נציגות הדיינים: לדחות דיונים בבתי הדין בחודשיים הקרובים

נציגות הדיינים: לדחות דיונים בבתי הדין בחודשיים הקרובים

בשל תקלות חוזרות ונשנות במערכת המחשוב של בתי הדין הרבניים, נציגות הדיינים ממליצה לאבות בתי הדין לדחות חלק מהדיונים כדי שיהיה אפשרי לקיים את הדיונים שישארו ביומן

נציגות הדיינים:לדחות דיונים בבתי דין בחודשיים הקרובים
  אילוסטרציה (Yossi Zamir/Flash 90)

נציגות הדיינים בבתי הדין הרבניים המליצה לאבות בתי הדין לדחות חלק מהדיונים בבתי הדין בחודשיים הקרובים, זאת עקב תקלות חוזרות ונשנות במערכת המחשוב של בתי הדין. ההמלצה יצאה בהסכמתו של נשיא בית הדין הרבני הגדול, הרב דוד לאו.

ההמלצה לדחות את הדיונים בחלקם נועדה בכדי שיהיה ניתן לקיים דיון יעיל בדיונים שישארו שיומן בית הדין, גם במקרה בו מערכת המחשוב תיפול במהלך יום עבודה, כפי שקרה בשבועות האחרונים מספר פעמים.

עוד באותו נושא

איפה הייתם כשחילוני מוסת הצית בתי דין רבניים?


3

כל אב בית דין יחליט על פי שיקול דעתו על היקף הדיונים שידחו מול היקף הדיונים שישארו ביומן, וזאת לפי היכרותו עם הרכב הדיינים, עובדי בית הדין המסייעים להרכב, ועם המתדיינים ובאי כוחם.

הנציגות ממליצה לאבות בתי הדין לפתוח את ההחלטות השיפוטיות בדבר דחיית הדיונים, במילים 'עקב תקלות חוזרות', כדי שיהיה ברור לציבור באי בתי הדין הנימוק לדחיית הדיון.

בהחלטתה, מביעה נציגות הדיינים צער על העובדה שמערכת המחשוב הגיעה לרמת תפקוד כה נמוכה, אך מוסיפה כי נראה שבנסיבות אלו מוטב לדחות את הדיונים מראש מאשר לקטוע את יום הדיונים פעם אחר פעם, כשהציבור ממתין לדיון שנקבע לו ולא ניתן לקיימו.

 

עו"ד יוסף ויצמן (צילום: פלג אלקלעי)

יו"ר סיעת אמונה במשפט בלשכת עורכי הדין והמשנה לראש הלשכה, יוסף ויצמן, מסר: "נציגות הדיינים בראשות הדיין הרב מאיר כהנא יצאה במכתב קשה על מצב המחשוב, והמליצה לאבות בתי הדין בארץ לדחות ולצמצם דיונים עד לפתרון של התקלה".

"במילים אחרות, המשך של נשים עגונות, עיכוב בהחלטות במזונות ילדים משמורת ועוד. אני קורא לאחראים על הנושא לפעול בדחיפות לפתרון של התקלה שגורמת עינוי דין לצדדים רבים. במיוחד בימים אלו שגם כך הדיונים נדחים מסיבות שונות".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
הבתי הדין מתנהלים...
דיין | 14-10-2020 20:00
הבתי הדין מתנהלים כמו העולם השלישי ....
2
יותר כמו עולם...
סלידה קשה לי מהם ! | 18-10-2020 14:44
יותר כמו עולם תחתון...