בדיקות וקפסולות: כך ייפתחו הישיבות החרדיות - סרוגים

בדיקות וקפסולות: כך ייפתחו הישיבות החרדיות

על פי המתווה שסוכם בין ועד הישיבות לאלוף נומה, התלמידים יעברו בדיקת קורונה וייכנסו לשהות ארוכה בישיבה מר"ח אלול ועד חנוכה. ישיבות ללא פנימייה - לא ייפתחו

author-image
בדיקות וקפסולות: כך ייפתחו הישיבות החרדיות
  (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)

יוצאים מהסגר השני. הישיבות החרדיות הגיעו להבנה עם הפרויקטור למגזר החרדי, האלוף במיל' רוני נומה, לפיו הישיבות ללימודים בשבוע הבא תוך מתווה מחמיר יותר מאשר זמן אלול.

על פי המתווה התלמידים ייכנסו לשהות ארוכה בישיבה מר"ח אלול ועד חנוכה, ואם המהלך יצליח, ימשיכו לסיבוב שנים מחנוכה ועד ט"ו בשבט או פורים.

עוד באותו נושא

למה פסלו את תלמיד הישיבה בנינג'ה ישראל? צפו

בדיקות לכלל התלמידים

על פי ההבנות בין ועד הישיבות למשרד הבריאות, יתקיימו בדיקות לכל בחורי הישיבות שהצטרפו למתווה במהלך יום שלישי הקרוב. עם קבלת התוצאות למחרת, בחור שיימצא חיובי לנגיף ייכנס לבידוד בביתו ולא יורשה להגיע לישיבה.

הבדיקות יתבצעו בבית או בכניסה לישיבה. בדיקות נוספות לפני המיזוג בין הקפסולות ובדיקות נוספות לפני החזרה לבתים המתוכננת לקראת חנוכה.

אנשי הצוות בישיבות יעברו בדיקות אחת לשבועיים.

במתווה צוין כי הוא מיועד רק לישיבות עם פנימיות, ולכן ישיבות ללא פנימייה לא ייפתחו. ואילו הישיבות שעומדות בקריטריונים ייפתחו גם בערים אדומות.

• כהפקת לקחים ממתווה זמן אלול, נעשו שיפורים במתווה ובין היתר סוכם כי קפסולות מתמזגות יכללו לכל היותר 250 תלמידים. והישיבה תחליט בעצמה, לבצע התאמות מיוחדות בהתאם לצרכי הבחורים (כגון יציאה לפגישות שידוכים מבלי להצטרף לאחר מכן לקפסולה הממוזגת)

ביחס לישיבות שלא הצטרפו למתווה תדרש הממשלה להכריע על צעדי האכיפה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
תיקון
אריאל | 15-10-2020 23:22
רק רוצה לתקן . מ רח חשוון ולא אלול (אם מישהו לא שם לב אנחנו עכשיו בסוף תשרי
2
מה עם ישיבות...
אוהד | 16-10-2020 0:03
מה עם ישיבות ההסדר?
3
החרדים עושים צחוק...
רון | 16-10-2020 8:35
החרדים עושים צחוק מהמדינה- נדבקים בסיטונאות ולמרות שלא פיתחו חסינות עדר הצליחו לפתח חסינות סגר. האוניברסיטאות ובתי הספר בערים הירוקות סגורים, אבל אצל החרדים שמהווים את רוב חולי הקורונה בישראל העסקים כרגיל. תראו מופתעים
רון היקר....
הוא לבחור ישיבה | 22-10-2020 16:48
רון היקר. הבחורים נכנסים לישיבות לאחר בדיקה. נמצאים בבידוד כל תקופת הלימודים. לצורך הענין עד חנוכה. לא יוצאים בכלל . ומי שיוצא לצורך מסויים אפילו לבדיקת רופא לא חוזר לתוך הישיבה אלא אם היה בבידוד במסגרת נפרדת של הישיבה היינו קפסולה. כאבא לבחור ישיבה . בהתנהלות כזו בני יחד עם כל חבריו חזרו הביתה כבר בשלושה מיתווים כאלה לאחר כחודשיים שכל מתווה שליליים לקורונה. עם כל הקושי להורים ולאחים לא להתראות עם הבחורים וכן להיפך.