כדאי לנפתלי בנט להתרחק מיאיר לפיד כמו מאש - סרוגים

כדאי לנפתלי בנט להתרחק מיאיר לפיד כמו מאש

נפתלי בנט, שהיינו בטוחים שכבר רכש תבונה פוליטית ומסקנות מההרפתקה הקודמת שיצא אליה, בוודאי מבין שהציבור הימני מפרש את הצעד הנמהר שביצע אמש לחבירת ללפיד כהפרחת בלון ניסוי

author-image
כדאי לנפתלי בנט להתרחק מיאיר לפיד כמו מאש
  בנט ולפיד בגוש עציון (צילום: גרשון אליסון/ פלאש 90)

נתניהו הוא "האקדח הפוליטי" של ישראל השנייה, שבאה חשבון עם ישראל האחת הלבנה והשבעה על הדיכוי החברתי – העוולות והאפלייה העדתית של שלטון מפא"י והמערך לפני מהפך 77.

השמאל הישראלי ניצל בעורמה במשך שנים את החולשה של מנחם בגין, איש ההדר, תלמידו המובהק של ראש בית"ר, האריסטוקרט מגשים הליבראליות הז'בוטינסקאית האצילה – שהתפרשה כהתבטלות שלו בפני השמאל, ולצערנו הוא לא מנע את תכנות התודעה של השמאל בספרי הלימוד גם אחרי מהפך 77 ובמוקדי הכח בתקשורת, במשפט ובאקדמיה.

עוד באותו נושא

לא תאמינו מי הצביע בעד הצעת אי האמון של בל"ד


8

זה לא ייגמר עד שבמקום דור המדבר היהיר והמתנשא מהשמאל יקום דור חדש נקי משינאה וגזענות לאחיו בני ספרד – בתקווה שלא תעבור לילדיהם הגזענות והאפלייה של שנות החמישים.

האמת שהיינו בטוחים שהשנאה הזו עברה מהעולם. אבל לצערנו ההפגנות נגד נתניהו מראות לנו ההפך- אנשי ההגמוניה האשכנזית שכל רצונם הוא לשמר את זכויות היתר של הוריהם.

קשה להם היום, מכיוון שישראל השניה דורשת להשתתף בעוגת הזכויות ולעשות צדק חברתי אמיתי – חלוקה מחודשת ועל זה ורק על זה הם שוטפים את הרחובות במחאה אנרכיסטית מסוכנת המעמיקה את השסעים בין המחנות.

גם כשנדמה לפעמים כי ראינו כבר הכל בפוליטיקה הישראלית – נפתלי בנט, שהיינו בטוחים שכבר רכש תבונה פוליטית ומסקנות מההרפתקה הקודמת שיצא אליה שכמעט ריסקה את המפד"ל – בוודאי מבין שהציבור הימני מפרש את הצעד הנמהר שביצע אמש לחבירת ללפיד כהפרחת בלון ניסוי.

כלומר, רוצה בנט לדעת לאן נושבת הרוח – הנה הוא הפריח בלון, הצליח להתסיס להרגיז את שותפו סמוטריץ' ושותפו לשעבר הרב רפי פרץ, שאין חושד בהם חלילה בחוסר ימניות, להפך, לטעמי הם הם הימין הקלאסי ואם הם היום כועסים עליו אזי יש להם סיבה טובה למה.

צר לי ולרבים רבים בליכוד ובמחנה הלאומי כולו על נפתלי שלא התייעץ לא חשב ופעל בצורה נמהרת – ואנחנו סברנו שהוא למד מנפילות עבר לא להיחפז. לכן אני מציע לו לנהוג בשום שכל.

למחנה שהוא בא ממנו ולאורו פעל יש גם מצביעים רבים וגם הנהגה רוחנית תורנית הלכתית שדעתה איננה נוחה ממעשה זה – ואני מציע לו להיוועץ בהם. מעבר לכך העצה הטובה ביותר אליו היא התרחק מלפיד כמו מאש – זה חור שחור.

זכור כיצד בבחירות  92 גאולה כהן מורתי נשמתה עדן החליטה כי שמיר איננו ימני מספיק, פירקה את הממשלה ולאחר הבחירות קיבלנו את הסכם הדמים אוסלו – ותנועת "התחיה" בה אני התחלתי את דרכי הפוליטית כנער לא עברה את אחוז החסימה.

 

גיל שמואלי , חבר מרכז – יו“ר חוג נאמני חירות בליכוד

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
24 תגובות - 14 דיונים מיין לפי
1
בנט. לא אמין. אסור...
חי | 13-10-2020 18:46
בנט. לא אמין. אסור לתת לו מנדט. הוא מוכשר אבל לא אמין. הציבור לא פרייאר . עובדה שבבחירות אמת הסקרים מתרסקים. בנט הצליח לפרק את הבית היהודי תחת הסלוגן משהו חדש מתחיל . מה החידוש ? פירוק הציונות הדתית בשביל מאניירה פוליטית אישית
2
בנט
א | 13-10-2020 18:47
עשה הצגה כמו ליברמן שכל הזמן אמר שהוא איש ימין בסוף ראינו אם מי הוא היה מוכן לשבת וכך עושה בנט אסור להאמין לבנט ולשקד שרוצים לגנוב מנדטים מהימין ולחבור ללפיד לליברמן למרץ ולערבים ראו הוזהרתם
הליכוד הוא...
דוד | 14-10-2020 11:56
הליכוד הוא לא ימין
3
עדיף ללכת כמו עיוור אחרי לפיד.
יו יו, גם | 13-10-2020 19:08
דרך שאין ממנה חזרה.
4
שופר תעמולה נוסף של הנוכל הנאשם
srugim | 13-10-2020 19:52
5
הניתוח שלך רדוד.מה...
משה ורדי | 13-10-2020 20:08
הניתוח שלך רדוד.מה רצית שבנט יעשה?אם היה מצביע נגד או נמנע היו אומרים שהוא תומך בנתניהו.כנל אם היה נעדר מההצבעה.כדי להוכיח שהוא נגד נתניהו היו אומרים שהוא נעדר כי הוא שפן .
6
מזרחיים ימניים
חושב | 13-10-2020 20:16
לא יכול לסבול את המחשבה שכל המזרחיים בוחרי ביבי. יש מאות אלפי ישראלים שהוריהם עלו מאסיה וצפון אפריקה ובהחלט אינם ״ביביסטים״. אני אחד מהם ויש המונים כמוני. כל מי שמנסה להכניס את כל המזרחיים לתוך מרובע של ימניים, הוא הגזען והוא המייחס להם ולי, חוסר בגרות, חוסר עצמאות מחשבתית. יש מזרחיים בימין כמו בשמאל. יש אשכנזים בימין או בשמאל. מספיק עם התאוריה המטופשת של ״ישראל השניה״. אני חושב על עצמי ישראלי! לא בראשונה ולא בשניה.
אתה צודק, אבל מזרחיים הם בממוצע קרובים למסורת
תגובה | 13-10-2020 20:54
וממילא הם גם יותר ימניים. כי מי שמחובר לתורה - מחובר לארץ. זה הולך ביחד, את זה כולנו יודעים - - -
7
בנט הצהיר שאינו...
אני | 13-10-2020 23:11
בנט הצהיר שאינו בכיס של נתניהו יותר. צעד חשוב בדרך לצמרת!
צעד חשוב בדרך לצמרת למטה....
אני | 15-10-2020 3:23
למי שאצה הדרך להגיע לצמרת בזמן שהימין והעומד בראשו נדרס משפטית ותקשורתית ואינו פוצה פה נגד העוול המתמשך אלא פוזל לכיוון הצד הפוגע בימין, שלא יתפלא שהנסיון במציאות מראה כלפיו תוצאות שונות לחלוטין ממה שמראים סקרים מגמתיים, או המשקפים הלך רוח מסויים בזמן נתון ולא מחייב.
8
הפגנות נגד נתניהו הן כי הציבור מאס בו
אטאיסט | 13-10-2020 23:43
טועה הכותב שטוען כי ההפגנות הן בכדי לשמר את ההגמוניה האשכנזית. ההפגנות הן זעקה של הציבור נגד נתניהו המואשם בפלילים וכישלונו בניהול משבר הקורונה. חבל שהעלבון של הכותב על מעשי מפאי לפני 50 שנה מסמא את עיניו. פרט לזה בניגוד לטענת הכותב בכל עשרות השנים של שלטון הליכוד עדיין אין חלוקה צודקת של המשאבים משום שנתניהו שהכותב מעריץ כלכך מחלק משאבי המדינה השיכים לאזרחים שהכותב נמנה עמם ביד נדיבה למקורביו האוליגרכים. וישראל השניה עדיין נשארת שניה למרות שלטון הליכוד. הגיע הזמן שהליכוד יענש , ירד מהשלטון, יעשה בדק בית ויחזור כמפלגה נקיה יותר הדואגת לאזרחים ולעתידם ולא לג'ובים למקורבים.
הכותב צודק...
תמר | 14-10-2020 18:44
הכותב צודק לחלוטין שלוש תרבויות מופת יש לנו בישראל שכל אחת מהן רואה את עצמה כאליטה מוסרית נאורה צודקת ונבונה יותר מאחרות, תרבות השמאל החילונית שבקנאותה מוכנה להרוג ולהרג למען ההפגנות, תרבות הימין המתנחלית שמוכנה למות ולהרג למען גבעות טרשים ותרבות דגל התורה החרדית ששם כולם מוכנים למות באוהלה של תורה. כולן תרבויות אליטיסטיות אשכנזיות שרואות עצמן כסמל ומופת לחיקוי וכולן מעקמות את האף מול הביביסט המזרחי המצוי. כמצביעת ימימנה לשעבר וביביסטית לעתיד, לכולן אני רוצה להגיד בהזדמנות זו, כולכן טובות מוסריות ונאורות. אין עליכן. עכשיו קפלו את הדגלים שלכם מחרחרי ריב ומדון ועופו לנו מהעיניים. קחו את הדגלים שלכם ואת הסנוביזם הצדקני שלכם למחוזותיכם ותישארו שם. תנו לנו לחיות. אליטיסטים נמאסתם.
9
הכותב צודק לחלוטין שלוש...
תמר | 14-10-2020 18:46
הכותב צודק לחלוטין שלוש תרבויות מופת יש לנו בישראל שכל אחת מהן רואה את עצמה כאליטה מוסרית נאורה צודקת ונבונה יותר מאחרות, תרבות השמאל החילונית שבקנאותה מוכנה להרוג ולהרג למען ההפגנות, תרבות הימין המתנחלית שמוכנה למות ולהרג למען גבעות טרשים ותרבות דגל התורה החרדית ששם כולם מוכנים למות באוהלה של תורה. כולן תרבויות אליטיסטיות אשכנזיות שרואות עצמן כסמל ומופת לחיקוי וכולן מעקמות את האף מול הביביסט המזרחי המצוי. כמצביעת ימינה בעבר וביביסטית לעתיד, לכולן אני רוצה להגיד בהזדמנות זו, כולכן טובות מוסריות ונאורות. אין עליכן. עכשיו קפלו את הדגלים שלכם מחרחרי ריב ומדון ועופו לנו מהעיניים. קחו את הדגלים שלכם ואת הסנוביזם הצדקני שלכם למחוזותיכם ותישארו שם. תנו לנו לחיות. אליטיסטים נמאסתם.
10
כפרה, יא עיוני,...
פתח תקוה | 14-10-2020 20:24
כפרה, יא עיוני, מפגינים נגד העריץ האשכנזי. קח מס' ותעמוד בתור.
11
ביבי! אתה...
דרור מזרחי | 14-10-2020 22:23
ביבי! אתה אדם רע שצריך להנמק בכלא ולא בגלל שאתה שקרן נוכל ערמומי ומושחת אלה בגלל שאתה מוציא את העם נגד המוסדות שאתה אמור לשמור עליהם אתה גורם למלחמת אחים וסיכסוכים בעם כי האינטרס האישי שלך חשוב מטובת המדינה היקרה שלנו אתה מפלג את העם מעליב פוגע מסית ומושחת אתה משקר ללא סוף זורע פחד וגורם לשנאת אחים וסיכסוכים בעם אתה עבריין עם שלושה כתבי אישום פליליים אישתך חולת נפש ועבריינית מורשעת והבן המטומטם שלך הולך לזונות במקום לעבוד חי על חשבון משלמי המיסים ועוסק כל היום בלגדף אתה כלב בבית ונובח בחוץ עדיף את נפתלי בנט איש ימין אדם ישר אמין ומקצועי שטובת המדינה קודמת לאינטרס האישי שלו
אתה שטוף...
יהודה | 15-10-2020 8:49
אתה שטוף מח אין לך משהו משלך
כשקמים על צד שמאל...
אני | 15-10-2020 3:27
רואים הכל הפוך. הסלוגן רק לא ביבי שווק כאופיום להמונים, מסוממים משנאה עיוורת ,לא מסוגלים להתפכח ולהתפקח ולראות את האמת הכואבת מול העיניים....
12
לא הבנתי מה...
חד וחלק | 14-10-2020 22:40
לא הבנתי מה רוצים כל המפגינים...רוצים צדק ודמוקרטיה?! קיבלתם רוב העב בחר ביבי זה האמת....קבלו אותה ותחזרו לחור שיצאתם ממנו
טעות חוזרת...
אילן | 15-10-2020 16:18
טעות חוזרת ביבי לא קיבל רוב ביבי הפסיד תפנימו
לפי החשבון...
איש | 15-10-2020 11:33
לפי החשבון הזה רוב העם הצביע גם לא לפיד, כי ליברמן רוצה את לפיד כראש ממשלה,אבל יותר חשוב לו לא לשבת עם בלד, כנל טיבי כנל גנץ, זה שמישהו לא רוצה מועמד מסוים כראש ממשלה זה נחמד, השאלה היא מה יותר חשוב לו, אם לרוב העם היה מועמד שאותו הם מעדיפים על ביבי היית צודק, אבל זה לא המצב, רחוק מאוד מזה. ראיה שאני צודק? אם היה מועמד כזה הוא היה נהיה ראש ממשלה. שם המשחק הוא סדרי עדיפויות, ובגלל שאתה נשמע לי מהשמאל, והשמאל לא הבין עדיין איך עובדת דמוקרטיה, לכן אנסה להסביר במילים פשוטות, כל אדם שמצביע למפלגה מסויימת, פירוש הדבר שהוא רוצה שהמפלגה הנל תזכה בכמה שיותר מנדטים על חשבון המפלגות האחרות, ובעצם כל עוד אין למפלגה אחת 61 מנדטים, אפשר לומר על כל ראש מפלגה, שרוב המדינה לא רוצים אותו כראש ממשלה. כלומר הציבור בישראל מקום המדינה תמיד התנגד לראש הממשלה הנבחר. עכשיו כשהסברתי לאט הבנת איזה שטות אמרת?
תלמד חשבון...
יובל | 15-10-2020 7:39
תלמד חשבון בסיסי ! רוב העם (62 מנדטים) הצביע נגד ביבי.
הם לא רוצים צדק ודמוקרטיה...
אני | 15-10-2020 3:34
העומדים מאחורי בובות ההפגנות, מבקשים לעקוף את הצדק והדמוקרטיה בבחירה של הצבור הימני, להרוס את הדמוקרטיה ולשלוט כאן בכוח דיקטטורי מפלה ואפל, ראה ערך אכיפה בררנית זועקת לשמים. זה החל השליטה על התודעה והינדוס התודעה כנגד נתניהו והימין ועתה ממשיכים ביצירת אנרכיה מוחלטת בשלהוב בובות מסוממות באופיום להמונים תחת הסלוגןרק לא ביבי.. זה לא יצליח כי נצח ישראל לא ישקר!!!
13
ברור, עדיף להתחבר...
דנה | 15-10-2020 5:16
ברור, עדיף להתחבר לחרדים הסחטנים שאינם מכירים במדינה. הבעיה בין ישראל הראשונה חשניה- זה צדק השכלתי, עד שהספרדים לא יבינו שהכוח שלהם יהיה בהשכלה לילדים שלהם ולא בשנאה לכל מה שאינו ביבי - יישאר הפער
14
אתה שופר של...
צדק | 15-10-2020 13:39
אתה שופר של ביבי לא של הימין בישראל.