באמצע הלילה: כך החוקר התבשר על זכייתו בפרס נובל

באמצע הלילה: כך החוקר התבשר על זכייתו בפרס נובל

חברי ועדת פרס נובל ניסו להתקשר לחוקר האמריקני פול מילגרום כדי לבשר לו על זכייתו בפרס לכלכלה, אך לא זכו למענה ממנו. לבסוף ביקשו משותפו לפרס ללכת לביתו באמצע הלילה ולבשר לו על הזכיה. צפו בתיעוד

author-image
באמצע הלילה: כך החוקר התבשר על זכייתו בנובל
  (צילום מסך)

בשורה לילית: לפני ההודעה הרשמית על זכייתם של החוקרים האמריקנים פול מילגרום ורוברט ווילסון בפרס נובל לכלכלה לשנת 2020, חברי וועדת הפרס ניסו להתקשר למילגרום כדי להודיע לו על הזכיה בפרס המכובד – אך לא הצליחו להשיג אותו במשך שעות ארוכות. כתוצאה הם פנו לווילסון, שגר בסמוך לשותפו למחקר, וביקשו ממנו ללכת לביתו של מילגרום ולבשר לו על הזכיה.

ווילסון הגיע לפתח ביתו של מילגרום בשעה 2:15 לפנות בוקר – ומיד צלצל בפעמון כדי להעיר את חברו. בתיעוד ממצלמות האבטחה שפורסם הבוקר (שלישי) נראה ווילסון כשהוא דופק על דלת הבית פעמים רבות – עד שלבסוף מילגרום התעורר והפעיל את האינטרקום כדי לשאול מי נמצא בדלת.

צפו בתיעוד:

"פול, זכית בפרס נובל" אמר החוקר לשותפו המופתע. "חברי הוועדה מנסים להשיג אותך, אבל הם לא מצליחים. נראה שאין להם את המספר שלך, או שאתה לא עונה". מילגרום ההמום נותר שקט לכמה שניות, ואז אמר בפשטות: "וואו".

בראיון לרשת ה"גרדיאן" הבריטית מילגרום הסביר לאחר מכן כי לא ידע מי מתקשר אליו, ולכן התעלם מהטלפון של וועדת הנובל. "לא זיהיתי את המספר, הייתי בטוח שמדובר בשיחת טלפון מקמפיין פוליטי או נסיון לגיוס תרומות, אז כיביתי את הטלפון שלי" הסביר. "כמה דקות אחרי זה אשתי קיבלה שיחה מאותו מספר והתעלמה ממנו גם כן, וכך הלאה עד שהלכנו לישון. למזלנו ווילסון גר בצד השני של הרחוב ממני, אז הוא רץ אלינו בפיג'מה שלו כדי לומר שזכיתי בפרס".

כאמור,, אמש וועדת פרסי נובל הודיעה על הזכייה של שני החוקרים מאוניברסיטת סטמפורד בפרס נובל לכלכלה, זאת על פועלם ל"שיפור תורת המכרזים והמצאות של תצורות מכרזים חדשים". "מכרזים נמצאים בכל מקום והם משפיעים על חיי היומיום שלנו" נאמר בנימוקי הוועדה. "הצורות החדשות של תורת המכרזים הן דוגמה יפה כיצד מחקר בסיסי יכול לייצר בסופו של דבר המצאות המיטיבות עם החברה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
עוד יהודי זכה...
שלום | 15-10-2020 9:04
עוד יהודי זכה