פתיחת מוסדות החינוך: מחלוקת בין אדלשטיין לגנץ - סרוגים

פתיחת מוסדות החינוך: מחלוקת בין אדלשטיין לגנץ

מחלוקת בין שר הבריאות לבין שר הביטחון גנץ על מועד כינוס קבינט הקורונה שנקבע להיום. במשרד הבריאות טוענים כי מצב התחלואה לא מאפשר לקבל החלטות ומבקשים לדחות זאת ליום ה'

פתיחת מוסדות החינוך: מחלוקת בין אדלשטיין לגנץ
  (צילום: אולביה פיטוסי/ פלאש 90)

קבינט הקורונה צפוי להתכנס היום (שלישי) ולדון בין היתר על מודל פתיחת מוסדות החינוך לגיל הרך, כחלק מאסטרטגיית היציאה מהסגר.

לקראת כינוס הקבינט, במשרד הבריאות טוענים כי נתוני התחלואה הנוכחיים אינם מספיקים בכדי להחליט על פתיחת מוסדות החינוך וממליצים להמתין עם ההחלטות ליום חמישי הקרוב בכדי לקבל תמונה בהירה של המצב.

עוד באותו נושא

אכזבה: ניסוי לחיסון בקורונה נעצר לאחר שמשתתף חלה

בתוך כך, בכחול לבן מתנגדים לדחיית ישיבת הקבינט לחמישי ומתעקשים לכנס את הישיבה היום ולאשר את פתיחת המסחר כבר ממחר. חלקם של התקנות שקבעה הממשלה לסגר פוקעות מחר, וזה גם מה שלוחץ להחליט כבר היום.

דקות לפני מועד כינוס הקבינט נשלחה לשרים הודעה המבשרת שהישיבה נדחית עד תום התייעצות המתקיימת כעת.

ההודעה שנשלחה לשרים

בסיור בירושלים שקיים היום (שלישי), פרויקטור הקורונה פרופ' רוני גמזו הוא אמר: "נשארו עוד שלושים ערים אדומות בהם יש קושי לרדת ברמת התחלואה. יש שכונות בירושלים שנמצאות בצבע האדום. המשימה שלנו להמשיך לרדת. יחד עם שר הבריאות ומשרד החינוך אנסה למצוא דרך לפתוח את מערכת החינוך מוקדם יותר".

אתמול בישיבת סיעת כחול לבן אמר יו"ר המפלגה שר הביטחון בני גנץ כי "כפי שאמרתי אתמול ובכפוף להמשך מגמת הירידה בתחלואה אני אדרוש מחר את פתיחתה של מערכת החינוך לגיל הרך בשבוע הבא, תוך היערכות מתאימה של בדיקות ודרישות נוספות של משרד הבריאות.

וכפי שאמרתי אתמול, ובהינתן שמגמת המשך ירידת התחלואה תמשך, אני אדרוש מחר את סיום מצב החירום המיוחד. מי שירצה להפגין יצטרך לעשות זאת בכפוף להוראות המקצועיות ויוכל לעשות זאת בכל עת ובכל מקום".

על פי המתווה המוצע גני הילדים יחזרו ביום ראשון הקרוב, ה-18.10 ואילו כיתות א'-ד' בבתי הספר יחזרו ללמוד ב1.11. רק ב-27.12 צפויים לחזור כיתות ה'-י"ב.

מתווה פתיחת העסקים הוא על פתיחת מקומות עבודה ללא קהל ביום חמישי הקרוב, פתיחה של מסחר צימרים ובתי כנסת, בעוד כחודש.  ואילו ב29.11 יחזרו בתי הקפה והמסעדות עם נתוני התחלואה יתאימו ליעדים שתקבע הממשלה. בעוד שלושה חודשים יחזרו מופעי התרבות ואולמות האירועים.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו