בשורה ליו"ש ולפריפריה: אינרטנט מהיר ליישובים - סרוגים

בשורה ליו"ש ולפריפריה: אינרטנט מהיר ליישובים

משרד התקשורת יוצא במדיניות חדשה שתגשר על הפערים בין פריפריה למרכז ותאפשר ליישובים קטנים ומרוחקים להתחבר לתשתיות אינטרנט אולטרה מהיר כבר עכשיו. הנדל: "המהלך יכניס תחרות בריאה ויאפשר כניסת שחקנים חדשים לתחום"

בשורה ליו"ש ולפריפריה: אינרטנט מהיר ליישובים
  אילוסטרציה (צילום: יוסי אלוני/ פלאש 90)

משרד התקשורת מפרסם היום (רביעי) החלטה לשינוי במדיניות הרישוי, מפעילים חדשים המבקשים לספק שירות תשתית גישה לאינטרנט מהיר בפס רחב.

מהות השינוי, הינה צמצום החסמים העומדים בפני חברות קטנות שברצונן לספק שירות זה, באופן שיפתח תחום חדש לחלוטין לתחרות בשוק התקשורת – פרישה "מקומית" של טכנולוגיה מתקדמת ויאיץ באופן משמעותי את פרישת התשתיות המתקדמות ביישובים קטנים, באזורי פריפרייה, אזורים כפריים ואזורים המאופיינים בבנייה נמוכה אשר לא התחברו לתשתית אינטרנט אולטרה מהיר עד כה.

עוד באותו נושא

"עידן חדש לסמארטפונים": אפל הציגה את האייפון 12

ביישום רפורמה זו, המשרד שואף להגדיל את התחרות ולהאיץ את פרישת התשתיות באזורים בהם הכדאיות הכלכלית לפרישה אינה משמעותית כמו בערים גדולות ובבניינים רבי קומות.

המדיניות החדשה מאפשרת תשתית פס רחב גם באמצעות רישיון מיוחד, ולא רק באמצעות רישיון כללי כפי שהיה נהוג בעבר. במסגרת הרישיון המיוחד, בהתאם למדיניות החדשה, ינתנו השירותים לעד 8,000 משקי בית ו- 800 מנויים עסקיים.

כמו כן, תנתן הקלה באגרות ותוקטן הערבות הבנקאית- כיום הדרישות לקבלת רישיון אחוד מותאמות להקף פעילות רחב ולמגוון גדול של שירותים באופן שיוצר חסם כניסה משמעותי לספקי שירותי תקשורת קטנים ובינוניים המבקשים להתחיל אם פעילותם באופן מצומצם, התיקון המוצע יאפשר למבקש הרישיון להציג הון עצמי של מיליון שקלים וערבות בנקאית של 100,000 ₪ שתינתן בעד הרישיון.

תנאים אלה יצמצמו באופן משמעותי את החסמים העומדים בפני חברות ויעודדו כניסה של שחקנים ומשקיעים חדשים לתחום.

שר התקשורת, יועז הנדל אמר: ״הרפורמה תאפשר לספק לבתים רבים ברחבי הארץ את השירות המתקדם, המהיר והטוב ביותר ובזמן קצר. יישובי הגבולות והמרחב הכפרי יוכלו להנות כבר עכשיו מאינטרנט אולטרה מהיר ולא להאלץ להמתין עשור.

לאורך שנים שוק תשתיות התקשורת רוכז על ידי מפעילות גדולות, המהלך שנכנס לתוקפו היום יכניס תחרות בריאה ויאפשר כניסת שחקנים חדשים לתחום. בימים אלה בהם גוברת ההבנה והכרה בחשיבותן של תשתיות התקשורת, עלינו לפעול ביצירתיות וגמישות להסרת חסמים באופן שיאפשר להאיץ פרישת תשתיות אינטרנט מהיר בכל נקודה בארץ".

מנכ"לית משרד התקשורת, לירן אבישר בן חורין אמרה כי "המדיניות החדשה אותה הוביל המשרד, תביא את בשורת האינטרנט האולטרה מהיר לכל מקום בארץ מוקדם מהצפוי. המהלך מאפשר הזדמנות אמיתית לגשר על זמן ומרחב, באופן שישובים מרוחקים עם כדאיות כלכלית נמוכה שלא נמצאים בסדר עדיפויות גבוה בתוכנית הפרישה של החברות הגדולות, יוכלו לנצל את המהלך, ולחבור לספקי שירות לוקאלים ולפרוש תשתית אינטרנט מהיר, בכל מקום בארץ ולהנות מהצמיחה ומהפירות הכלכליים והחברתיים שטכנולוגיה זו מאפשרת תוך זמן קצר".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו