"האיחוד האירופי מיישר קו עם הרצחנות של אבו מאזן" - סרוגים

"האיחוד האירופי מיישר קו עם הרצחנות של אבו מאזן"

באופן תקדימי שר החוץ של האיחוד האירופי השיב לבקשתו של ראש מועצת שומרון להתערב לטובת הפלסטינים שנעצרו משום שתומכים בריבונות: "מצפים שעקרונות של זכויות אדם ייושמו הן בצד הישראלי והן בצד הפלסטיני". ראש מועצת שומרון תוקף: "תגובה מתחמקת שמוכיחה את הצביעות של האיחוד האירופי"

author-image
"האיחוד האירופי מיישר קו עם הרצחנות של אבו מאזן"
  ראש מועצה אזורית שומרון נואם בפרלמנט האירופי. ארכיון. קרדיט: מועצה אזורית שומרון

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן פנה באמצע חודש אוגוסט יחד עם שייח תמימי מרמאללה לשר החוץ של האיחוד האירופי ג'וזף בורל ולשגריר ארה"ב בישראל דיוויד פרידמן כשהוא קורא להם להתערב בפגיעה חמורה בזכויות אדם של ערבים תושבי יו"ש אשר התראיינו כאשר הם מציינים כי ישמחו אם ישראל תחיל ריבונות על יהודה ושומרון ונעצרו מייד לאחר מכן ע"י הרשות הפלסטינית ומוחזקים בתנאים קשים.

שר החוץ של האיחוד האירופי ג'וזף בורל השיב לראש מועצת שומרון במכתב בתשובה מתחמקת וכתב כי: "האיחוד האירופי מתנגד רשמית לפעולות שמטרתם הגבלת זכויות אדם, ומצפה שאותם סטנדרטים ועקרונות של זכויות אדם וחופש ייושמו הן בצד הישראלי והן בצד הפלסטיני"

עם זאת בורל לא ציין כל פעולה שהאיחוד האירופי ינקוט בה בכדי לסייע לאותם עצורים, לא ביקש פרטים נוספים על העצורים, ואף לא הוציא מכתב בירור בנושא לרשות הפלסטינית.

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן אמר על כך: "שוב האיחוד האירופי מיישר קו עם הרצחנות של הרשות הפלסטינית, ונמנע מלעשות כל פעולה. זוהי תגובה מתחמקת שמוכיחה את הצביעות של האיחוד האירופי. בזמן שהאיחוד האירופי מוציא גינויים על גינויים כלפי מדינת ישראל כאשר היא מגנה על עצמה מפני מחבלים – שר החוץ של האיחוד האירופי לא מסוגל אפילו להוציא מכתב בירור שלא לומר מכתב גינוי לאבו מאזן וחבריו, שידוע לכל שעצרו ערבים תושבי יו"ש ומענים אותם במרתפיו, רק משום שהם התבטאו בתקשורת בעד החלת ריבונות על יהודה ושומרון. זוהי צביעות שרק מחזקת את מה שאנחנו אומרים לאורך זמן, הטענות של האיחוד האירופי כלפי ישראל פוליטיות לחלוטין הקשר ביניהם לבין הגנה על זכויות אדם מקרי בהחלט".

עם זאת יש לציין כי זו הפעם הראשונה ששר חוץ של האיחוד האירופי מתייחס רשמית לראש רשות ביו"ש, על רקע, השיחה שהייתה לבורל לפני מספר ימים עם אבו מאזן, בה הוא דרש ממנו לקבל את כספי המיסים שישראל אוספת עבור הרשות, מבלי לדרוש התחייבות כתובה של ישראל שלא לספח חלקים מיו"ש, ועל רקע אישור הממשלה היום להסכם השלום עם איחוד האמירויות, נראה שהאיחוד האירופי מבין כי לא כל העולם הערבי מתייצב לצד הפלסטינים, ופועל בהתאם.

שייח אבו חלילי תמימי הוא מראשי הקבוצה של המנהיגים המקומיים המהווים אופוזיציה לרשות הפלסטינית ותומכים ביחסי כבוד הדדי עם המתיישבים ביו"ש.

ראש מועצה אזורית שומרון פועל מזה שנים בכל העולם ליצירת "קואליציות למען השומרון". בין השאר הקים את קבוצת הידידות למען יו"ש בתוך הפרלמנט האירופי שפועלת באופן אקטיבי למען ההתיישבות ונגד מימון טרור והסתה נגד ישראל, ולמעשה זוהי הפעם הראשונה שישנה התכתבות רשמית בין שר החוץ של האיחוד האירופי לראש רשות ביהודה ושומרון.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו