"השאיר חותם בכולם": איתן הבר הובא למנוחות - סרוגים

"השאיר חותם בכולם": איתן הבר הובא למנוחות

עשרות בני משפחה וחברים ליוו את העיתונאי איתן הבר בדרכו האחרונה, שבוע לאחר שהלך לעולמו בגיל 80. הרב ישראל מאיר לאו: "צריך ללמוד מהזיווג הבלתי ייאמן שלו עם רבין". אהוד ברק הספיד: "ראוי שנאחז בדוגמת עשייתו"

author-image
"השאיר חותם בכולם": איתן הבר הובא למנוחות
  (צילום: יעקב נאומי\פלאש 90)

דרכו האחרונה: עשרות בני משפחה וחברים השתתפו הבוקר (שלישי) בהלווייתו של העיתונאי איתן הבר שנערכה בבית העלמין נחלת יצחק בגבעתיים. הבר, ששימש בעבר כראש הלשכה של ראש הממשלה המנוח יצחק רבין, הלך לעולמו בשבוע שעבר בגיל 80 בתום מאבק ממושך במחלת הסרטן.

בין המשתתפים בהלוויה נמנה גם הרב הראשי לשעבר ישראל מאיר לאו, שהספיד את הבר וציין את הקשר בינו לבין רבין. "25 שנים חלפו, ואני לא מבין איך השניים האלה דבקו בצורה כזאת עמוקה ואיתנה, עם האיתן הזה שגדל באטמוספרה שונה לחלוטין מזו שגדל בה יצחק" אמר. "הייתה בו מסירות לתפקיד, נאמנות לאיש. הם היו אישיות אחת, ומזה אנחנו צריכים ללמוד היום".

"מפיו של יצחק יוצאת מלאכת המחשבת של איתן הבר. איתן הוגה, איתן רושם, איתן מרגיש, ויצחק רבין הולך איתו בתלם אחד" הוסיף. "דווקא בימים כאלה שהפערים עמוקים והלבה גועשת, צריך ללמוד מהזיווג הבלתי ייאמן. למרות הפערים, למרות החינוך השונה, כשיש מטרה העם היהודי וארץ ישראל מוצאים את שביל הזהב לעולם הנצח".

עוד באותו נושא

"הפך היסטוריה למילים": נפרדים מאיתן הבר

ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק הספיד גם כן את חברו. "אנחנו נפרדים מאיש שהשאיר חותם בכל מי שנקרה בדרכו, שועי עולם ופשוטי עולם, משפחות מוכות טרור וקרועות לב שיקיריהן נלקחו בחטף, עמיתים לדרך שהובילו לצדו את מה שטוב, ופרחי תקשורת צעירים שנכרכו בו בהערצה" אמר בדמעות. "איש צנוע, שנראה כנחבא אל הכלים. בלי מרפקים, בטון מינורי, לעולם לא מתלהם. לא מציב תנאים ולא דורש לעצמו דבר, ובכל זאת הותיר את עקבותיו הייחודיות על הלאומי, האנושי והאישי של כולם".

"בימים אלה של הסתה וקיטוב, ראוי היה שנאחז בדוגמת עשייתו של איתן" הוסיף, כשהוא מתייחס למתיחות הפוליטית בארץ סביב המשברים השונים. "יותר מכל אתגעגע לאיתן של כל אחד מאיתנו, בנוכחותו, בחיוכו עם הקריצה העוקצנית, בתובנתו המפוקחת עד כאב אך נטולת גרגר של רוע, ובעיקר לרוחו, לקסם הנפלא, הצמרמורת במורד הגב כשהוא מתאר את נעלי הצנחנים האדומות ונעלי השריון השחורות המציצות אליו משולי השמיכה הצבאית הקצרה מדי, מעל הגופות הדוממות בחצר. איתן, זו אכן סוף הדרך. היה שלום ונוח בשלום".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
איתן מצטרף כעת לרבין ולערפאת. בגיהינום !!!!!!
א | 13-10-2020 11:11
עכשיו איתן משלם על עשייתו באוסלו. פושע אוסלו עם דם יהודי על ידיו. כל כלב מגיע יומו!!!!!!!!!!!!!!!