כוננות שמחת תורה: כך מציינים את ההקפות השניות - סרוגים

כוננות שמחת תורה: כך מציינים את ההקפות השניות

ישיבת רמת גן, מערת המכפלה, ביישובים עפרה ובית גמליאל, לצד משאיות שמחה בירושלים ובפתח תקווה: תחת המגבלות שמחת ההקפות והריקודים מתקיימים, אך לא כבכל שנה. תיעוד מרחבי הארץ

author-image
כוננות שמחת תורה: כך מציינים את ההקפות השניות

בכל הארץ, דתיים מסורתיים וחרדים נמנעו הלילה (שבת) מהקפות שניות ההמוניות הרגילות שמושכות בכל שנה אלפים עם צאת החג לריקודים עד אור הבוקר. במקביל, דריכות לקראת המונים שעלולים להפר את ההנחיות.

בצמרת המשטרה וראשי מערכת הבריאות מסתכלים בחשש אל העלול להתרחש במהלך הלילה, אז מתכנסים אלפים בתוך בתי הכנסת או גם באוויר הפתוח לציין את ההקפות השניות, תוך כדי שהם רוקדים, כך שלא יצליחו להוריד את מספרי התחלואה, בפרט במגזר החרדי. בנוסף, את השפעת החגיגות יראו רק בעוד שבועיים.

עוד באותו נושא

הר המור: הקפות הענק מול מתווה הקפסולות. צפו


30

ביישוב עפרה, כמו גם במרבית סניפי תנועות הנוער בחרו לעבור ברחובות היישובים בשיירת רכבים ואופניים, לצד מוזיקה חזקה ולא לקיים את ההקפות בריקודים הרגילים.

בשנה ללא קורונה, מאות בוגרי הישיבה ותלמידיה מגיעים לישיבת רמת גן למרות המצב בחרו בישיבה שלא לוותר על ההקפות ותזמורת העבירה לקהל בבית את השמחה מבית המדרש, אותן הוביל הרב יהושע שפירא, ראש הישיבה.

הקפות שניות "קורונה-סטייל" התקיימו גם במושב בית גמליאל. ח"כ מתן כהנא הצדיע ליישוב בו הוא גר והעלה סרטון ממכונית השמחה שעברה בכל המושב, ותיאר כי כל משפחה יוצאת לרקוד מפתח ביתה.

בשכונת הדר גנים הסרוגה בפתח תקווה הגיע עם צאת החג הזמר אהרון רזאל, בנוסף אליו מסתובבות בעיר עוד 8 משאיות שמחה עם טובי הזמרים והקלידנים ומשמחים את התושבים.

הקפות שניות למרגלות מערת המכפלה, בהובלת הזמר מנדי ג'רופי וחסידי חב"ד חברון. שם הזמינו את הילדים למלא את הרחבה, בעוד המבוגרים התבקשו להישאר בבית.

משרד הבריאות פרסם ביום חמישי הנחיות לשמחת תורה, המפרטות כיצד לקיים את מנהגי החג תוך שמירה על הנחיות הקורונה. בין ההוראות: עריכת הקפות תוך שמירת מרחק, חיטוי הידיים לאחר החזקת ספר תורה וללא החזקת ידיים.

בלי ריקודים, בלי התחכמויות

שר ירושלים ומורשת, רפי פרץ הבהיר: "למען הסר ספק, גם בחג הזה חייבים להתפלל בחוץ. בלי ריקודים, בלי מניינים מעבר ל-20 אנשים, בלי קידוש ובלי התחכמויות".

פרץ הוסיף בטוויטר כי "אנחנו אוהבים את התורה ושמחים בה אבל התורה בעצמה מחייבת אותנו לשנות את ההתנהלות ואת דרכי השמחה. רק כך ננצח את הקורונה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
שמחה אמיתית בעזרת...
עברנו את פרעה | 11-10-2020 5:12
שמחה אמיתית בעזרת השם רק כשהצורר ביביהו ישחרר את עם ישראל מעולו.
בנט כהרגלו...
משה חבושה | 11-10-2020 11:59
בנט כהרגלו מפזר סיסמאות לאוויר העולם , מבלי לטרוח לבדוק אותם שאל ערב הבחירות מי כבר עד מקום 40 בליכוד לעומת אנשי ימינה אז בוא עזרתי לך . יש 4 כיפות סרוגות, 3 מסורתיים , 3 נשים ודרוזי אחד. קצת מזכיר את הרכבי הרשימה שנסית להרכיב 4 שנים ולא הצלחת. מקום 34 מאי גולן - פעילת ימין מזה שנים, תושבת דרום תא, לוקחת חלק במאבק לשמירת הזהות היהודית כנגד המסתננים . מקום 35 - טלי פולסקוב ,ראש עיריית ערד בעבר. מקום 36 - עוזי דיין , מנכל מפעל הפיס בעבר .סגן הרמטכל וראש המלל. מקום 37- אריאל קלנר , עולה ברית המועצות, מהנדס וחובש כיפה סרוגה. ויור ארגון חזון לאומי . מקום 38 - אסנת מארק , תושבת מעלה אדומים , ועוסקת בתחום המשפטים וניהול עסקים . יור נשות העסקים בלשכת המסחר . מקום 39- עמית הלוי - גם כיפה סרוגה .ראש המכללה למדינאות, בוגר ישיבה תיכונית יבנה, וישיבת מרכז הרב . מקום 40 - ניסים ואטורי - גם כיפה סרוגה. דר למנהל עסקים, תושב רמת הגולן. מקום 41 -שבח שטרן, וכמובן גם כיפה סרוגה .בעלים ומנהלים של חברת תוכנה, בן 68 . פעיל התיישבות שנים , בהקמות עשרות יישובים , ממנהלי אמנה בעבר , לקח חלק פעיל בהשפעה על ועדות שונות בכנסת. מקום 42 - איוב קרא - דרוזי, שהיה פעיל נגד ההתנתקות יותר מכל המפדל .שר התקשורת בעבר . סגן השר לפיתוח הנגב והגליל . סגן יור הכנסת, סגן שר במשרד ראש הממשלה . בנט, יש פה בליכוד כיום 8 כיפות סרוגות , יותר ממה שיש בימינה . אז בנט , לפני שאתה זורק סיסמאות , תטרח לבדוק קודם .
2
אם יש משהו...
מכיר היטב היטב | 11-10-2020 9:11
אם יש משהו שממש מפריע לי זה ההחצנה הרוחנית כביכול של ישיבת רמת ושל העומד בראשה.
3
שמחה אמתית רק בבית המקדש
ל1 | 11-10-2020 10:40
רק בבית המקדש נשמח באמת, לא יעזור אם יחליפו את נתניהו