בעיריית ירושלים מדווחים כי בהשוואה לסגר הקודם האווירה פחות מתוחה, כמות הפניות בנושאי המידע והתפעול זהה וכ-50% מסה"כ הפניות הן בנושא הנחיות קורונה וחגים, מרכזי בדיקות, שווקים, חניה, תפילות וכדומה. כמו כן המוקד העירוני 106 תגבר את שורותיו בכ-50% על מנת לתת מענה איכותי לפניות.

עוד נמסר מהמוקד כי חלה ירידה בפניות העוסקות בשאלות של איסורים בעקבות הסגר וכן פניות רבות עסקו בשאלה כיצד ניתן לקיים את מצוות ומנהגי החגים כמו: האם ניתן לבנות סוכה? כיצד ניתן לרכוש את ארבעת המינים באמצעות פרויקט המשאיות של העירייה? כמו כן התקבלו מספר פניות מפתיעות כאשר תושב שאל בשעה 2:00 לפנות בוקר מה השעה? תושב אחר ביקש סיוע בתשחץ על ירושלים. וכן התקבלה שיחה מתושב שעבר לירושלים. לדבריו הוא עבר לגור ביער ורצה שישנו לו את הכתובת ל"יער".

כדי לצפות בסרטון זה, אנא הפעל JavaScript , ושקול לשדרג לדפדפן שתומך ב HTML5 video .

דוברות עיריית ירושלים

בנוגע לקורונה התקבלו פניות רבות בנושא הכניסה למלוניות בעיקר ממשפחות מרובות ילדים, הייתה ירידה בפניות בנושא התקהלויות בהשוואה לגל הקודם ונרשמו פניות בודדות על חשד להפרת תו סגול בעיקר בבתי עסקים. כמו כן המוקד העירוני יצר שיתוף פעולה עם פרויקט "עזרה בדרך" של מינהל קהילה וניתב שיחות של אזרחים ותיקים למתנדבים אשר סייעו להם במגוון תחומים.

בכל יום נפתחות למעלה מ-150 פניות לבקשת סל מזון עבור תושבים חולי קורונה מאומתים וכן בקשות לפינוי אשפה עבורם ואמצעי תעסוקה לילדים. בנושא התפעול מתקבלות בקשות אופייניות לחגים כגון: בקשות לפינוי אשפה, ניקיון הרחוב, פינוי גזם ואכיפה. יודגש כי המוקד העירוני 106 ממשיך להפעיל גם בימים אלה את שלוחה 5 הייעודית לטיפול במקרים של תקיפה ואלימות.

ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "עיריית ירושלים רואה בטיפול בתושבים ערך עליון ומתמודדת בהצלחה עם גל הפניות האופייני לימי הסגר. נמשיך לשרת את תושבי ירושלים בעתות משבר כבשגרה".