דרישה ממנדלבליט: לקטוע את מעצרי השווא בהפגנות - סרוגים

דרישה ממנדלבליט: לקטוע את מעצרי השווא בהפגנות

עו"ד דניאל חקלאי דורש מהיועמ"שים לממשלה ולמשטרה להורות למשטרה לחדול משימוש בפרקטיקות "בלתי חוקיות ובלתי חוקתיות", כלשונו, אשר ננקטות על ידי משטרת ישראל במהלך ההפגנות נגד ראש הממשלה

author-image
דרישה ממנדלבליט: לקטוע את מעצרי השווא בהפגנות
  יונתן זינדל/פלאש 90

עורך הדין דניאל חקלאי פנה היום (חמישי) ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, וליועצת המשפטית למשטרת ישראל, עמית מררי, בדרישה כי יורו למשטרה לחדול משימוש בפרקטיקות "בלתי חוקיות ובלתי חוקתיות", כלשונו, אשר ננקטות על ידי משטרת ישראל במהלך ההפגנות נגד ראש הממשלה, בנימין נתניהו.

חקלאי כתב ליועמ"ש כי מדובר במעצרי שווא של מפגינים נורמטיביים שמתרחשים אך ורק בשל העובדה שהם מפגינים מרכזיים, וכי עולה מהחלטות בית המשפט בעניינם כי הם לא ביצעו עבירות פליליות.

עוד באותו נושא

המחאה נמשכת: עימותים בין שוטרים ומפגינים בת"א


5

עוד מוסיף ומתאר, כי נגד המפגינים הוטלו סנקציות קשות בעת שחרורם, בהם חמישה ימי מעצר בית לכל אחד מהם. מיד עם הגשת ערר בעניין מעצרי הבית, המשטרה התקפלה וביטלה את מעצרי הבית. בנוסף, בית המשפט קיבל עררים מטעם 29 מפגינים שהורחקו מההפגנות למשך חודש, תוך שהשופט הדגיש כי ההחלטה להרחיקם היא פגיעה בלתי מוצדקת ובלתי מידתית בזכות היסוד החוקתית להפגין נגד הממשלה.

חקלאי הוסיף ותיאר את המתרחש מצד המשטרה, תוך פגיעה בחוק. לדבריו "הדבר מקומם ומדאיג מאוד והוא משתלב בפרקטיקה המדהימה והשיטתית של השתלת סוכנים סמויים במסגרת ההפגנות האזרחיות, שהיא פרקטיקה שאינה אמורה להתקיים במשטר דמוקרטי".

על כן, כותב חקלאי ליועמ"שים לממשלה ולמשטרה, "אין מנוס כי הדברים יונחו על שולחנכם וכי תבהירו למפקדי המחוזות במשטרת ישראל שמדובר בהיבטים בלתי חוקיים שאין להם מקום במדינה דמוקרטית".

מעו"ד דניאל חקלאי נמסר לסרוגים: "במשטר דמוקרטי אין מקום לפרקטיקות שקיימות בדיקטטורה כדוגמת השתלת סוכנים סמויים בהפגנות מחאה אזרחיות, וכמובן שאין מקום להפרות זכויות אדם. לכן הדחיפות שטמונה בפנייה. אני מקווה שהיועץ המשפטי לממשלה וכן היועצת המשפטית של משטרת ישראל יורו על קטיעת שרשרת הפרות מסוכנות אלו".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
המנוול מנדלבליט נראה כחיה טורפת אימחי אסמו
מנדלבליט יהא כפרה | 09-10-2020 1:04
אסמו אימחי טורף כחיה נראה מנדלבליט המנוול = משמאל לימין