המחאה נמשכת: עשרות הפגנות בכל רחבי הארץ - סרוגים

המחאה נמשכת: עשרות הפגנות בכל רחבי הארץ

גל המחאה נגד רה"מ נמשך עם עשרות הפגנות ברחבי הארץ. במשטרה נערכו בכוחות מתוגברים במטרה לאכוף את מגבלות הקורונה, וקראו לציבור "להימנע מהפרות סדר למען שמירה על בריאות"

המחאה נמשכת: עשרות הפגנות בכל רחבי הארץ
  (צילום: הדגלים השחורים)

מחאה בצל המגבלות: גל ההפגנות נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו נמשך גם הערב (מוצ"ש), כאשר עשרות אירועי מחאה נערכים ברחבי הארץ בעקבות תקנות הסגר המגבילות את ההשתתפות למרחק של עד קילומטר מהבית. ההפגנה המרכזית צפויה  בכיכר הבימה בתל אביב, שם נערכה המשטרה בכוחות מתוגברים כדי לשמור על הסדר.

במשטרה הבהירו לפני תחילת ההפגנות כי "הערכות המשטרה מתבססת על הערכת המצב כשהמטרה הנה שמירה על בטחון הציבור, הסדר הציבור ושמירה על בריאות הציבור בהיבטי מניעת התפשטות נגיף הקורונה. בימים בהם מגיפת הקורונה ממשיכה להתפשט, אנו שבים ומדגישים בפני משתתפי המחאה את החובה להקפיד על עמידה במגבלות , כפי שאושרו ופורסמו בתקנות ובחקיקה".

כאמור, לפי חוקי הסגר הכללי ההשתתפות בהפגנה מותרת עד למרחק של 1000 מטר מהבית. במקביל ההפגנה אמורה להיערך בקפסולות של עד 20 איש, עם מרווח של לפחות 20 מטרים בין קפסולה אחת לאחרת. בתוך כל קפסולה חלה חובת עטיית מסיכות ושמירה על מרחק של 2 מטר בין המפגינים בתוך כל קפסולה.

"מצופה ממארגני המחאה , בכל מקום ומקום, לסייע למשתתפים להקפיד על הנ״ל ולהסביר למשתתפים את המותר והאסור ולהקפיד על קיום התקנות . מוזכר כי על פי חוק, חלה חובה להצטייד בתעודה מזהה" הזהירו במשטרה. "אנו קוראים לציבור לקיים את ההנחיות, להמנע מהפרות סדר ולהישמע לשוטרים שיהיו פרוסים במוקדים השונים, למען שמירה על בטחונם ובריאותם של המשתתפים".

במקביל, מ"מ מפכ"ל המשטרה, ניצב מוטי כהן, התייחס לאירועים הצפויים והבהיר כי "גם בערב זה יפעלו השוטרים לאכוף את התקנות ולאפשר את חופש הביטוי בגבולות החוק. מנגד לא נאפשר אלימות מכל סוג שהיא, בין אם אלימות המופנית כלפי מפגינים, או אלימות מצדם של אזרחים כלפי השוטרים, ונפעל בנחישות נגד מפרי סדר וחוק״.

״אני מחזק את ידי השוטרים, משימת השוטרים מורכבת וחשובה. לא נאפשר פגיעה מכל סוג שהיא בשוטרים הפועלים לשמירה על שלום הציבור ובריאותו״ הוסיף המפכ"ל, שנמצא כעת בבידוד לאחר שנחשף לחולה קורונה בשבוע שעבר. "בימים מורכבים אלו, אני קורא לציבור כולו לגלות אחריות, לכבד את החוק, להימנע מאלימות ומהפרות של החוק והסדר, בכדי שיחד נעבור את התקופה הקשה הזו ונבלום את התפשטות הנגיף בהקדם״.

בתוך כך, לקראת ההפגנות, הציפו פעילי החזית לשחרור דרום תל אביב את לוחות המודעות במוקדי ההפגנות בלב תל אביב בכרזות הקוראת למסתננים ״לכו הביתה!". במקביל ריססו אלמונים כתובות הקוראות לגירוש הזרים בצמתים בדרום תל אביב.

מטעם החזית לשחרור דרום תל אביב נמסר: ״מדינה במשבר כלכלי קשה לא צריכה ולא יכולה להרשות לעצמה אוכלוסייה של מסתננים לא רצויים שנופלת כנטל על מערכות הרווחה. הגיע הזמן שיארזו את עצמם ויחזרו הביתה מרצונם או בכפייה".

החזית לשחרור דרום תל אביב

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
12 תגובות - 8 דיונים מיין לפי
1
הפגנה גם באפרת....
אכן | 10-10-2020 19:46
הפגנה גם באפרת.
2
"סרוגים"
יחליפו | 10-10-2020 19:47
מממנם - חאראגיד שידור חאראן בקרן לפיתוח תרבות יהודית - לא ? יטב לכולנו !
3
להעביר ממשלת רשע...
כן יהי רצון | 10-10-2020 19:49
להעביר ממשלת רשע וזדון מן הארץ. כן יהי רצון שהשחיתות תמוגר והעומד בראש השחיתות יירד מהבמה וימצא את מקומו מאחורי סורג ובריח, ובא לציון גואל! אמן.
לא יעזור...
חברא קדישא | 11-10-2020 12:07
לא יעזור לכם אתם סתם מקצרים את החיים שלכם,לא שאיכפת נהפוכו תמשיכו לכעוס וליכעוס וליכעוס,עד זיגיע זמנכם לעזוב את הכגור ולרדת לשני מטר מתחת ,אז קדימה ,הכל פנוי
4
הפגנות מיותרות מלאות...
סיג | 10-10-2020 20:02
הפגנות מיותרות מלאות שנאה ומקשות על העם בתקופה זו
את באמת...
שומר על כולנו | 11-10-2020 0:39
את באמת רוצה לחיות במדינה שהממשלה נכשלת בניהול ולך אין זכות להגיד כלום?
צאו לשמחת תורה...
צחי | 10-10-2020 20:51
צאו לשמחת תורה להם מותר גם לנו
5
נפילת עולם התורה?
דניאל בגוב העריות | 10-10-2020 20:48
כמו בתקופת המקרא השחיתות בישראל היא עצומה, ההרס מפחיד. איפה הרבנים? איפה חובשי הכיפות? האם אנחנו בעצם חווים בתקופת התפוררות היהדות הרבנית, האם החילונים יתפסו את הכהונה?
תירגע,אתה נימצא...
חוקר | 11-10-2020 11:53
תירגע,אתה נימצא יחד עים כולם במרכזו של תהליך שאומר לפי הזוהר,שבאחרית הימים יהיו ימים שלא יהיה לך חפץ בהם,כל הערב רב יצאו ויעשו מהומות על מנת להנחיל את המורשת שלהם,אולם מחשבות לחוד ומציאות לחוג,כתוב יחי ראובן ואל ימות ויהיו מתיו מספר,שבט ראובן יצא למילחמה מול הכופרים הללו וישמיד אותם ללא כל מאמץ,ואחרי כל זאת ניתפלל לביאת משיח ושיתגלה עוד היום לפני כל הגוג ומגוג,
6
תשמח קמצן בפנים הכל...
שלומית | 10-10-2020 22:18
תשמח קמצן בפנים הכל חינם
7
כן 2.5 אנשים...
חנינה | 10-10-2020 23:07
כן 2.5 אנשים
8
על מה אתם...
אני | 10-10-2020 23:52
על מה אתם מפגינים תלכו הביתה.