בגלל התפקיד החדש: גל גדות מעוררת סערה ברשת

בגלל התפקיד החדש: גל גדות מעוררת סערה ברשת

פחות מיממה לאחר שפורסם שהשחקנית הישראלית גל גדות צפויה להיכנס לנעלי קליאופטרה, גולשים ברשת יצאו נגד הבחירה וטענו כי מדובר בזלזול בהיסטוריה ששחקנית לבנה, יהודייה וישראלית תגלם את המלכה המצרית  

author-image
"תתביישי": גל גדות מעוררת סערה ברשת
  (צילום: שטארסטוק)

בעוד שרבים פרגנו והתרגשו מהתפקיד החדש של גל גדות, היו גם כאלו שלא אהבו (בלשון המעטה) את כניסתה של הכוכבת הישראלית לנעליה של המלכה המצרית.

פחות מיממה לאחר שפורסם שגדות צפויה לככב בסרט החדש על סיפורה של קליאופטרה, התעוררה סערה ברשת בנוגע לבחירה בה. על אף שהדעות חלוקות לגבי מוצאה המקורי וצבע עורה של המלכה קליאופטרה, זה לא מנע מהגולשים מרחבי העולם לתקוף את הליהוק ואף לטעון כי מדובר בלא פחות מזלזול בהיסטוריה בכך ששחקנית לבנה, יהודייה וישראלית תגלם את המלכה המצרית.

"מי האידיוט בהוליווד שחשב שזה רעיון טוב ללהק ישראלית (ועוד אחת עם כזה מראה סביר) לתפקיד קליאופטרה, במקום שחקנית ערבייה כמו נדין נג'ים?", זעמה העיתונאית סמירה קהאן, בחשבון הטוויטר שלה והמשיכה "בושה לך גל גדות, המדינה שלך גונבת אדמות מערבים ואת גונבת מהם תפקידים".

צילום מסך מתוך טוויטר

"צביעות שאישה יהודייה גאה מגלמת תפקיד היסטורי של דמות מצרית", צייץ גולש. אחרת טענה כי היה צריך לבחור דווקא בשחקנית בעלת עור כהה וצייצה: "עוד ניסיון לניכוס תרבותי היסטורי של הלבנים.. מזעזע לראות איך מונעים מנשים בגלל צבעם תפקידים חשובים".

התגובות הקשות נגד הבחירה בגדות, המתבססות 'כביכול' על חוסר ההתאמה בצבע העור או המוצא, מגיעות על אף שכבר בעבר השחקנית אליזבת טיילור כיכבה בתפקיד קליאופטרה, בסרט שיצא בשנת 1963.

וכמו תמיד היו גם מי שתקפו את הבחירה בגדות, על רקע מוצאה הישראלי-יהודי. "כולם מתווכחים אם קליאופטרה הייתה לבנה או שחורה אבל תזכורת ידידותית לדבר החשוב ביותר … גל גדות היא ציונית שלמה שהרגה פלסטינים והיא לוהקה תפקיד הזה", צייץ גולש אנטי ישראלי.

היו גם מי שעמדו לצד גדות והסבירו להגנתה של גדות כי המוצא האמיתי של המלכה המצרית הוא בכלל יווני, כך שהמראה של גדות מתאים לתפקיד.

"אני הולך להגיד זאת פעם אחת ולא לחזור על כך – קלאופטרה הייתה יווניה", צייץ גולש להגנתה של גל "היא הייתה שליטה מצרית, אבל היא הייתה יווניה עם שורשים פרסיים וסוריים. האנשים שמגיבים נגד גל פשוט לא מלומדים או לא יודעים. התפקיד הזה מגיע לגל".

הסרט החדש יביא למסך את סיפורה של המלכה המצרית, שיסופר לראשונה דרך עיניים נשיות. את התסריט כתבה לאטה קלוגרידיס שתהיה גם המפיקה הראשית. הבמאית פטי ג'נקינס והמפיק צ'רלס רובן שעבדו עם גדות גם בסרט "וונדר וומן", צפויים לקחת חלק גם ביצירת הסרט החדש על קליאופטרה.

עוד באותו נושא

"אני אסירת תודה": התפקיד החדש של גל גדות


4

 

גדות צפויה לגלם את המלכה המצרית קליאופטרה, בסרט בהפקת אולפני פרמונט ובשיתוף חברת ההפקות פיילוט ווייב שבבעלותה של גדות ובעלה ירון ורסנו – שהצליחו לגבור במכרז על יוניברסל, האחים וורנר, נטפליקס ואפל.

"אני אוהבת לצאת למסעות חדשים", צייצה גדות בהתרגשות לאחר פרסום התפקיד "אני אוהבת את ההתרגשות סביב פרויקטים חדשים, את הריגוש שבהפחת חיים בסיפורים חדשים. קליאופטרה זה סיפור שרציתי לספר כבר הרבה זמן. אני אסירת תודה לעבוד עם הצוות המובחר!".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
13 תגובות - 11 דיונים מיין לפי
1
צודקים. צריך שחקנית צועניה
ביח | 13-10-2020 1:03
מאיפה מוצאים כזו בכלל? חוץ מזה, הקשר של הישראלים למצריים לא כזה קלוש...
2
התגובות נגד גל...
ראובן | 13-10-2020 2:38
התגובות נגד גל גדות ברשת,הם הדברים הכי טפשיים ששמעתי בזמן אחרון
3
כל הכבוד לגל.קנאים...
אושרית | 13-10-2020 12:07
כל הכבוד לגל.קנאים בורים ועם הארץ מתנגדים,לכו ללמוד במקום למות מקנאה וטיפשות.גל המשיכי למעלה,
!!!
משה | 14-10-2020 8:55
מגיע לגל !!!! שחקנית נהדרת!!!
4
התרבות המצרית העתיקה...
אזרחית | 13-10-2020 13:19
התרבות המצרית העתיקה נכחדה לפני שנים, אין קשר בין ערבים לבין התרבות הזו... כששבטים ערבים התיישבו במצרים, הפרעונים, הרומאים והיוונים כבר לא היו שם.. תלמדו היסטוריה, המצרים הם ממש לא הצאצאים של הפרעונים, וזה די מקביל למה שהפלסטינים מבקשים שהם צאצאים של עם שלא קיים..
נכון מאוד
אבנר | 14-10-2020 13:46
בדיוק
5
איך יהודיה לבנה?...
הגולשים מטומטמים | 13-10-2020 21:26
איך יהודיה לבנה? שיחליטו, או יהודיה או לבנה.
6
תתקדמו. תפרגנו. תאהבו
מיכל | 13-10-2020 23:48
אהבת חינם
7
אני חושב שיש...
אופטימוס פריים | 14-10-2020 13:35
אני חושב שיש צדק בדברי סאמירה, שגל לא תיקח את התפקיד
8
קליאופטרה היתה בכלל יוונית מבית תלמי
ש | 14-10-2020 14:50
קליאופטרה היתה בכלל יוונית מבית תלמי
9
אחלה פרסום כל...
| 15-10-2020 14:34
אחלה פרסום כל הבאלגן הזה אין ספק שישבור קופות וחוסך ביחסי ציבור תמשיכו לצייץ....
10
כל הכבוד גל...
"ואהבת לרעך כמוך"???? | 16-10-2020 4:30
כל הכבוד גל מעריצה שלך????
11
למה לא תתנו...
דודו | 17-10-2020 19:30
למה לא תתנו את דעתכם כי תחום עיסוקה פסול לא צנוע ולא מתאים לערכי עם ישראל