הרב שרלו: להתעלם מציטוטים של "רבנים מובילים" - סרוגים

הרב שרלו: להתעלם מציטוטים של "רבנים מובילים"

הרב יובל שרלו, מתייחס לתופעה בה מפרסמים בתקשורת ציטוטים מפי גורמים עלומי שם, ואומר כי יש חובה להתעלם מדיווחים כאלה: "בכירים המסתתרים מאחורי כינויים אינם ראויים להתחשבות בדבריהם"

הרב שרלו: להתעלם מציטוטים של "רבנים מובילים"
  (צילום: אריה כץ)

הרב יובל שרלו, ראש ישיבת ההסדר 'אורות שאול' בתל אביב, מתייחס לתופעה בה מפרסמים בתקשורת ציטוטים מפי גורמים עלומי שם, ואומר כי יש חובה להתעלם מדיווחים כאלה.

במסגרת קבוצת 'זיקים', בה הוא מפרסם מדי ערב מאמר קצר, כתב הרב שרלו: "הסכנה שמא מדובר בדבר שקר ברמות שונות, מחייבת אותנו להתרחק מכל הציטוטים האלה".

המאמר המלא של הרב שלו

"אָרוּר מַכֵּה רֵעֵהוּ בַּסָּתֶר".

בין המשמעויות של פסוק זה נכללת חובת ההתעלמות מכל ציטוט של אנשים שהם "מקורבים", "בכירים", "רבנים מובילים", "פקידים בכירים" וכדו'. לא מזוהים. הדבר נובע משלוש סיבות:

ראשונה בהן היא העובדה שאין לנו שום מושג האם זה בכלל נכון. האם המדווח לא המציא את הדיווח במוחו. האם באמת מדובר ב'בכירים' או שהמדווח הוא שהעניק להם את התואר. האם הדיווח מדויק או שצריך לכוון אותו ועוד ועוד – זו סיבה ברמה העובדתית.

הסכנה שמא מדובר בדבר שקר ברמות שונות, למן שקר מוחלט ועד לשינויים משמעותיים שמשפיעים בצורה ניכרת על אמיתות הדיווח מחייבת אותנו להתרחק מכל הציטוטים האלה.

הסיבה השנייה היא חוסר יכולת ההתגוננות של המותקף. הוא לא יודע את ההקשר, את השיוך הפוליטי והמחנאי, את רמת הבקיאות של המתקיף, ועוד עניינים רבים אחרים.

הסיבה השלישית, והעמוקה יותר, היא שבדרך כלל, כאשר מדובר על עמדות של בכירים באמת, העובדה שהם מתחבאים מאחורי תארים מעין אלה, הופכת את עמדתם ללא לגיטימית.

עוד באותו נושא

הרב יובל שרלו בפנייה לציבור החרדי


13

המחבוא הזה מובן כאשר מדובר על אנשים חלשים או מוחלשים, שיש להם חשש אמיתי מפני נזק שייגרם להם אם יתברר שהם המקור. גם אז צריך לצמצם את הדרך הזו, וגם אז יש אפשרות שמדובר בשקר, אבל לפחות יש הצדקה למחבוא.

לעומת זאת, בכירים המסתתרים מאחורי כינויים מעין אלה אינם ראויים להתחשבות בדבריהם. באותה דרך שמנהיגים שאינם נותנים דוגמה אישית במעשיהם אינם ראויים שיצייתו להוראותיהם. ומפנים את הדרך לשכל הישר ולמוסריות של כל איש ואיש.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
8 תגובות - 6 דיונים מיין לפי
1
אלוף העולם בהפרחת...
ברור | 13-10-2020 19:24
אלוף העולם בהפרחת ספינים עלומים בשם גורמים בכירים או רבנים בכירים זה בצלאל סמוטריץ כל פעם שיש ידיעה על גורם בכיר בימינה או רב בכיר בציונות הדתית בידוע שבצלאל סמוטריץ מתחבא בדרך זו אחרת אחרת מקור הידיעה איש קטן עם פה גדול ויהירות ללא גבול
ארור מכה רעהו בסתר. לא קראת את דברי הרב?
האירוניה מתה | 13-10-2020 22:07
.
2
לא יפה
שבתאי שזו | 13-10-2020 20:15
הרב שרלו, בבקשה שנן את פרק א בתהילים, המקום שאתה מצולם בו, לא מתאים לבני תורה, לפני שתציע לא לשמוע לרבנים ,קשוט עצמך תחילה, ובכל זאת מסכים עם דבריך שאין לשמוע לדברים מעלומי שם, ורק אם שמעת ממש מפי הרב בעצמו, תוכל להתייחס,
איפה הרב שרלו כתב לא לשמוע לרבנים ?
משה | 13-10-2020 20:20
קראת את מה שהוא כתב ?
3
לא יודע למה ולמי
יעקב | 13-10-2020 20:20
הוא מתכוון
4
ממליץ לקרוא את המאמר המלא
תלמיד | 13-10-2020 20:21
אין קשר בין הכותרת של סרוגים למאמר
5
שרלו זה רפורמי...
רודף עמלקים ומוחה אותם | 14-10-2020 12:27
שרלו זה רפורמי כמו כל הרפורמים,לא לשמוע למתועב הזה ,הוא עמלק,גימטיה 240, ספק גימטריה 240, אז לזרוק אותו מכל המדרגות זהו עמלק ,וכך ניראה עמלקי,
6
יפה כתבת הרב...
יוסף | 15-10-2020 12:47
יפה כתבת הרב שרלו. אגב אין הבדל בין גונבי דעת לגנבי חפצים. ואתה צודק, זה נתפס אצל רםי השכל כדבר תורה, ולא הוא.