דריכות שמחת תורה: "אסור להתנהל כאילו אין קורונה" - סרוגים

דריכות שמחת תורה: "אסור להתנהל כאילו אין קורונה"

בכירי המערכת הפוליטית, צמרת המשטרה ומערכת הבריאות בכוננות גבוהה לקראת שמחת התורה, מול קהילות וישיבות שעלולות להפר את הסגר ולעבור על התקנות שאוסרות התקהלויות וריקודים

author-image
דריכות שמחת תורה: "אסור להתנהל כאילו אין קורונה"
  (צילום: תומר ניוברג/ פלאש 90)

ערב חג שמחת תורה, שמביא עימו כל שנה ריקודים של אלפים לצד ספרי התורה, יתנהל השנה בצורה אחרת תחת הנחיות קפדניות. ברקע: כוננות גבוהה מול קהילות וישיבות שעלולות להפר את הסגר ולעבור על התקנות שאוסרות התקהלויות, פתיחת בתי הכנסת ועוד.

ראש הממשלה נתניהו פנה הערב לאזרחי ישראל, ובמיוחד לציבור המתפללים והפציר בהם כי "שמחת תורה הוא חג נפלא, אנחנו מסיימים לקרוא את החומש ומתחילים מבראשית, הוא אחד החגים המרגשים ביותר שבו אנו קוראים: ״כי מציון תצא תורה ודבר השם מירושלים״ – התפילה הזאת שעוברת איתנו מדור לדור, מלווה אותי בכל שמחת תורה בכל שנה. ואותה התורה, אומרת לנו לקיים מצווה נוספת: ״ונשמרתם מאד לנפשותיכם״. בלי לעגל פינות, בלי להגיד ״לי זה לא יקרה״. תורתנו היא תורת חיים, ולכן אנחנו צריכים לעשות הכל כדי לשמור על החיים שלנו ושל חיי יקירינו".

הוא חזר על הדרישות: "אל תלכו לבתי כנסת. תתפללו בחוץ ובריחוק. אל תרקדו. אל תדביקו ואל תידבקו. אין חילול השם גדול יותר מזה שבגלל שמחת תורה נאבד חיים, ואין אסון גדול מזה. התפללתם בחוץ ושמרתם על ההנחיות? קידשתם גם התורה וגם את החיים".

רוקדים, מזיעים ונדבקים

בצמרת המשטרה וראשי מערכת הבריאות מסתכלים בחשש אל העלול להתרחש בשבת הקרובה, אז יתכנסו אלפים בתוך בתי הכנסת או גם באוויר הפתוח לציין את חג שמחת התורה, תוך כדי שהם רוקדים, מזיעים ובכך לא יצליחו להוריד את מספרי התחלואה, בפרט במגזר החרדי. בנוסף, את השפעת החגיגות יראו רק בעוד שבועיים.

עוד באותו נושא

תגבירו ווליום: פלייליסט מיוחד לשמחת תורה• צפו 

על רקע פסק הרבנים בבני ברק, הגיב בחריפות שר ירושלים ומורשת, הרב רפי פרץ, בדף הפייסבוק: "אסור להתנהל בשמחת תורה כאילו אין קורונה. התורה מחייבת אותנו ומצווה אותנו להישמר השנה מאוד. לכן השנה שמחת תורה נחגוג בלי ריקודים, בלי התקהלויות, בלי קידוש ובלי לקחת שום סיכון. מתפללים בחוץ ובקבוצות קטנות – זו המצוה.

עוד אמר, ״אנחנו עומדים לפני שמחת תורה חג נפלא והיית אך שמח אומרים חזל אך לרבות שמיני עצרת, בשמיני עצרת רק שמחים ברור שעם ישראל חיבר את השמחה הזאת לתורה ושמח בתורה שלו והתורה שלנו אומרת שאנחנו צריכים לקיים את מצוות ונשמרתם לנפשותיכם מאוד פרושו של דבר שבזה נשמח השנה, זאת התורה ככה הקב"ה גזר עלינו בחודש הזה. נכנסו לחודש של סגר אנחנו מורידים את האחוזים אנחנו מתקדמים כי שמרנו על הכללים וכך צריך להמשיך גם בחג הקרב ובא".

ח״כ אופיר סופר הוסיף גם הוא כי "שמחת תורה. ולמרות שמבחינתי הוא אולי החג הכי שמח בשנה, אני מבקש מכם: לא! לא לריקודים עם ספרי התורה. לא לקידושים. לא למניינים במבני בתי הכנסת", הדגיש את ההוראות.

הוא ציין כי "גם התורה בה אנחנו שמחים מצווה אותנו על קדושת החיים שגוברת על הכל. על הכל! לכן, גם בחג הזה עדיף להשאר בבית, ומי שבכל זאת יוצא לתפילה- רק למניינים קטנים, באוויר הפתוח ובהקפדה יתירה על ההנחיות".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
לשלול ממפירים זכויות ביטוח לאומי - שכן הם גור
דודו מרמת גן | 09-10-2020 10:19
לשלול מהמפרים את הסדר ומפיצי המחלות את קצבאות ביטוח לאומי