יו"ר ועדת חוקה בביקורת על הממשלה: "צריך תכנית מסודרת"

יו"ר ועדת חוקה בביקורת על הממשלה: "צריך תכנית מסודרת"

בעקבות התפטרותו של גדעון סער, יו"ר ועדת חוקה התייחס לטענותיו על חוסר הסמכויות של הועדה ויצא בביקורת על הממשלה: "אם יהיו רק סיסמאות ומסיבות עיתונאים שוב, לא תהיה תכנית"

התפטרות סער • אשר: "יש מו"מ מאחורי הקלעים"
  (צילום: עדינה ולמן\דוברות הכנסת)

יום לאחר התפטרותו של גדעון סער מוועדת החוקה, יו"ר הוועדה יעקב אשר התייחס היום (ראשון) לאירוע ולטענות שהעלה בנוגע לסמכויות הוועדה סביב תקנות הקורונה. זאת לאחר שסער טען כי אין טעם שישאר כחבר בוועדה מכיוון שהיא לא יכולה לשנות את התקנות של הממשלה, אלא רק לאשר או לדחות אותם.

"נטען שאין לוועדה אפשרות לשנות את התקנות. בהשוואה לימי שגרה, תקנות שמתקינה הממשלה, הוועדה לא יכולה לשנותן פורמאלית, אך אנחנו מבהירים כשדברים לא נראים לנו ויש מו"מ לעיתים מאחורי הקלעים או במהלך הדיון ודברים משתנים" אמר בדבריו. "כאן מדובר בהחלטות קבינט או ממשלה שרובם שעת חירום. הדבר היחיד שבו אפשר לשנות יותר הוא בחקיקה. יש לנו כלים מסוימים ומוגבלים שצריך להיות מאוד זהירים בהם".

עוד באותו נושא

גדעון סער התפטר מוועדת חוקה: "לא אוכל לתמוך"


108

לטענתו, "אם היינו מוציאים עסקים קטנים ובינוניים מהתקנות, לא היינו יכולים להגביל לחמישה או עשרה. זה היה חוזר לממשלה. בואו נהיה כנים. אפ מדברים על תעסוקה אך בגלל זה נפתח מצב החירום על דברים אחרים. עם כל האי נוחות והקשיים, לא קל לחיות במדינה ובסגר ואני לא חושב שיש פה אנשים טובים יותר או פחות אבל בסופו של יום הסגר נותן תוצאות ורואים את הירידה החדה".

בסיכום דבריו הביע ביקורת על התנהלות הממשלה לגבי היציאה מהסגר. "לכל המדברים בסיסמאות, אם זה יגיע שוב באותה צורה, בלי שום תכנית, אלא רק פרמטרים, ולאחר מכן לא ברור מה יהיה באותה עיר בה צריך לשים סגר מהודק, אם לא תהיה תכנית מסודרת איך אנשים לא יאבדו פרנסתם, אנשי המקצוע לא יכולים רק להדליק רמזורים אלא חייבים לתת תכנית פעולה אלטרנטיבית, איך אנשים יחיו שם" הזהיר. "אם יהיו רק סיסמאות ומסיבות עיתונאים שוב, לא תהיה תכנית. האחריות היא שלנו ולא צריך להתחרות מי דואג יותר לשלמות עם ישראל ולחופש שלו".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
מה אכפת לחרדים?...
נכון | 11-10-2020 16:49
מה אכפת לחרדים? הם ממילא לא עובדים. מה אכפת להם אם יש סגר והעסקים סגורים?