"עידן חדש לסמארטפונים": אפל הציגה את האייפון 12 - סרוגים

"עידן חדש לסמארטפונים": אפל הציגה את האייפון 12

חברת אפל השיקה את מכשירי האייפון 12 החדשים באירוע השקה מיוחד, בו הוצגו 4 מכשירים חדשים, ביניהם דגם "מיני" ודגם "פרו" משופר. המכשירים החדשים כוללים תמיכה ב-5G שתוארה ע"י המנכ"ל טים קוק כ"עידן חדש לאייפון"

author-image
"עידן חדש לסמארטפונים": אפל הציגה את האייפון 12
  מכשיר האייפון 12 החדש (צילום מסך)

אירוע השנה של עולם הטכנולוגיה יוצא לדרך: אחרי חודשים של שמועות, הדלפות והערכות, חברת אפל הציגה הערב (שלישי) את סדרת מכשירי האייפון 12, באירוע מיוחד המתקיים במטה החברה בקליפורניה. סדרת האייפונים החדשה צפויה לכלול 4 דגמים, כשלצד מכשיר אייפון 12 רגיל הוצגו גם דגמי "פרו", "מיני" ו"מקס".

האירוע התחיל בהצגת רמקול חכם חדש לבית בשם "HomePod Mini", שתואר על ידי המנכ"ל טים קוק בתור "דרך חדשה לתקשר עם מוזיקה בבית". מדובר בגרסה מוקטנת לרמקום החכם של אפל, המתחבר לאייפון באמצעות חיבור אלחוטי ומיועד להפעלת מכשירי בית חכם. ניתן גם לסנכרן מספר רמקולים שיתחברו במקביל יחד בחדרים שונים של הבית. המכירה תחל ב-6 בנובמבר, כשכל רמקול יעלה 99 דולר.

החידוש המרכזי של האייפון 12 הוא התמיכה ברשת הדור החמישי של האינטרנט הסלולרי. "היום מהווה את ההתחלה של עידן חדש לאייפון – שיקבל לראשונה תמיכה באינטרנט 5G" אמר קוק. "אם חשבתם שהאייפונים היו מהירים עד היום, עדיין לא ראיתם כלום. זהו הצעד המרגש ביותר שנים רבות". עוד נאמר כי האייפון החדש ישתמש במעבד "A14 Bionic" החדש, שנחשף לפני חודש וכבר נכלל במכשירי האייפד החדשים.

עיצוב האייפון 12 נשאר דומה ברובו לאייפונים הקודמים, עם מסך בגודל 6.1 אינץ' המתפרש על כל קדמת המכשיר – אך מכיל לראשונה מסך OLED באיכות HD. גב המכשיר עשוי מזכוכית עמידה במיוחד המכונה "מגן קרמי", בעוד שהמסגרת עשויה מאלומיניום בדומה לאייפון 4 הישן. באפל טוענים כי שולי המסך הם קטנים יותר, וכתוצאה האייפון 12 הוא קטן יותר וקל יותר מהאייפון 11.

לצד הדגם הרגיל, הוצג גם מכשיר "אייפון 12 פרו" שיכלול מסך בגודל זהה אך מערך צילום משופר. בדומה לנהוג בשנה שעברה, גם הפעם נכלל גרסת "מקס" לדגם הפרו, אשר מכיל מסך של 6.7 אינץ' – הגדול ביותר אי פעם במכשיר אייפון. החידוש המשמעותי ביותר מגיע דווקא בדגם הרביעי בסדרת המכשירים החדשים, הנקרא "אייפון 12 מיני" וכולל מסך קטן יותר בגודל 5.4 אינץ' בלבד.

מכשיר האייפון 12 פרו החדש (צילום מסך)

בגזרת הצילום, האייפון הרגיל ודגם המיני מכילים מערך של 2 מצלמות – אחת רגילה ואחת בעלת זווית צילום רחבה. מכשירי האייפון 12 פרו מוסיפים מצלמה שלישית שתשמש כמצלמת זום, וכן חיישן עומק שיאפשר לצלם תמונות בתלת ממד.

המכירה המוקדמת תחל ביום שישי הקרוב בארה"ב, ובישראל צפוי להתחיל בשבוע לאחר מכן. האייפון 12 הרגיל ודגם המיני יגיעו לחנויות ב-23 באוקטובר, בעוד שדגמי המקס והמיני יתחילו להימכר ב-13 בנובמבר.

הדגם הרגל יימכר בארה"ב תמורת 799 דולר, ודגם המיני יעלה 699 דולר. דגמי הפרו יחלו ב-999 דולר לדגם הרגיל ו-1,099 דולר לדגם המקס. דגמי הבסיס יכילו זיכרון בנפח 64 ג'יגה בייט (בדגם הרגיל והמיני) או 128 ג'יגה בייט (בדגמי הפרו והמקס), אך כנהוג אצל אפל ניתן להרחיב את הזיכרון בתוספת תשלום.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו