

"יחד עם זאת, על אף הירידה ברמת התחלואה, חשוב להבהיר באופן חד משמעי כי חל איסור מוחלט לפתוח תלמודי-תורה או כל מוסד חינוכי המיועד לילדים שמעל גיל 6, שלא בתנאי פנימיה, בהתאם למתווה שנקבע בתקנות".

במשרד הבריאות הזהירו באופן רשמי: "מוסדות ועמותות שיפרו את הנחיות ויפעלו בניגוד לחוק מסתכנים בהליך מנהלי או פלילי וכן בשלילת רשיון וביטול תקציבים במקרים המתאימים".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
7 תגובות - 6 דיונים מיין לפי
1
אגודת ישראל שולטת במדינה,לא הליכוד.
אזולאי | 18-10-2020 19:15
החרדים בזים למדינת ישראל ולחוקיה. את כספה ,הם מחבבים מאוד.
2
השותפים הטבעיים מחזיקים...
שטויות | 18-10-2020 19:19
השותפים הטבעיים מחזיקים לביב את הכיסא והם לא מוכנים ל'רמזור' ולכן ההנהגה הרופסת תביא אותנו לסגר שלישי בקרוב.
3
אפלייה
רוית | 18-10-2020 20:16
כאישה חילונית מאוד מםריע לי ששמים עין על החרדים ולא אוכפים את העסקים והמסגדים של הערבים ביפו ,למרות שיש שמועה שבקרב הערבים המוסלמים והנוצרים ביפו וברמלה ולוד יש חולי קורונה והמשטרה לא נוגעת בהם
4
שקר שקר גס. שלילת...
שקר שקר גס | 18-10-2020 20:24
שקר שקר גס. שלילת רשיונות כאילו שמראש יש רשיונות... עבד נרצע בשירות ממדלת הרשע והזדון שמוליך ראש ממשלה רקוה ומושחת
, כל...
מס שפתיים שקרי | 19-10-2020 6:56
, כל עוד ביבי זקוק לחרדים כדי לשרוד בתפקיד - לא ישללו אפילו רבע רשיון וימשיכו לתמוך במוסדות החרדיים כמימים ימימה. אדלשטיין משלם מס שפתיים שקרי שברור לו שלא יקרה.
5
רציתי להבין למה...
ליבה | 19-10-2020 22:08
רציתי להבין למה לא לשלול דמי ביטוח לאומי למי שלא הולך עם מסכה הורים מקבלים עבור ילדיהם כסף מביטוח לאומי (מוסד ממשלתי) זוהי הפקרות להסתובב ללא מסכה
6
זוהי לא חכמה...
טובה | 19-10-2020 22:13
זוהי לא חכמה לדבר על חרדים מגיע להם צלש מגדלים משפחות עם מס' גדול של ילדים בדירות קטנות עם חינוך למופת שחשוב להם החינוך. שהחינוך הכללי שובת מעולם לא שמעתי שהם שובתים החינוך.בראש מעיינים