"לכה דודי": אליה גבאי בסינגל חדש מתוך צמאה 6. צפו

"לכה דודי": אליה גבאי בסינגל חדש מתוך צמאה 6. צפו

הזמר אליה גבאי, בוגר 'הכוכב הבא' מחדש את פיוט שבת המוכר "לכה דודי" במסגרת פרויקט צמאה 6. גבאי שהחליט בשנים האחרונות לשמור שבת כהלכתה מספר: "אני מרגיש שהיתה כאן השגחה פרטית מיוחדת בכך שנבחר עבורי דווקא השיר הזה"

author-image
צפו: בוגר "הכוכב הבא" בסינגל חדש מצמאה 6
  (צילום: יחצ)

אחרי הפרויקט של רביבו ועידן עמדי, בפרויקט המוזיקלי 'צמאה' ממשיכים לחדש ולהפתיע, והפעם עם ליהוק מוצלח נוסף המצטרף להצלחה: אליה גבאי, כוכב עולה ומבטיח, בוגר התכנית 'הכוכב הבא לארוויזיון'.

גבאי נבחר לבצע את אחד מניגוני חב"ד היפים למילות הפיוט של ר' שלמה אלקבץ- 'לכה דודי'. "כמי שעבר תהליך בירור מאוד משמעותי בשנים האחרונות בכל הקשור לשבת ולשמירתה, אני מרגיש שהיתה כאן השגחה פרטית מיוחדת בכך שנבחר עבורי דווקא השיר 'לכה דודי'", סיפר גבאי.

(מילים – מתוך קבלת שבת // הפקה מוזיקאלית, עיבוד ובס – נאור כרמי)

גבאי ממשיך ומספר: "גדלתי בבית דתי אך עברתי מסע אישי של שאלות ותשובות נוקבות, עד שהגעתי למקום של אהבת ה' ובחירה בו. חשיבותה של השבת בעיניי גבוהה כל כך, היא פוגשת אותי בכל מיני מצבים.

נולדתי וגדלתי בבית ששומר מסורת ובחינוך הדתי לאומי. אני אוהב את הקידוש וגם את ההבדלה. את הארוחות המפנקות בשולחן שבת יחד עם בני משפחה וחברים. אני זוכר את הפיוטים והתפילות מבית הכנסת של ילדותי וזה מעביר בי רטט. זכיתי לשמור שבת כהלכתה כבר שנתיים רצופות ושבת היא המטען השבועי שלי".

'לכה דודי', הנאמר בתפילת קבלת שבת ביום שישי בערב – הוא אחד מפיוטי השבת המוּכרים והאהובים. את הפיוט כתב במאה השש-עשרה המקובל רבי שלמה אלקבץ, שנולד בסלוניקי ונסתלק בצפת.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
ייפה!
שילת | 15-10-2020 22:17
1
2
תמשיך לשיר שירי...
פלורי | 15-10-2020 23:11
תמשיך לשיר שירי הלל לבוא