"נפרדים ממפקד גדול" - האלוף שלמה גזית הובא למנוחות

"נפרדים ממפקד גדול" - האלוף שלמה גזית הובא למנוחות

אלוף (בדימוס) שלמה גזית ז"ל  הובא היום למנוחות בבית העלמין רמת השרון "צומת מורשה". "שלמה הנחיל תרבות של הטלת ספק", ספד לו ראש אגף המודיעין, אלוף תמיר הימן

author-image
"נפרדים ממפקד גדול" - האלוף גזית הובא למנוחות
  הלוויתו של האלוף שלמה גזית (צילום: דובר צה"ל)

היום (ג'), התקיימה לוויתו של אלוף (בדימוס) שלמה גזית ז"ל בטקס צבאי מלא אשר התקיים בבית העלמין רמת השרון "צומת מורשה".

במסגרת הטקס הצבאי, ספד ראש אגף המודיעין, אלוף תמיר הימן והניח את זר צה"ל על קברו.

עוד באותו נושא

"השאיר חותם בכולם": איתן הבר הובא למנוחות

אלוף (בדימוס) שלמה גזית נפטר ביום חמישי האחרון, בן 93 במותו, היה אלמן והותיר אחריו שלושה ילדים. מצה"ל נמסר: "צה"ל מצדיע לאלוף (בדימוס) שלמה גזית ז"ל על פועלו, מורשתו ותרומתו רבת השנים לביטחון ישראל".

"היום אנו נפרדים ממפקד גדול, מפקד שהחזיר לאגף המודיעין את יוקרתו", ספד ראש אגף המודיעין, אלוף תמיר הימן, "כבודו המקצועי ואת בטחונו העצמי לאחר הפתעת יום הכיפורים".

"שלמה הנחיל תרבות של הטלת ספק וויכוח- ומאז ועד היום, מצופה מכל קצין באמ"ן להשמיע את דעתו על ההערכה המודיעינית, גם ובעיקר אם הוא חושב אחרת. מדי חודש, שלח לי באופן אישי מאמר מאיר עיניים על המזרח התיכון, בליווי המלצה פרי עטו. הגענו היום כדי להצדיע לך בפעם האחרונה, ולהודות לך באופן אישי, בשמי ובשם חבריי למקצוע המודיעין, על עשייה ותרומה יוצאת דופן לביטחונה הלאומי של מדינת ישראל. מצדיע לך, תודה. נוח על משכבך בשלום" אמר האלוף הימן.

האלוף תמיר הימן סופד (צילום: דובר צה"ל)

מנוע"ר בית"ר דרך הפלמ"ח ולצה"ל

שלמה גזית עלה לארץ ישראל בשנת 1933. גדל בתל אביב, והיה חבר בתנועת הנוער של בית"ר. בשנת 1942 הצטרף להגנה. הוא התגייס לפלמ"ח בשנת 1944 ושובץ בפלוגה ח' במחלקת קריית ענבים.

גזית עבר הכשרה כלוחם ושנה לאחר גיוסו עבר קורס מ"כים בג'וערה. לאחר הקורס חזר כמ"כ למחלקת הפלמ"ח שבבית הערבה, משם יצא והשתתף בליל הרכבות ובהכנות לקראת מבצע פיצוץ גשר אלנבי בליל הגשרים.

עם פתיחת מלחמת העצמאות הוצב גזית כסגן מפקד פלוגת פלמ"ח חדשה שהוקמה בצפון ים המלח. משם יצא לקורס המ"מים. עם סיום הקורס – יצא להדריך בקורס מכים של הפלמ"ח. בסיום הקורס חזר לגדודו, הגדוד השישי שבחטיבת הראל. במסגרת זו לחם בין היתר בקרב לכיבוש צובא ולכיבוש רכס התותחים שבאזור לטרון, במסגרת מבצע דני. גזית נפצע בקרב על רכס התותחים. משהחלים מפציעתו, הוצב כסמ"פ באזור בית –שמש.

באדיבות דובר צה"ל

בשנים 1964–1967 היה ראש מחלקת מחקר באמ"ן. בשנים 1974–1979 כיהן כראש אגף המודיעין. הוא שיקם את מערך המודיעין של צה"ל לאחר המשבר הקשה של מחדל מלחמת יום הכיפורים, היה אחראי למודיעין במבצע אנטבה, והיה שותף לשיחות השלום עם מצרים, בעקבות ביקור נשיא מצרים סאדאת בישראל.

עם פרישתו מצה"ל ב-1981 התמנה לנשיא אוניברסיטת בן-גוריון בנגב, מנכ"ל הסוכנות היהודית, בשנים 1985–1986 מונה על ידי ראש הממשלה, שמעון פרס, לעמוד בראש צוות קטן וחשאי שקיים שיחות מדיניות עם נציגי אש"ף בתוניס. ב-1995 מונה ליועצו של שר החוץ, שמעון פרס.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
לפני היציאה מעזה...
מוטי | 14-10-2020 22:28
לפני היציאה מעזה בהסכם אוסלו פירסם מאמר שבו הסביר שאין סכנה בעזיבת עזה. אם יתקפו אותנו מעזה צהל יכבוש בקלות מחדש את עזה.... ואם זו היתה הבנתו את המצב, אזי הוא לא היה כזה חכם גדול. ואם הוא שיקר למען השלום אזי הוא היה נוכל
2
איש שכולו אהבה....
פרי | 19-10-2020 17:48
איש שכולו אהבה. זכורה לי אמירתו שהכיפות הסרוגות הן כמו צלב הקרס על שרוולי החיילים הנאצים. איזה נחמד היה...איפה ישנם עוד אנשים...
3
יהי זכרו ברוך...
אביטל | 20-10-2020 19:59
יהי זכרו ברוך
4
יהי זכרו ברוך....
מאיר טולדנו | 20-10-2020 21:30
יהי זכרו ברוך. איש רב פעלים