"החלטת פייסבוק - צעד חיוני במאבק באנטישמים" - סרוגים

"החלטת פייסבוק – צעד חיוני במאבק באנטישמים"

לאחר שהנהלת פייסבוק הודיעה כי תסיר תכנים מכחישי שואה מהאתר, בישראל בירכו על שינוי המדיניות. הנשיא ריבלין: "צעד הכרחי וחיוני במאבק באנטישמים". שרת התפוצות: "קוראת לטוויטר לא להישאר מאחור"

author-image
"החלטת פייסבוק - צעד חיוני במאבק באנטישמים"
  (צילום: מרים אלסטר\פלאש 90)

בישראל בירכו על שינוי המדיניות של פייסבוק שהוכרז הערב (שני), לפיו תכנים המכחישים את השואה יוסרו באופן מיידי מהרשת החברתית. בדבריהם שיבחו את הנהלת האתר על המהלך וקראו להמשיך בצעדים נגד האנטישמיות בכלל והכחשת השואה בפרט.

עוד באותו נושא

פייסבוק במדיניות חדשה: תכנים מכחישי שואה יוסרו

"החלטתה של חברת פייסבוק לאסור פרסום תכנים המכחישים את השואה היא צעד הכרחי וחיוני במאבק באנטישמים ובמכחישי השואה" אמר נשיא המדינה ראובן ריבלין. "יש לחדול מהסלחנות כלפי פשיעה אנטישמית והכחשת שואה ולהוקיע אותה במעשה".

"קוראים לטוויטר לא להישאר מאחור"

שרת התפוצות עומר ינקלביץ' ציינה כי "משרד התפוצות היה הראשון לזהות את ההסתה האנטישמית ברשתות החברתיות. בשנים האחרונות קראנו לפייסבוק לפסול תכנים הנוגעים להכחשת שואה, ואני שמחה שהם הגיעו למסקנה שהכחשת שואה היא אנטישמיות. אני קוראת לטוויטר לא להישאר מאחור לצדם של מכחישי שואה ואנטישמיים, ולהצטרף לצד הנכון של ההיסטוריה".

ח"כ מיכל קוטלר-וונש הוסיפה ואמרה שהיא "מברכת על הצעד החשוב שעשתה היום פייסבוק במאבק נגד האנטישמיות. עם מעל מיליארד משתמשים פעילים, הכרחי שפייסבוק תמשיך לנקוט ולהוביל את הדרך בצעדים מסוג זה ונגד השנאה ברשת". גם ח"כ אורית פרקש הכהן אמרה כי "הסרת תכנים של הכחשת שואה זה צעד משמעותי של פייסבוק בכיוון הנכון, אבל יש עוד דרך ארוכה לפנינו. המשרד שלי ימשיך לוודא שענקיות הרשת יישמו את מדיניות הסרת התכנים של שיח מסית ואנטישמי מהפלטפורמות שלהן".

עוד באותו נושא

"איך זה לא הוסר מהרשת?": ציוץ של חמינאי עורר סערה


10

יעקב חגואל, סגן ומ"מ יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית, בירך על המהלך של פייסבוק: "כמי שיזם את הדיון בנושא יחד עם יו"ר ועדת העליה והקליטה ח"כ דוד ביטן אני מברך על ההחלטה החשובה. זה אמנם צעד קטן אך ניצחון גדול במאבק באנטישמיות".

"פייסבוק החליטה לעמוד בצד הנכון של ההיסטוריה"

גם בקהילות היהודיות באירופה בירכו על המהלך. "אנו שמחים לראות כי הרשת החברתית פייסבוק החליטה לעמוד בצד הנכון של ההיסטוריה, ושינתה את נהליה כך שימחק כל תוכן המכחיש או מסלף את השואה אשר יתפרסם בפלטפורמה שלה" אמר הרב פנחס גולדשמיט, נשיא ועידת רבני אירופה. "אנו רואים צעד זה כחשוב ומשמעותי במלחמה נגד האנטישמיות וגילויי השנאה כלפי יהודים בעולם, אך זו רק ההתחלה".

"מאז פרוץ הקורונה האנטישמיות משתוללת בפייסבוק, כולל האשמת היהודים בהפצת הנגיף" הוסיף והזהיר. "נמשיך במלחמתנו בשם העם היהודי כולו עד שפייסבוק תמחק כל תוכן ופרסום שיכלול ביטוי אנטישמי כזה או אחר נגד היהודים. ועידת רבני אירופה תמשיך להילחם באנטישמיות כנגד היהודים על כלל פניה, ובמיוחד ברשתות החברתיות".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו