בפעם הרביעית צוין טקס פרסי האופנה לשטיח הירוק (GCFA) והפעם כולו צולם מראש בתיאטרון לה סקאלה במילאנו אחד מבתי האופרה המפורסמים ביותר בעולם.

מדובר בטקס שחוגג מדי שנה את המחויבות של מעצבים ובתי אופנה לקיימות וחברה. מותגים העושים שימוש בבדים ממוחזרים, בשיטות ייצור אקולוגיות ובפיקוח על תנאי העסקה במפעלים. השנה באופן יוצא דופן אך צפוי ניתן דגש גם על מותגים שתרמו מכספם ומכלים העומדים ברשותם בעבור המאבק בקורונה ותמיכה בצוותים רפואים. דגש נוסף שיושם בטקס הוא הכרה בפועלם של העובדים מאחורי הקלעים בשרשרת הייצור.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Milano Fashion Week (@cameramoda) on

את השידור ביוטיוב פתח השחקן רוברט דאוני ג'וניור בעצמו עוסק בפעילות פילנטרופית. דאוני שלבש לשידור חליפה טבעונית של ארמני הקדים בכמה מילים לצופים:
"אני קורא לכם לדמיין עולם בו איש אינו עושה את חלקו כדי לוודא שהעסקים הגדולים הם כוח עבור טוֹב. לדעתי אופנה היא מקום מצוין להתחיל בו. למה? כי שינוי יכול להיות מסוגנן, אלגנטי ומהנה. מדוע אופנה יכולה להיות מובילה? כי זה אמנותי כמו שירה ומשפיע כמו פוליטיקה. אנחנו יודעים את זה. מה שאנחנו לובשים מתקשר עם מי שאנחנו ומה שאנו מאמינים בו." הסביר

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Eco-Age (@ecoage) on

אחריו עלו השחקן זוכה האוסקר קולין פירת' והשחקנית הבריטית סופי אקנדו שתיארה את השנה הקשה החל מהמגפה ועד לשריפות הענק והגזענות. מדובר אומנם במאבקים שונים בתכלית אמרה אך כל אחד מהם יכול להוות מנוע לשינוי עולמי.

 

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Colin Firth (@colinfirthie) on

זנדאיה לא מסתפקת בלהיות 'איקון אופנה'

בפרס החזון זכתה השחקנית אמריקנית זנדאיה על השימוש בפלטפורמה שלה לקידום אג'נדות חברתיות באמצעות האופנה.

המותג Progetto Quid זכה בפרס על לקיחת אחריות חברתית במטרה "לשבש לטובה" את המערכת. מדובר במותג שהוקם לפני 7 שנים וכיום מעסיק מעל 140 עובדים שכ70% מהם נשים כחלק מהאג'נדה החברתית.

ובפרס המעצב העצמאי הטוב ביותר זכתה המעצבת הצעירה סינדיסו קומאלו שאמרה בקבלת הפרס : "התחלתי את המותג שלי בהבטחה להיות רובין הוד בימינו, ליצור בגדי יוקרה שבסופו של דבר יעזרו לעניים ביותר והפגיעים ביותר בחברה שלנו, ליצור שינוי ליבשתנו ועתיד חדש לבני הנוער שלנו"

 

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Milano Fashion Week (@cameramoda) on